Vaatlusülesanne 4 tunnetusprotsessid
Üliõpilane hindab ja analüüsib, kuidas aitavad õpetajad õppijatel teadvustada ja reguleerida oma tunnetustegevust.
Vaatle 2 ainetundi, tee märkmeid järgmiste punktide osas ning pärast vaatlust analüüsi tundi nendest punktidest lähtuvalt kirjalikult:
Kuivõrd pöörab õpetaja eksplitsiitselt (selgesõnaliselt) tähelepanu tunnetusprotsessidele (mälu, taju, tähelepanu, mõtlemine) ning nende juhtimise võimalustele? Milliseid strateegiaid käsitletakse?
Kui tihti märkate õpilastes tähelepanu hajumist? Kuidas õpetaja sellele reageerib?
Kuidas aitab õpilastel oma tähelepanu juhtida?
Kuivõrd pöörab õpetaja eksplitsiitselt (selgesõnaliselt) tähelepanu emotsioonidele ja motivatsioonile ning selle reguleerimise võimalustele? Milliseid strateegiaid käsitletakse?
Kuidas arvestab õpetaja töömälu piirangutega?
Millised on õpetaja tegevused selleks, et tagada info salvestamine pikaajalisse mällu?
Kirjalikus analüüsis too välja ka konkreetsed näited õpetaja tegevuste kohta ning vähemalt 3 soovitust, millele õpetaja oleks võinud tunnis rohkem tähelepanu pöörata ning võimalused, kuidas seda teha.
Hindamiskriteeriumid:
Tundi on vaadeldud ning kirjalik analüüs on e-didaktikumis õigeaegselt esitatud.
Kirjalik analüüs on koostatud vastavalt juhisele ning analüüsis on toodud välja kõik ülesandepüstituses kirjeldatud aspektid (sh toetatud konkreetsete näidetega ning soovitustega õpetajale)