NB! Töö esitamise tähtaeg:

I voor - 9.12.2014

II voor - 11.12.2014

III voor -12.12.2014

 

 

Õppemeetodid

 Ülesanne:

LEIA 3 SINU AINESSE SOBIVAT UUT ÕPPEMEETODIT, MILLEST VÄHEMALT ÜKS ON IKT VÕIMALUSI RAKENDAV

Tutvu D. Buehli või mõne muu õppemeetodeid tutvustava raamatuga (vt allpool olevat lisa ). Vali vähemalt kahest erinevast allikast (neist vähemalt üks peab olema raamat/paberkandjal allikas, teine võib olla veebipõhine) kaks sinu ainesse sobivat õppemeetodit ja võimalusel rakenda neid.

Toetudes kursuse jooksul läbitud materjalidele ning käsitletud tehnoloogiale, leia vähemalt üks metoodiline lahendus, milles rakendatakse IKT vahendeid õppeprotsessis.

A)   Juhul, kui sa ei tööta õpetajana ja meetodeid pole võimalik rakendada, koosta meetodi lühikirjeldus, tuues välja, millise teema ja tunniosa puhul antud meetod sobiks. Too konkreetne näide, kuidas antud meetodit selles tunniosas kasutaksid. Mis võiks olla sel juhul antud meetodi kasutamise eesmärgiks ning analüüsi, millised võiksid olla antud meetodi tugevused ja nõrkused/ohud rakendamisel. Kindlasti lisa viited allikatele, kust antud meetodi leidsid.

 

 B)   Kui töötad õpetajana ja saad meetodeid rakendada, siis palun kirjuta lühianalüüs: Kust meetodi leidsid (viide allikale)? Millist meetodit rakendasid ja kuidas? Millises klassis ja millise teema õpetamisel? Kas valitud meetod aitas eesmärgile jõuda? Mis läks hästi meetodit rakendades? Millised probleemid tekkisid? Mida teeksid järgmisel korral teisiti?

 

 LISA 1

  

NB! Sobiva metoodilise kirjanduse leidmiseks kasuta otsigut raamatukogu infosüsteemis ESTER. Kasutada võid ka interneti otsingut, kuid vähemalt üks meetoditest peaks olema leitud raamatust.Inerneti puhul soovitan kasutada inglise keelseid kodulehekülgi ja märksõnu.  Eestikeelsetest allikatest soovitan eelkõige vaadata Buehli ja Fisheri raamatuid.

 

Mõned eestikeelsed allikad, kust ideid leida:

 1. Doug Buehl (2002) Interaktiivõppe strateegiad klassiruumis. Tallinn: Omanäolise Kooli Arenduskeskus

2. R.Fisher (2005) Õpetame lapsi mõtlema ja R.Fisher (2004) Õpetame lapsi õppima

3. R.Fisher (2006) Mõtlemismängud. AS Atlex

 

Reaalainete õpetajad võiks uurida ka (vaid mõned näited):

 Kalju Kaasik, Lea Lepmann (2002) Väike metoodikaraamat II kooliastme matemaatikaõpetajale. Avita

NB! Aastal 2004 ilmus sama raamat ka vene keeles

 

Matemaatika ekstreemspordis : [põnevad ja tõsielulised matemaatikaülesanded vanusele 8-12] /(2005)  koostajad Wendy Clemson, David Clemson, Oli Cundale ... jt . Tallinn: Koolibri

 G. Niese (1985) 100 Kolumbuse muna : [matemaatika ülesandeid, füüsika, keemia ja bioloogia katseid, trikkülesandeid] Tallinn : Valgus

 

Alfred S. Posamentier, Herbert A. Hauptman (2006) 101+ great ideas for introducing key concepts in mathematics : a resource for secondary school teachers . Thousand Oaks: Corwin Press

 

Mike Ollerton  (2005) 100 ideas for teaching mathematics. London ; New York : Continuum

  

Kehalise kasvatuse õpetajad palun külastage oma eriala raamatukogu teaduskonna juures! Seal on hulgaliselt spordi ja kehalise kasvatuse didaktika ja metoodikaalaseid raamatuid.

 

Interneti allikad (siin vaid mõned neist)

http://graphicorganizers.com

http://www.edhelper.com/teachers/graphic_organizers.htm

http://www.eduplace.com/graphicorganizer/

http://literacy.kent.edu/eureka/strategies/index.html

http://www.education.tas.gov.au/english/strategy.htm

http://glossary.plasmalink.com/glossary.html

 

NB! Inglise keeles leiab oluliselt enam häid raamatuid ja allikaid!