TEEMAD JA SISU
Robootika - BeeBot ja Lego WeDo 2.0
Ülesanne 1
1) Võta paarilisega üks Bee-Bot
2) Harjuta läbi käsud, et sa saaksid aru, kuidas Bee-Bot töötab
3) Loo õppeainest lähtuvalt üks Bee-Bot matt ning loo juurde pedagoogiline materjal (lisa siia kommentaariks)
- mis aines kasutamiseks?
- mis on ainealased eesmärgid (sh IKT)?
- milliseid õpioskusi mäng Bee-Botiga arendab? Selgita, kuidas?
- lühikirjeldus, kuidas on organiseeritud tunnitegevus. Mis meetodeid kasutad? Mis on lähteülesanded õpilastele?
- kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist?
Ülesanne 2
1) Moodustage 4-liikmeline meeskond
2) Võtke endale 1 tahvel ja 1 Lego WeDo 2.0 komplekt
3) Pange kokku üks robot (vabalt valitud)
4) Pange robot liikuma (edasi, tagasi, vahetama värvi, tegema häält, tegema pause)
5) Loo juurde pedagoogiline materjal (lisa siia kommentaariks)
- mis aines kasutamiseks?
- lõiming vähemalt 2 teise ainega
- mis on eesmärgid (sh IKT)
- milliseid õpioskusi Lego WeDo 2.0 tegevus arendab? Kuidas? Selgita!
- lühikirjeldus, kuidas on organiseeritud tunnitegevus. Mis meetodeid kasutad? Mis on lähteülesanded õpilastele?
- kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist?
HITSA õppematerjal (looja: Janika Leoste)
Arutleme ühiselt:
1) Mis on robootika plussid ja miinused?
2) Mida peab õppetegevuse planeerimisel ja läbi viimisel arvestama?
PUUDUJATELE
Vaata läbi videod:
1) Ozobot
2) LegoWeDo 2.0
4) Bee-Bot (ka Blue-Bot on olemas :)
5) Makey Makey
6) Edison
7) LittleBits
Tee mõistekaart ja lisa see siia kommentaariks (link) :
a) Milliseid digipädevusi saab arendadada eelpool toodud robootikavahenditega? Too välja vähemalt 5 pädevust.
b) Milliseid üldpädevusi/oskusi saab eelpool toodud robootikavahenditega arendada? Töö välja vähemalt 5 näidet.
c) Milliseid ainevaldkonna/ainealaseid pädevusi/oskusi eepool toodud robootikavahendid toetavad? Too välja vähemalt 5 näidet.
d) Millised digipädevusi eeldavad eelpool toodud robootikavahendid õpetajalt (et neid õppetöös kasutada), milliseid arendavad? (5)
Comments
Mailen Remmelg
Submitted by Mailen Remmelg on Tue, 10/11/2016 - 15:23
Bee Bot
Kasutaksime matemaatika tunnis. Tunni teemaks 100 piires arvutamine ning kordame paarisarve ja paarituid arve.
Eesmärgid :
kordab 100 piires liitmist ja lahutamist
õpib kasutama bee boti
arendab loogilist mõtlemist
Õpioskused:
loogiline mõtlemine, kaaslastega arvestamine, arvutamine, probleemide lahendamine (kui läheb midagi valesti), info hankimine (abi küsimine õpetajalt)
Tunnikirjeldus:
häälestus: peastarvutamine, õige vastuse korral võib laps istuda
tunnisisu: beeboti tutvustamine, mäng beebotiga, kiiremad võivad ise mängu teha
Saavutab eesmärgi, kui jõuab mängulaual stardist lõppu.
Greete, Kärt, Janet, Mailen, Silvia
Kätlin Sarik
Submitted by Kätlin Sarik on Tue, 10/11/2016 - 15:28
ÜLESANNE 1 (Kätlin Sarik ja Astrid Ollema
Aine: matemaatika
Eesmärgid: oskab liita ja lahutada saja piires üleminekuta.
Oskab kasutada Bee-Boti ja seda programmeerida.
Arvestab kaaslasega.
