Märtsi kohtumise valge tahvli jäädvustust näeb siit.
Kohtumist alustas Priit Reiska seotusnurgaga, kus pani meid jagama üksteisega midagi, mis meid ei üllata ja midagi, mida laiem seltskond ilmselt ei tea. Ülesanne andis päevale väga mõnusa hoo sisse ja pakkus palju avastamisrõõmu.
Arenduskolmapäeva keskseks teemaks oli õpetajakoolituse paindlikkuse võimaldamine, tegime kiire kokkuvõtte veebruari mõttetalgutest (veebruari mõttetalgute kokkuvõtet saab lugeda siit) ning keskendusime grupiaruteludes sellele, kuidas luua võimalused õppida soovijate kompetentside (ainealaste, pedagoogiliste) ja pädevuste hindamiseks, et tagada paindlikkus õppimisel.
Laias ringis kõlanud mõtete hulgas oli: kunstis tugevuste ja nõrkuste kaardistamine pärast sissesaamist ning puuduolev tagada individuaalplaaniga, kus mentoril oluline roll tudengi abistamisel plaani koostamisel; valikainete ploki suurendamine; muusikas test enne sisse saamist, kust tuleksid välja ka just tugevused oma erialal; LTI mõtetes mõlkusid teadmiste kontroll koos nõustamisega, baka ainete võtmine tasanduseks ning erialased testid; võõrkeeled leidsid võimalusi ,et saaks ära kasutada olemasolevaid keeleteste, kus keeleoskusele lisaks kaardistataks ka teadmisi keelest ja kultuurist, ajaloo valdkonnas mõte kasutada bakalaureuse sisseastumistesti teadmiste kohta ning pakkuda samuti tasanduseks baka aineid.
Tõstatusid ka kaks murekohta: esiteks inimseseõpetuses katmata gümnaasiumi perekonnaõpetus ning eripedagoogid tõstatasid vajaduse pakkuda oma õpiabirühma õpetajatele valikainete raames ainedidaktikaid. Kõik kõlanud mõtted on paindlikkuse arendust juhtiva meeskonna laual, mida veab Priit Reiska ning hoiame kogukonda ka arendustega kursis.
Päeva teises pooles käisime läbi jooksvad küsimused ning leppisime kokku:
arenduspäevad hoiavad sama formaati, kuid toimuvad edaspidi 10-13.
õpetajakoolituse sissejuhatav päev toimub 27.08 kell 10-15. Erialade infotunnid toimuvad pärast seda või mõnel muul päeval. Palume kõigil didaktikutel see kuupäev enda kalendritesse märkida. Korraldustiim annab päevast täpse ülevaate ja ülesanded juuni kohtumisel.
Kadi, Merlin ja Kerli tegelevad eneseanalüüsivormi uuendamisega. Peatselt saadame laiali meie loodud esmase versiooni kommenteerimiseks ja tagasisidestamiseks.
Arenduskolmapäevade kevadised koolituse fookusteemad: digipädevused, hindamine, kaasav haridus. Mis mahus ja kuidas koolituste mõttes kevad kujuneb, vaatame jooksvalt seoses eriolukorraga.
Grete tõstatas jätkusuutliku arengu temaatika ja arutasime, kas ja kuivõrd peaks iga õpetaja ning sh ka õpetajakoolitaja mõtlema jätkusuutlikust arengust. Leppisime kokku, et ise teemat paremini mõista, korraldame jätkusuutliku arengu seminari kevadsemestri jooksul. Kuidas sellega eriolukorras läheb, selle kohta jagame infot jooksvalt.
Teemaks tuli ka opiq-administraatori küsimus ülikoolis. Madis edastas pärast kohtumist info ka juba listi, aga igaks juhuks korra veel: Tallinna Ülikooli Akadeemilisel Raamatukogul on Opiqu koolikonto täitsa olemas. See võimaldab lisada õpetaja ja õpilase rolliga kasutajaid ning kasutada keskkonda õppetöös sama moodi nagu koolid seda teevad. Praegu on TLÜ kontole automaatselt lisatud ka põhikooli paketi litsentsid, seega ligipääs kõigile põhikooli digiõpikutele. Saame vajadusel lisada ka gümnaasiumi paketi litsentse kui soovite neid õpetajakoolituses kasutada. Keskkonna ja õppematerjali kasutamise eest õpetajakoolituses Opiq tasu ei soovi. TLÜ Opiqu koolikonto administraator on Hendrik Saadi (hendrik.saadi@tlulib.ee).