SISU JA TEEMAD
- Interaktiivne tahvel ja laud ning selle võimalused õppetöös.
- GPS kunst
Ülesanne 1
1) Ruumides T420, T415, T412, T405 on interaktiivsed tahvlid ja sülearvutid
2) Kasutage arvutit ja seal olevat tarkvara Active Inspire, et luua 2 slaidiga esitlus. Esimesel slaidil olgu teie nimed (kõigi rühmaliikmete ees- ja perenimed). Kujundus ja stiil valige ise!
2) Vaadake, et nimed oleksid kirjutatud käsitsi ja nad peavad olema igaüks ise värvi (soovitus).
3) Looge teine slaid, sinna lisage objekte (valige vabalt).
5) Salvestage oma 2-slaidiline esitlus PDFi ja lisage eDidaktikumis FAILIDE alla.
Juhend: Tahvli kasutamise juhend
NB! Ärge ajage ülesande kirjeldust segi interaktiivse tahvli juhendiga!
Lisage siia kommentaariks:
1) Mis on interaktiivse tahvli plussid (3) ja miinused (3)
2) Mida peab teadma enne tahvli kasutamist?
3) Mida peab arvesse võtma tahvlit kasutades?
INTERAKTIIVNE LAUD
1) Mis on laua plussid (5) ja miinused (5)?
2) Millist mängu kasutaksite õppetöös?
3) Mida peab arvesse võtma enne laua kasutamist?
GPS kunst
LOE GPS-kunst koolis
1) Võtke juhis.
2) Kõndige juhise järgi rada läbi.
Arutlege:
- Keda või mida see kujutis meenutab? Ehk mis või kes see võiks olla?
- Kui kujutist pöörata, kas tekib mõni uus kujutis?
- Kuidas kasutaksite GPS kunsti õppetöös? Tooge näide!
- Too välja millised info haldamisega, sisuloome ja turvalisusega seotud pädevusi see ülesanne õpilastel arendab?
Comments
Kristiine Karu
Submitted by Kristiine Karu on Mon, 10/24/2016 - 11:25
Kristiine Karu, Agni Metsma, Karin Jürgenson, Barbara Kens
1) Mis on interaktiivse tahvli plussid (3) ja miinused (3)
PLUSSID
* põnev
* rohkem võimalusi tundi huvitavamaks muuta
* arendab digipädevusi
MIINUSED
* piiratud kasutajate hulk
* tehnika võib alt vedada
* puudulikud oskused
2) Mida peab teadma enne tahvli kasutamist?
* kuidas seda kasutada ja millised on selle võimalused
3) Mida peab arvesse võtma tahvlit kasutades
* enda ja laste võimeid
* digipädevusi
Annika Tammik
Submitted by Annika Tammik on Mon, 10/24/2016 - 11:58
Kristiina, Mariina, Annika ja Edlin
TAHVEL
1.
MIINUSED - eelseadistus on aeganõudev, me ei leidnud klaviatuuri, võib mitte toimida kui on palju seadmeid ühendatud.
PLUSSID - hästi nähtav (suur), liikumine, innovaatiline
2.
Kuidas seda kasutada. Milliseid juhtmeid on vaja, ideaalis juhend.
3.
ajakulu, lapsed ei pruugi osata kasutada seda, asukoht (kõrgus), kõik peab toimima ühel ajal.
LAUD
1.
PLUSSID - lastel on põnev, saab siduda õppetööga, arendab digipädevusi, koostöö harjutamine, arendab leidlikust, keelt arendab
MIINUSED - ei leidnud head mängu, juhiste mitte mõistmine, ei liigu (aeglane), segadust tekitav, keeruline sisu
2.
pillid - pillide tundmine, mis häält pill teeb jne. - music maker
3.
Seda peab õppima kasutama kõigepealt väga hästi.
eakohasust
Raili Rohula
Submitted by Raili Rohula on Mon, 10/24/2016 - 11:39
Raili Rohula, Marju Rahkema-Tilk, Tuuliki Olli, Marge Metsamaa
Interaktiivse laua plussid:
korraga saab osaleda mitu mängijat
meeskonnatöö oskuse kujundamine
võimalus ise mänge koostada
tähelepanu kondamine tegevusele
motiveerib õppima, keeleõpe
Interaktiivse laua miinused:
klassiruumis võtab palju ruumi
määrdub väga kiirelt, pisikute levik
aeglane
tekivad lahkhelid mängu valikul
kogu klassikomplekt lapsi ei mahu korraga mängima
Õppetöös kasutaks mängu mis aitab õppida võõrkeelt ja tervislikku toitumist.
Enne laua kasutamist tuleb veenduda elektri olemasolus, laua puhtuses, et kõigile osalejatele jaguks tegevust, teemakohase mängu olemasolu.
Kristiine Karu
Submitted by Kristiine Karu on Mon, 10/24/2016 - 11:48
INTERAKTIIVNE LAUD
1) Mis on laua plussid (5) ja miinused (5)?
PLUSSID
* lastele huvitav
* lisategevusena on ok
MIINUSED
* tekitab lärmi klassis
* ei toimi
* kasutu, kui ei oska kasutada
* võib tekitada omavahelisi tülisid
2) Millist mängu kasutaksite õppetöös?
* matemaatilised mängud
* toidumäng
3) Mida peab arvesse võtma enne laua kasutamist?
* pädevus
* et oleks piisavalt kohti mängijatele
Barbara Kens, Kristiine Karu, Agni Metsma, Karin Jürgenson
Kaidy Õismets
Submitted by Kaidy Õismets on Mon, 10/24/2016 - 11:54
Kaidy Õismets, Anna-Marie Vara, Britta Taniel, Helen Julia Einmann
1. Plussid:
Miinused:
2. Seda mängu, mis töötaks ning arendaks. Mängitud mängudest ei kasutaks ühtegi, sest kõigil oli mingi viga või puudus.
3. Vooluühendus, laua taha mahub piiratud arv inimesi, alternatiiv lauale.
Kaidy Õismets
Submitted by Kaidy Õismets on Mon, 10/24/2016 - 12:28
Kaidy Õismets, Anna-Marie Vara, Britta Taniel, Helen Julia Einmann
1. Plussid:
Miinused:
2. Tuleb veenduda, ega keegi teine vahepeal tahvlit kasutanud pole ning kõik funktsioneerib korrapäraselt.
Teada kõiki võimalikke funktsioone, et võtta tunnist maksimum.
3. Tahvel ei pruugi korrapäraselt töötada. Töövahendite olemasolu ja kasutuskõlblus. Òpilaste pädevus ülesannete lahendamiseks. Nutitahvli kasutegur teema käsitlemisel, analüüs ja refleksioon.
Marge Metsamaa
Submitted by Marge Metsamaa on Mon, 10/24/2016 - 12:48
Marju Rahkema-Tilk, Raili Rohula, Tuuliki Olli, Marge Metsamaa
Interaktiivse tahvli plussid:
a)innovaatiline
b)kasutatav kogu klassiga
c)arendab IKT pädevusi
Miinused:
a)tehnika võib alt vedada
b)nõuab õpetajalt suuremaid teadmisi
c)jääb tihti materiaalsete vahendite puudumise taha
Enne kasutamist peab olema tutvunud kasutusjuhendiga.
Tahvlit kasutades peab meeles pidama, et aeg-ajalt on vaja tahvlit kalibreerida ja alati peab olema plaan B.
Annika Tammik
Submitted by Annika Tammik on Wed, 10/26/2016 - 16:12
Lisasin oma teekonna siia failide alla. Valisin selle enda endomondo historyst.
1. Läbitud teekond kaardil on komnurk. Võiks siis nimetadagi kolmnurgaks, pargiks, majaks jne.
2. Jääb kolmnurgaks, kuid kolmnurga osad liiguvad, alus muutub.
3. Selle seoksin ma koheselt matemaatikaga. Mõõtmise ja ümbermõõdu ja pindalaga.
4.
info haldamine - 1.3 - info salvestamine ja taasesitamine.
sisuloome - 3.1 - digitaalne sisuloome
turvalisus - 4.1. - seadmete kaitmine. 4.3. - tervise kaitsmine
Liitun loenguga natuke hilje.