Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

11.okt - kontakttund

TEEMAD JA SISU

Robootika - BeeBot ja Lego WeDo 2.0


Ülesanne 1 

1) Võta paarilisega üks Bee-Bot

2) Harjuta läbi käsud, et sa saaksid aru, kuidas Bee-Bot töötab

3) Loo õppeainest lähtuvalt üks Bee-Bot matt ning loo juurde pedagoogiline materjal (lisa siia kommentaariks)

 - mis aines kasutamiseks?

-  mis on ainealased eesmärgid (sh IKT)?

 - milliseid õpioskusi mäng Bee-Botiga arendab? Selgita, kuidas?

- lühikirjeldus, kuidas on organiseeritud tunnitegevus. Mis meetodeid kasutad? Mis on lähteülesanded õpilastele?

- kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist?

Bee-Bot juhend


Ülesanne 2

1) Moodustage 4-liikmeline meeskond

2) Võtke endale 1 tahvel ja 1 Lego WeDo 2.0 komplekt

3) Pange kokku üks robot (vabalt valitud)

4) Pange robot liikuma (edasi, tagasi, vahetama värvi, tegema häält, tegema pause)

5) Loo juurde pedagoogiline materjal (lisa siia kommentaariks)

 - mis aines kasutamiseks?

-  lõiming vähemalt 2 teise ainega

- mis on eesmärgid (sh IKT)

 - milliseid õpioskusi Lego WeDo 2.0 tegevus arendab? Kuidas? Selgita!

- lühikirjeldus, kuidas on organiseeritud tunnitegevus. Mis meetodeid kasutad? Mis on lähteülesanded õpilastele?

- kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist?

HITSA õppematerjal (looja: Janika Leoste)


Arutleme ühiselt:

1) Mis on robootika plussid ja miinused?

2) Mida peab õppetegevuse planeerimisel ja läbi viimisel arvestama?


PUUDUJATELE

 

Vaata läbi videod:

1) Ozobot

2) LegoWeDo 2.0

3) Lego Mindstorms EV3

4) Bee-Bot (ka Blue-Bot on olemas :)

5) Makey Makey

6) Edison

7) LittleBits


Tee mõistekaart ja lisa see siia kommentaariks (link) :

a) Milliseid digipädevusi saab arendadada eelpool toodud robootikavahenditega? Too välja vähemalt 5 pädevust.

b) Milliseid üldpädevusi/oskusi saab eelpool toodud robootikavahenditega arendada? Töö välja vähemalt 5 näidet.

c) Milliseid ainevaldkonna/ainealaseid pädevusi/oskusi eepool toodud robootikavahendid toetavad? Too välja vähemalt 5 näidet. 

d) Millised digipädevusi eeldavad eelpool toodud robootikavahendid õpetajalt (et neid õppetöös kasutada), milliseid arendavad? (5)

Tähtaeg: 31.okt

Comments

Mailen Remmelg

Submitted by Mailen Remmelg on Tue, 10/11/2016 - 15:23

Bee Bot

Kasutaksime matemaatika tunnis. Tunni teemaks 100 piires arvutamine ning kordame paarisarve ja paarituid arve.

Eesmärgid :

kordab 100 piires liitmist ja lahutamist

õpib kasutama bee boti

arendab loogilist mõtlemist

Õpioskused: 

loogiline mõtlemine, kaaslastega arvestamine, arvutamine, probleemide lahendamine (kui läheb midagi valesti), info hankimine (abi küsimine õpetajalt)

Tunnikirjeldus:

häälestus: peastarvutamine, õige vastuse korral võib laps istuda

tunnisisu: beeboti tutvustamine, mäng beebotiga, kiiremad võivad ise mängu teha

Saavutab eesmärgi, kui jõuab mängulaual stardist lõppu.

Greete, Kärt, Janet, Mailen, Silvia

 

Kätlin Sarik

Submitted by Kätlin Sarik on Tue, 10/11/2016 - 15:28

ÜLESANNE 1 (Kätlin Sarik ja Astrid Ollema

Aine: matemaatika

Eesmärgid: oskab liita ja lahutada saja piires üleminekuta.

Oskab kasutada Bee-Boti ja seda programmeerida.

Arvestab kaaslasega.

Milliseid õpioskusi arendab:  baasoskused ( kuulamisoskus, arvutamisoskus), tunnetuslikud (tähelepanu ja mälu aktiveerimisoskus, keskendumisoskus), sotsiaalsed (oskus teisi kuulata). 

Lühikirjeldus tunnist:   Alustame tunniga püsti seistes. Tutvustame õpilastele kasutatavat vahendit ning kuidas see töötab. Selgitame mis on selle kasutamise reeglid. Selgitame neile mängureegleid ning eesmärke miks me seda üldse teeme.Anname neile paaripeale kätte mati ning Bee-Boti ning lehe tehetega. Iga paar valib endale klassiruumis sobiva nurgakese tegutsemiseks. Kõik paarid hakkavad tegevusega pihta ning meie käime ringi ning abistame vajadusel. Kui kõik paarid on oma mänguga lõpule jõudnud, siis istuvad kõik oma kohtadele ning võtame tunni kokku (mida tegid, mida õppisid, mis meeldis, mis ei meeldinud).

