Koostage paberprototüübi põhjal oma õpisüsteemi/koolitustoote digitaalne õppetrajektoor, mis kirjeldab visuaalselt (nt. plokkskeemi, protsessi joonise, BPMN diagrammi vms formaadis) õppeprotsessi üldist kava, sh. õppe- j ahindamistegevusi (nende kestust ja liike), õpitegevustes kasutatavaid digipatvormi ja -tööriistu.
Seejärel koostage esialgne prototüüp oma koolitustootest valitud õpikeskkonnas
Kujundus (värvivalik, laadid, menüü/nuppude paigutus) teha visandlikult või kasutada vaikeväärtusi - see jääb tavaliselt arendustiimis graafilise disaineri, mitte õppedisaineri tööks
Õppematerjalide tekst ei pea tingimata lõplikult sõnastatud kujul olema, üksnes esialgne mustand või isegi soovitused aineeksperdile (nt "Siia korrektne definitsioon mõiste X kohta", "Siia näide - video protseduuri Y kohta")
Iga õppetüki lõpul peaks toimuma õpitud teadmiste-oskuste kontroll.
Teie õppedisaini alased otsused peaksid vastama Merrilli õpetamise esmastele printsiipidele