Milliseid õpioskusi arendab: baasoskused ( kuulamisoskus, arvutamisoskus), tunnetuslikud (tähelepanu ja mälu aktiveerimisoskus, keskendumisoskus), sotsiaalsed (oskus teisi kuulata).
Lühikirjeldus tunnist: Alustame tunniga püsti seistes. Tutvustame õpilastele kasutatavat vahendit ning kuidas see töötab. Selgitame mis on selle kasutamise reeglid. Selgitame neile mängureegleid ning eesmärke miks me seda üldse teeme.Anname neile paaripeale kätte mati ning Bee-Boti ning lehe tehetega. Iga paar valib endale klassiruumis sobiva nurgakese tegutsemiseks. Kõik paarid hakkavad tegevusega pihta ning meie käime ringi ning abistame vajadusel. Kui kõik paarid on oma mänguga lõpule jõudnud, siis istuvad kõik oma kohtadele ning võtame tunni kokku (mida tegid, mida õppisid, mis meeldis, mis ei meeldinud).
Mäng: Matil on erinevad arvud ning arvude juures tähed. Õpilastele anname lehed millel on 4 tehet. Üks paariline arvutab 2 tehet ning teinepaariline ka kaks tehet. Nad liiguvad Bee-Botiga selle vastuseni mille nad kätte saavad ning sellega koos saavad teada ka ühe tähe. Kui on kõik 4 tehet arvutatud, peaks saadud tähtedest kokku tulema üks sõna mis on ka järgmise tunni teema.
Meetodid: aktiivne iseõppimine (kuulamine) ning seejärel paaristöö.
Kuidas hindame eesmärkide saavutamist: vaatame, kuidas õpilased antud ülesandega hakkama saavad, selle järgi kas õige sõna on kokku saadud näeme, kas nad oskavad arvutada või mitte. Mängu läbimisel saame ka aru, kas Bee-Botide kasutamine on neil selge.
Merili Ain
Submitted by Merili Ain on Tue, 10/11/2016 - 16:10
Ülesanne 1:
Mis aines kasutamiseks: Kasutame matemaatika tunnis 100 piires liitmiseks ja lahutamiseks
Ainealased eesmärgid (sh IKT):
* Õpilane kordab 100 piires liitmist ja lahutamist.
* Õpilane arendab loogilist mõtlemist ja oskust tähele panna.
* Õpilane arvestab teiste mõtete ja soovidega.
Milliseid õpioskusi mäng Bee-Botiga arendab? Selgita, kuidas?
* Baasoskused (oskus kuulata, oskus arvutada).
* Tunnetuslikud oskused (keskendumisoskus, tähele panemise oskus).
* Sotsiaalsed oskused (teiste kuulamine, arvestamine, mõttevahetusse astumine).
Tunnitegevus:
Räägime õpilastele, mida tänases tunnis tegema hakkame ja mida õpime. Tutvustame õpilastele kasutatavaid robootika vahendeid ning selgitame, kuidas need töötavad. Jaotame õpilased gruppidesse, anname igale grupile mati ja BeeBoti. Matil on erinevad tehted ja nende vastused. Õpilased peavad jõudma BeeBotiga õige tehte ja vastuse juurde. Käime klassis ringi ja abistame vajadusel. Tunni lõpus arutleme lastega, mis neile meelde jäi, mida õppisid, kas neile meeldis.
Kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist?
Vaatame, kas lapsed jõuavad õigete teheteni ja lõpuks finišisse.
Grupis: Merili, Leeni, Cathy ja Carl
Mailen Remmelg
Submitted by Mailen Remmelg on Tue, 10/11/2016 - 16:16
Kasutaksime Informaatika tunnis ja loodusõpetuse ja kunstitunniga.
Arendab: käelist tegevust, loovust, koostöö, programmeerimine, osab küsida abi ja leiab probleemi, juhendi mõistmine.
Eesmärgid:
õpib kasutama Lego WeDo' d
arendab loovust
programmeerimine, tahvelarvuti kasutamine
Tunnikava:
Sissejuhatus on rääkida legost ja mis tunnis toimuma hakkab.