Mäng: Matil on erinevad arvud ning arvude juures tähed. Õpilastele anname lehed millel on 4 tehet. Üks paariline arvutab 2 tehet ning teinepaariline ka kaks tehet. Nad liiguvad Bee-Botiga selle vastuseni mille nad kätte saavad ning sellega koos saavad teada ka ühe tähe. Kui on kõik 4 tehet arvutatud, peaks saadud tähtedest kokku tulema üks sõna mis on ka järgmise tunni teema. 

Meetodid: aktiivne iseõppimine (kuulamine) ning seejärel paaristöö.

Kuidas hindame eesmärkide saavutamist: vaatame, kuidas õpilased antud ülesandega hakkama saavad, selle järgi kas õige sõna on kokku saadud näeme, kas nad oskavad arvutada või mitte. Mängu läbimisel saame ka aru, kas Bee-Botide kasutamine on neil selge.

Merili Ain

Submitted by Merili Ain on Tue, 10/11/2016 - 16:10

Ülesanne 1:

Mis aines kasutamiseks: Kasutame matemaatika tunnis 100 piires liitmiseks ja lahutamiseks

Ainealased eesmärgid (sh IKT):

* Õpilane kordab 100 piires liitmist ja lahutamist.

* Õpilane arendab loogilist mõtlemist ja oskust tähele panna.

* Õpilane arvestab teiste mõtete ja soovidega.

Milliseid õpioskusi mäng Bee-Botiga arendab? Selgita, kuidas? 

* Baasoskused (oskus kuulata, oskus arvutada).

* Tunnetuslikud oskused (keskendumisoskus, tähele panemise oskus).

* Sotsiaalsed oskused (teiste kuulamine, arvestamine, mõttevahetusse astumine).

Tunnitegevus:

Räägime õpilastele, mida tänases tunnis tegema hakkame ja mida õpime. Tutvustame õpilastele kasutatavaid robootika vahendeid ning selgitame, kuidas need töötavad. Jaotame õpilased gruppidesse, anname igale grupile mati ja BeeBoti. Matil on erinevad tehted ja nende vastused. Õpilased peavad jõudma BeeBotiga õige tehte ja vastuse juurde. Käime klassis ringi ja abistame vajadusel. Tunni lõpus arutleme lastega, mis neile meelde jäi, mida õppisid, kas neile meeldis.

Kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist?

Vaatame, kas lapsed jõuavad õigete teheteni ja lõpuks finišisse. 

Grupis: Merili, Leeni, Cathy ja Carl

Mailen Remmelg

Submitted by Mailen Remmelg on Tue, 10/11/2016 - 16:16

Kasutaksime Informaatika tunnis ja loodusõpetuse ja kunstitunniga.

Arendab: käelist tegevust, loovust, koostöö, programmeerimine, osab küsida abi ja leiab probleemi, juhendi mõistmine.

Eesmärgid:

õpib kasutama Lego WeDo' d

arendab loovust

programmeerimine, tahvelarvuti kasutamine

Tunnikava:

Sissejuhatus on rääkida legost ja mis tunnis toimuma hakkab. 

Tunni sisuks on oma tegelase loomine ja tööle panemine.

Eesmärk saavutatud kui lego robot töötab ja suudab teha ette nähtud tegevusi.

Greete, Kärt, Mailen, Janet, Silvia

 

 

Kätlin Sarik

Submitted by Kätlin Sarik on Tue, 10/11/2016 - 16:26

ÜLESANNE 2 (Kätlin Sarik ja Astrid Ollema)

Aine: loodusõpetus

Lõiming : eesti keel ja matemaatika

Eesmärgid: õpilane oskab paarilisega kokku panna roboti.

arvestab kaaslasega.

Oskab küsida abi.

oskab kasutada Ipadi

Teab prügisorteerimise tähtsust.

Milliseid õpioskusi arendab:  baasoskused(kuulamisoskus), tunnetuslikud (tähelepanu ja fantaasia aktiveerimise oskus, keskendumisoskus), sotsiaalsed (oskus teisi kuulata)

Lühitegevus tunnist: Alustame tundi. Selgitame mis on tänase tunni teema (prügi sorteerimine). Jagame kätte komplektid ning selgitame neile reegleid. Seejärel anname neile Ipadid koos leheküljega kus on prügiauto kokkupanemise õpetus. Kui kõikidel paaridel on auto kokku pandud anname neil aega fantaasial lennata lasta. Tunni lõpus arutame suuliselt prügi sorteerimise tähtsust. Võtame tunni kokku (mis meeldis, mis ei meeldinud jne).

meetodid: paaristöö, tunni lõpus arutlemine

kuidas hindame eesmärkide saavutamist: kas kõik paarid saavad auto kokku, kas oskavad küsida abi kui on hätta jäänud. Tunni lõpus arutluse käigus selgub, kas õpilased oskavad vastata prügi sorteerimist puudutavatele küsimustele (kas kodus sorteeritakse, kuidas, miks jne).

