Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files.

Head tudengid!

On aeg hakata sel semestril läbitu üle veelkord iseseisvalt mõtisklema. Mina püüan teid selles kõrvalt toetada. Ma usun, et tähtajaks ei sobi siiski ennejõulune aeg - pakun ajaks, kui hakkan teie töid üle vaatama ja tagasisidestama, 5. jaanuari. 5. jaanuariks võiks teie tööd olla siin üleval. Loodan, et see on okei.

Allpool on mõtisklemisküsimused. Mulle väga meeldivad teie mõtted, nii et ma ei pane teie arutlemisele piiri. Oluline, et saaksin lugeda just teie teie mõtteid, mis toetuvad teaduslikele allikatele, mitte aga vähem või rohkem mahakirjutatud juttu. Kuna aga minul endal on piirid (ja mitte vähe! :), Siis loodan, et äkki suudate oma tekstiga mahtuda 3-4 A4 piiresse. Vähem tohib olla alati, ent püüdke sellest piirist mitte väga palju üle minna :)

Viitamine: ma tungivalt soovitan viidata, sest seda on hea harjutada. Aga viitamist ma otseselt ei "hinda" ning kedagi viiteid parandama ei saada, v.a. kui leian mõne väite, mille puhul ma pole kindel, kas see tõsi on - siis tahan kindlasti allikat teada. Oluline on aga harjuda loetud mõtete kasutamisel teadma ning ka selgelt märku andma, kelle intellektuaalne panus see mõte on.

Vormistage oma e-eksam taas drive dokumendina, kuhu lubage mind ligi kommenteerima.

Kui teil on eksami kohta küsimusi, andke palun märku!

KÜSIMUSED:

  1. Täidesaatvad funktsioonid. Töömälu, pidurdusprotsessid ja kognitiivne paindlikkus – too näiteid, kuidas neid psüühilisi protsesse on ühiskonnas (koolis; laste, teismeliste arengu kontekstis) tavamõisteliselt mõtestatud ja kuidas nendest protsessidest võiks teaduslikul alusel mõelda. Teiseks: arusaam nähtuse olemusest määrab selle, kuidas selle nähtusega tegeldakse (nt kuidas töömälu probleemiga last aidatakse). Too välja täidesaatvate funktsioonide puhul 2-3 näidet, kuidas vale arusaam nähtusest on viinud õpilase valel viisil toetamiseni ning mis oleks asjakohasem viis. Võid toetuda ka täidesaatvate funktsioonide toetamise manuaalile, mis ripub failide all (Dawson ja Guare, 2010).
  2. Pikaajaline mälu. Õpetaja andis lapsele ülesande lugeda tekst viis korda läbi, et see talle pähe jääks. Kuidas see õpetaja õppimisest mõtleb? Too välja nii palju selle õpetaja väärarusaamu mälu ja õppimise kohta, kui leiad. Kuidas oleks mõistlik selle õpetaja väärmõisteid korrigeerida? Kuidas ei oleks mõistlik neid korrigeerida?
  3. Mõtlemise areng ja täidesaatvad funktsioonid. 3a. Mõtiskle, kuidas on omavahel seotud teadus- ja süsteemmõistete areng ning kognitiivne kontroll – see oli üks pidurdusprotsessidest. Võid inspiratsiooniks sirvida ka vabatahtlikku lugemist (Mareshal, 2015), mis ripub failide all. 3b. Kuidas meie mõistete hetketase (s.t. mida me parasjagu mingi nähtuse kohta teame) on seotud sellega, mida me ümbritsevas keskkonnas või teiste inimeste käitumises ja sõnumites tähele paneme?
  4. Metakognitsioon. Kuidas potentsiaalse haridusliidrina toetaksid seda, et Eesti hariduses muutuksid metakognitiivne teadlikkus ja metakognitiivsed oskused – ehk siis õppimise mõistmine ja iseenda õppimise asjakohane suunamine - õppijate hulgas elementaarseks? Kuidas võiksid seda toetada õpetajad/õppejõud, juhtkond, õppematerjalide ja õppetegevuste ülesehitus ja muud aspektid?
  5. Teadmise tekkimine laiemalt. Too välja üks asi, mida Sina ICAP-mudeli teksti põhjal Eestis õpetamises või inimeste teadmistes õppimise kohta muudaksid.
  6. Linnulennult. Milline oli Sinu “mudaseim moment” selles aines – hetk, kui olid uuest infost kõige enam segaduses. Kuidas sellest välja said (kui said)? Milline oli suurim mõttemustrite muutus selles aines (kui üldse oli)?

Jaksu meile ja ilusat saabuvat pööriaega.

Grete

 

360 views (1 today)

Due date

5/1/2022

Created date

18/12/2021

Author