Tunni sisuks on oma tegelase loomine ja tööle panemine.
Eesmärk saavutatud kui lego robot töötab ja suudab teha ette nähtud tegevusi.
Greete, Kärt, Mailen, Janet, Silvia
Kätlin Sarik
Submitted by Kätlin Sarik on Tue, 10/11/2016 - 16:26
ÜLESANNE 2 (Kätlin Sarik ja Astrid Ollema)
Aine: loodusõpetus
Lõiming : eesti keel ja matemaatika
Eesmärgid: õpilane oskab paarilisega kokku panna roboti.
arvestab kaaslasega.
Oskab küsida abi.
oskab kasutada Ipadi
Teab prügisorteerimise tähtsust.
Milliseid õpioskusi arendab: baasoskused(kuulamisoskus), tunnetuslikud (tähelepanu ja fantaasia aktiveerimise oskus, keskendumisoskus), sotsiaalsed (oskus teisi kuulata)
Lühitegevus tunnist: Alustame tundi. Selgitame mis on tänase tunni teema (prügi sorteerimine). Jagame kätte komplektid ning selgitame neile reegleid. Seejärel anname neile Ipadid koos leheküljega kus on prügiauto kokkupanemise õpetus. Kui kõikidel paaridel on auto kokku pandud anname neil aega fantaasial lennata lasta. Tunni lõpus arutame suuliselt prügi sorteerimise tähtsust. Võtame tunni kokku (mis meeldis, mis ei meeldinud jne).
meetodid: paaristöö, tunni lõpus arutlemine
kuidas hindame eesmärkide saavutamist: kas kõik paarid saavad auto kokku, kas oskavad küsida abi kui on hätta jäänud. Tunni lõpus arutluse käigus selgub, kas õpilased oskavad vastata prügi sorteerimist puudutavatele küsimustele (kas kodus sorteeritakse, kuidas, miks jne).
Merili Ain
Submitted by Merili Ain on Tue, 10/11/2016 - 22:40
Ülesanne 2:
Mis aines kasutamiseks?
Näiteks loodusõpetuses, kui õpitakse loomi või prügi sorteerimist.
Lõiming: Matemaatikas- kujundid, loogiline mõtlemine, juhiste jälgimime ja täitmine. Muusika- helide loomine ja salvestamine. Kunst- fantaasia ja loominguline mõtlemine. Eesti keel- eneseväljendamine (nt valmis saadud roboti töö seletamine teistele).
Eesmärgid:
Õpilane kordab ja omandab teadmisi läbi käesoleva tegevuse.
Õpilane arendab suhtlemisoskust ja eneseväljendusoskust.
Õpilane tutvustab teistele tehtud tööd ja arendab sellega esinemisoskust.
Milliseid õpioskusi Lego WeDo 2.0 tegevus arendab? Arendab baasoskuseid (suhtlemis- ja kuulamisoskus), tunnetuslikke oskuseid (keskendumisoskus, tähele panemise oskus) ja sotsiaalseid oskuseid (teiste kuulamine, arvestamine, mõttevahetusse astumine).
Kuidas on organiseeritud tunnitegevus: Tunni alguses raagitakse prygi sorteerimise vajalikkusest. Õpilased ehitavad robotid. Peale seda tegevust antakse robotile ülesanne, mida nad peavad läbi viima. Valitakse grupp, kes räägib ja arutletakse üheskoos, miks tuleb prügi teatud viisidel sorteerida.Tund lõpetatakse tagasiside andmisega nii õpilaste kui ka õpetaja poolt.
Kuidas hindad tegevusega eesmärkide saavutamist? Eesmärk on saavutatud kui robot töötab ja lapsed räägivad, miks on prügi sorteerimine oluline.
Grupis: Cathy, Leeni, Carl, Merili
Grete Grauberg
Submitted by Grete Grauberg on Mon, 10/31/2016 - 15:03
Haridustehnoloogia ülesanne puudujatele
Õpilaste digipädevuste arendamine:
Õpilaste üldpädevuste/oskuste arendamine
Robootikavahendid toetavad järgmisi ainealaseid pädevusi:
Eeldused õpetajale: