Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files.

Lugupeetavad!

Eksamiülesanne on nüüd saanud oma lõpliku kuju ning ülesandepüstitus on järgmine: valige neljast alltoodud valikust kaks ning esitage oma analüüs kahe valitud teema kohta vastusena praegusele eDidaktikumi ülesandele. Iga valik sisaldab viidet ühele allikale, mida palume teil analüüsida lähtuvalt teemadest, mida õppimise ja arengu kursuse raames käsitlesime.

Milline on töö vorm ja ülesehitus?

  1. Google Drive’i tekstifail. Palume seekord linkida oma töö Google Drive’i failina, et meil oleks võimalik seda mugavalt ääremärkustena kommenteerida-tagasisidestada.

  2. Ligipääsuga Google Drive’i tekstifail. Ärge unustage ka meiega failile ligipääsu jagada, sest kui me tööle ligi ei pääse, ei ole meil ka midagi tagasisidestada ega hinnata.

  3. Töö maht võiks olla kuni 2 lehekülge ülesande kohta ehk kuni 4 lehekülge kokku (kahe valitud ülesande jaoks).

  4. Mõlema valitud ülesande vastusena ootame terviklikku analüütilist teksti, kus teie hindate ja põhjendate autori(te) väidete asjakohasust ja/või tõesust lähtuvalt kursuse raames loetud/kuuldud/nähtud tekstidest ja seminaridel arutletust.

  5. Nagu ikka akadeemilise kirjutise puhul kombeks, on oluline, et lugeja saaks aru, mis on kirjutaja enda arvamus ja milline mõte on tulnud kellegi teise sulest. Me ei taha teid tüüdata ühegi viitamissüteemiga, aga loodame, et teie töid lugedes on arusaadav, kust üks või teine teadmine tuleb ning mis on teie enda arvamus.

Ülejäänud eksamiga seonduva korraldusliku info leiate uudiste alt.​

Neli ülesannet, mille hulgast valida kaks, on siis järgmised:

1. VALIK

Peep Leppiku ja Annika Poldre "Õpetajate Lehes" ilmunud artikkel “Uued õppemeetodid muudavad õpitulemused kehvemaks?” + artikli kommentaarid

Peep Leppik, Edgar Krull ja Einar Rull juhivad oma artiklialustes kommentaarides tähelepanu sellele, kui oluline on mis tahes õppemeetodite valimisel ja nende rakendamise tõhususe hindamisel tunnetusprotsesside (mälu, mõtlemine, tähelepanu, töömälu) olemuse ja arenguliste seaduspärasuste tundmine.

Analüüsi artiklis ja kommentaarides esitatud väiteid lähtuvalt kursuse jooksul õpitust.

2. VALIK

"Õpetajate Lehes" ilmunud intervjuu Yulia Kovasega teemal “Kool peaks rohkem arvestama õppijate individuaalsete erinevustega

Yulia Kovas räägib intervjuus meile tuttaval teemal - geneetikast ja individuaalsetest erinevustest ning rõhutab geenide poolt ettemääratust. Oleme kursuse raames tegelenud väga palju aga just sellega, kuidas ja mil määral saab keskkond ära teha, kuigi oleme kõik nõus, et inimesed on siiski erinevad.

Analüüsi Yulia Kovase väiteid ja mõtteid lähtuvalt erinevatest kursuse jooksul läbitud teemadest.

3. VALIK

Krista Uibu ja Anu Palu "Õpetajate Lehes" ilmunud artikkel “Õpetaja väljakutsed laste jõukohasel õpetamisel”. Tutvu lisaks ka Aaro Toomela artikliga “Mõtlemise areng. Määratlused ja põhimõtted

Analüüsi artiklit lähtudes meie kursusel õpitust. Too välja kokkupuutepunktid Uibu ja Palu artikli ning Toomela teksti vahel. Paku välja võimalusi, kuidas toetada õpetajates autonoomset motivatsiooni  oma õpetamise kohandamiseks õppijate psüühilistest protsessidest lähtuvalt.

4. VALIK

Vikerraadio "Huvitaja" saate intervjuu Helen Talalaeva ja Andrei Liimetsaga teemal “Noored ja kogukonnapraktika”. Intervjuu transkriptsiooni leiate siit.

Analüüsige SPIN-programmi toimetamispõhimõtteid ja edu, pöörates eelkõige tähelepanu motivatsiooni toetamise (Isemääramisteooria taustal) ja sotsiaalsete oskuste arendamise teemale (Mari-Liis Kaldoja pidurdusprotsesside video taustal).

 

HINDAMISEST

Millised on suurepärase eksamitöö kriteeriumid?

  1. Töö on esitatud ligipääsetava Google Drive’i tekstifailina

  2. Töö maht on kuni 4 lehekülge

  3. Kirjatöö põhineb faktiliselt korrektsel informatsioonil

  4. Ülesande vastus on loogiliselt üles ehitatud ja tervikliku tekstina kirja pandud

  5. Kõigi kirjatöös välja toodud mõtete puhul on arusaadav, kust mõte pärit on

  6. Kirjatöö aluseks on võetud tekst tervikuna (ehk ei ole piirdutud ainult ühe või kahe idee välja noppimise ja analüüsimisega)

  7. Eksamitöös tervikuna (kahe ülesande peale kokku) on toodud sisse mõtteid kõigi kursuse jooksul läbitud teemade kohta ning lähtutud kursuse raames läbi töötatud materjalidest ja seminaridel arutletust. Teemadeks on:

Geenid ja keskkond

Motivatsioon (Isemääramisteooria)

Õppimine versus sooritus

Neuroplastilisus

Pikaajaline mälu

Töömälu

Tähelepanu

Pidurdusprotsessid

 

Jaksu ja mõtteid mõnusalt korrastavat mõttelendu!

Kati ja Merlin

1820 views (0 today)

Due date

7/1/2019

Created date

7/12/2018

Author