 

 

Merili Ain

Submitted by Merili Ain on Tue, 10/11/2016 - 22:40

Ülesanne 2:

Mis aines kasutamiseks?

Näiteks loodusõpetuses, kui õpitakse loomi või prügi sorteerimist.

Lõiming: Matemaatikas- kujundid, loogiline mõtlemine, juhiste jälgimime ja täitmine. Muusika- helide loomine ja salvestamine. Kunst- fantaasia ja loominguline mõtlemine. Eesti keel- eneseväljendamine (nt valmis saadud roboti töö seletamine teistele).

Eesmärgid:

Õpilane kordab ja omandab teadmisi läbi käesoleva tegevuse.

Õpilane arendab suhtlemisoskust ja eneseväljendusoskust.

Õpilane tutvustab teistele tehtud tööd ja arendab sellega esinemisoskust.

Milliseid õpioskusi Lego WeDo 2.0 tegevus arendab? Arendab baasoskuseid (suhtlemis- ja kuulamisoskus), tunnetuslikke oskuseid (keskendumisoskus, tähele panemise oskus) ja sotsiaalseid oskuseid (teiste kuulamine, arvestamine, mõttevahetusse astumine).

Kuidas on organiseeritud tunnitegevus: Tunni alguses raagitakse prygi sorteerimise vajalikkusest. Õpilased ehitavad robotid. Peale seda tegevust antakse robotile ülesanne, mida nad peavad läbi viima. Valitakse grupp, kes räägib ja arutletakse üheskoos, miks tuleb prügi teatud viisidel sorteerida.Tund lõpetatakse tagasiside andmisega nii õpilaste kui ka õpetaja poolt.

Kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist? Eesmärk on saavutatud kui robot töötab ja lapsed räägivad, miks on prügi sorteerimine oluline.

Grupis: Cathy, Leeni, Carl, Merili

 

Grete Grauberg

Submitted by Grete Grauberg on Mon, 10/31/2016 - 15:03

Haridustehnoloogia ülesanne puudujatele

Õpilaste digipädevuste arendamine:

  • Programmeerimine – õpilane koostav visuaalse programmeerimiskeelega lihtsamaid programme, mis sisaldavad muutujaid, tsükleid, tingimuslikke lausedi ja protseduure.
  • seadmete kaitsmine – õpilane rakendab ohutus- ja turvameetmeid, et vältida füüsilisi ning virtuaalseid riske.
  • õpilane otsib abi ja kirjeldab tekkinud probleemi, kui digivahend või -rakendus ei tööta
  • kasutab uute teadmiste loomiseks olemasolevat digitaalset avatud õppevara
  • õpilane otsib abi ja kirjeldab tekkinud probleemi, kui digivahend või -rakendus ei tööta
  • õpilane kasutab õpetaja juhendamisel digitehnoloogiat loomingulisel eesmärgil
  • õpilane kasutab digivahendeid sihipäraselt, et esitada ja lahendada ennast või teisi huvitav ülesanne

 

Õpilaste üldpädevuste/oskuste arendamine

  • Väärtuspädevus - väärtustada loomingut ja kujundada ilumeelt
  • Õpipädevus - planeerida õppimist ja seda plaani järgida
  • Õpipädevus - kasutada õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades
  • Suhtluspädevus - suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada
  • Suhtluspädevus – suutlikkus ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjenda.

 

Robootikavahendid toetavad järgmisi ainealaseid pädevusi: 

  • Matemaatika – loogiline mõtlemine, liidab ja lahutab peast arve 100 piires.
  • Kunstiõpetus -  Kunstitehnikate loov kasutamine. Digitaalsete tehnikatega tutvumine ja katsetamine.
  • Eesti keel - väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt: palub, küsib, selgitab, keeldub, vabandab, tänab; vastab küsimustele, kasutades sobivalt täislauseid ning lühivastuseid.
  • Võõrkeel - saab õpitud temaatika piires aru lausetest ja sageli kasutatavatest väljenditest.
  • Loodusteadused - teeb lihtsate vahenditega praktilisi töid, järgides juhendeid ja ohutusnõudeid.

Eeldused õpetajale:

  • Õpetajad edendavad ja toetavad loovat ning innovaatilist mõtlemist ja leidlikkust, olles õppijatele eeskujuks.
  • Õpetajad kaasavad õppijaid eluliste küsimuste ja probleemide uurimisse ning lahendamisse digivahendite abil.
  • Õpetajad kavandavad või kohandavad õppimise ja loovuse soodustamiseks asjakohaseid õppetegevusi, mis hõlmavad digivahendeid.
  • Õpetajad demonstreerivad vilumust digitehnoloogia kasutamisel ja olemasoleva teadmuse ülekandmisel uutele tehnoloogiatele ja situatsioonidele.
  • Õpetajad osalevad kutse- või erialastes kohalikes ja üleilmsetes õpikogukondades eesmärgiga avastada digitehnoloogia loomingulise rakendamise uusi võimalusi.