Submitted by Tiina Naissoo on Sun, 10/01/2023 - 17:28 Standardized competence outcome: Arvestab neid ainevaldkondlike, üldpedagoogiliste ja kasvatuslike eesmärkide seadmisel, toetudes õppekavaleSelgitab välja rühma ja õppija ainealase tasemeKaasab vajadusel tugispetsialisti õpikeskkonna tingimuste muutmiseks;Selgitab välja rühma ja õppija õpioskuste ja õpimotivatsiooni tasemeValmistab ette arenguvestluse;Tunneb ära haridusliku erivajaduseInformeerib osapooli õpieesmärkidest, sisust, õppekorraldusest, hindamismudelitest, huvitegevuse võimalustest, kasutades tõhusalt erinevaid infokanaleid (nt koosolek, e-suhtlus, individuaalne vestlus)Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õpitegevuste kavandamisseOmab ülevaadet erivajadustega õppija toetamise protsessistTöökavast lähtuvalt koostab tunnikava(d)Lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid, hindamismudeli ning planeerib tegevuste ajaKoostöös teiste spetsialistidega koostab vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskavaKasutab õpetaja töö kavandamisel (teadus)kirjandustKavandab koostöös kolleegidega ainetevahelise lõiminguKoostab õpetaja töökava, arvestades õppekavaValib õppevara ja IKT-vahendite hulgast õpieesmärkide ning rühma tasemega sobiva, arvestades ka hariduslike erivajadustega õppijategaJuhendamisel kohandab õppeavara; hoiab end kursis õppevara ja IKT-vahendite uuendustegaReflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohtaMõtestab oma rolli õpetajana ja analüüsib õpetajatöö põhiväärtusi, jagab neid kolleegide, õppijate ja lapsevanematega ühiste väärtushoiakute kujunemiseksKavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessis, määratleb oma koolitusvajaduse ja koostab enesearenduskava, arvestades ka kooli arenguvajadusi ja riiklikke haridusprioriteeteanalüüsib ja tõlgendab nii enda kui ka teiste uurijate uurimistulemusi ning rakendab neid õpetamise parendamisel ja enese arendamiselAnalüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid, sõnastab haridusuuringu (sh tegevusuuring) eesmärgi(d) ning kavandab ja viib juhendamisel läbi uurimistööd, kasutades sobivaid meetodeid ning arvestades valdkonna uurimistöö eetikatOtsib probleemide tekkimisel vajadusel abi kolleegidelt, mentorilt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jtMärkab kolleegi edusamme ja tunnustab tedaJälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides iseenda aja- ning energiakuluKasutab olemasolevat füüsilist õpikeskkonda, tagades selle turvalisuse ja kujundades seda lähtuvalt tervisekaitsenõuetest, õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest;Tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisil;Osaleb meeskonnatöös organisatsiooni õpikeskkonna kujundamisel teab, kelle poole pöörduda probleemide ilmnemisel;Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning järgides inimõigusi, Eesti põhiseadust, laste õigusi ja organisatsiooniLahendab distsipliiniprobleeme, kaasates vajadusel kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaidKasutab olukorrale sobivaid suhtlusviise, on hea kuulajaDescription: Assessment description: Eneseanalüüs