Ainekursuse lõpetuseks ootab meid ees kammerlik kollokvium. Paluksime teil mõelda tagasi nii lõppenud ainekursusele kui ka eelmisele poolaastale. Kasutades olemasolevaid märkmeid, püsimällu talletunud teadmistekobaraid, vastake lühidalt ja konkreetselt  järgmistele küsimustele kirjalikult. 10.06 arutame vastused suuliselt läbi.

 

Didaktilised põhimõtted

  • Nimeta viis teaduslikult tõestatud didaktilist põhimõtet nii kirjanduses kui ka keeles ja viis põhimõtet, mis on subjektiivsed!
  • Kirjelda kolme olukorda, kus oled viimasel ajal läinud õpetajana vastuollu didaktika põhimõtetega. Mis oli selle põhjus? Kuidas seda edaspidi vältida?
  • Nimeta, milliseid meetodeid õppisid, mida neist oled kasutanud, milliseid oled ise arendanud ja milliseid sooviksid edaspidi kindlasti rakendada!
  • Too näiteid selle aasta didaktikast, mil alguses pole õpitav tähenduslik olnud ning hiljem tabad õpitu tähenduslikkust. Millal ja kuidas muutus õpitav tähenduslikuks?
  • Milliste ainedidaktikaalaste teadmistega pead edaspidi tegelema? Mida loeksid? Ja kust? Kust saad meie eriala kohta teoreetilisi teadmisi?

 

Kirjandus

  • Millised on sinu jaoks kõige olulisemad tervikteose käsitlemise põhimõtted? Nimeta vähemalt viis ja põhjenda!
  • Millised on sinu jaoks kõige olulisemad kirjandusloo õpetamise põhimõtted? Nimeta vähemalt viis ja põhjenda!
  • Kui hästi tunned end ilukirjanduslike tekstide eritleja ja käsitlejana? Millised on tugevused ja kitsaskohad, kui pidada silmas nii luulet kui ka proosatekste?

 

Eesti keel

  • Millised on sinu jaoks kõige olulisemad grammatika õpetamise põhimõtted gümnaasiumis?
  • Mida peaks gümnaasiumis õpetama kirjutama? Töö vähemalt kolm näidet. Aga kuidas ja miks nii?
  • Milline erinevus on tekstianalüüsi õpetamisel põhikoolis ja gümnaasiumis?