Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files.

II kontakttund - 2. veebruar

Sisu ja ajakava

 

Elyna Nevski (4 AK) 10.30-14:00

-GPS kunst - pildi loomine õuesõppe ja digivahenditega

- Pildi analüüs (tunnitöö 1)

 

Tunnitöö

1) Kirjuta oma mõtted - ARUTELUKS, loe ka teiste mõtteid! Kokkuvõte tunnitööde kommentaaridest SIIN ning abimaterjal teema mõtestamise kohta SIIN

2) Kokkuvõte tekstist - "Pilt kui mõjutaja"

3) GPS-kunst - mis see on? GalaxyNote juhend

4) GPS-kunst Räägu tänavatel - võta endale nutiseade (isiklik või HIKi oma), võta endale ka üks legend. Sul on aega 45min, et rada läbi käia.

5) 12.30 kohtume klassis, analüüsime tulemusi

6) Kirjuta oma tekkinud pildi kohta analüüs tänase tunni kommentaariks:

 - Kuidas saaksid GPS-kunsti õppetöös lastega kasutada? 

-  Kuidas kasutaksid täna saadud pilti lastega? Mida arutleksid? Mis oleks tegevuse eesmärk ning õpiväljundid (kuidas seoksid üldoskustega)? 

TUNNIS VALMINUD GPS-KUNSTI PILDID  

 

Kohila Lasteaed SIPSIK kogemus GPS kunstiga - LOE SIIT

 

PUUDUJATELE

1) Leia seosed KELARÕKi õppe- ja kasvatustegevuste eesmärkide ja GPS kunstiga (5 seost)

2) Kuidas on GPS kunst seotud üldoskustega (10 seost)

 

Tähtaeg: 16. veebruar

 

Lili Kesa (4 AK) 14.00-17.45

- Piltide töötlemine veebipõhiste vahenditega (tunnitöö 2)

- Erinevate vahendite võrdlus


 

Comments

Merlyn Metssoon

Submitted by Merlyn Metssoon on Mon, 02/02/2015 - 13:20

GPS-kunsti saaksin lastega kasutada erinevate teemade juures. Vaataksin ja mõtleksin vastava teekonna läbi ning asuks lastega koos seda läbima. Vastust ette ei ütleks. Kõnniksin selle teekonna ka ise enne läbi. 

Tänast pilti näitaksin lastele ja laseks neil arvata, millega on tegu. Laseksin lastel ka sinna ise midagi juurde joonistada ja seda värvida. (Pildil oli kujutatud luik. Alguses ma ei saanud aru, et tegu on just luigega. Pigem meenutas see mulle saabast.)

 Tegevuse eesmärgiks oleks lapse loovuse arendamine, samuti see, et ta julgeb enda arvamuse välja öelda ning aktsepteerib ka teiste laste arvamusi.

 

Johanna Väljas

Submitted by Johanna Väljas on Mon, 02/02/2015 - 13:25

 - Kuidas saaksid  gps-kunsti kasutada õppetöös lastega?

  Kuidas kasutaksid täna saadud pilti lastega? Mida arutleksid?

  Mis oleks tegevuse eesmärk ning õpiväljundid (kuidas seoksid üldoskustega)? 

Seda saab siduda mitmete erinevate õppevaldkondadega. Vastavalt teemale lãheksin lastega avastama, uurima loodust,matkale vms. Tãnase pildiga, millest tuli vãlja kummik, seoks tànase ilmaga. Rããgiksime umbes 3-4aastastega ilmast ning vajalikust riietusest. Lapsed saaksid gps-teekonna kaardil ãra vãrvida/kaunistada. Vãlja lõigata või kuhugi kleepida. Tegevuse eesmãrk on see, et tutvustada lastele IKT seadmete kasutust ning avardada nende silmaringi ja nãidata kunsti teisest vaatenurgast. Lisaks et lapsed kasutaksid matemaatilisi mõisteid nagu nãiteks, kiire/aeglane, lãhedal/kaugel.  Ning et lapsed teeksid koostööd ja tunneksid oma tegevusest rõõmu. 

 

Merlyn Metssoon

Submitted by Merlyn Metssoon on Mon, 02/02/2015 - 13:11

GPS-kunsti saaksin lastega kasutada erinevate teemade juures. Vaataksin ja mõtleksin vastava teekonna läbi ning asuks lastega koos seda läbima. Vastust ette ei ütleks. Kõnniksin selle teekonna ka ise enne läbi. 

Tänast pilti näitakisn lastele ja laseks neil arvata, millega on tegu. 

 

Gerli Korotkov

Submitted by Gerli Korotkov on Mon, 02/02/2015 - 14:04

Kirjuta oma tekkinud pildi kohta analüüs tänase tunni kommentaariks: 

Kuidas saaksid GPS-kunsti õppetöös lastega kasutada?

Gps-kunst on hea võimalus ühendada omavahel liikumine ja kunst. Kõigepealt õpetajana kavandaksin teekonna.Kasutaksin Google Mapsi, et teekonda valida. Seejärel läheksin lastega kõndima. Hiljem analüüsiksin koos lastega seda pilti ning laseksin neil joonistada sellest oma nägemuse. Siinkohal on igal lapsel võimalik rakendada oma loovust.

Kuidas kasutaksid täna saadud pilti lastega? Mida arutleksid? Mis oleks tegevuse eesmärk ning õpiväljundid (kuidas seoksid üldoskustega)? Meie tunnitöö katsetusena pidid pildina tulema prillid. Välja tuli pildilt hoopis sigri-migri, kuna vahemaad olid ilmselt liiga väiksed. See on edaspidi hea õppimise koht. Arutleksin lastega, mida nemad sellel pildil näevad, sest laste loovus on tihti fantaasiarikkam, kui täiskasvanute oma. Kunsti osas laskesin lastel vabalt valitud vahenditega kujutada, mida nad pildid nägid. Üldeesmärk: Tegutseb uudses olukorras täiskasvanu juhiste järgi. Selgitus: Viies läbi tegevust esimest korda on oluline, et lapsed suudaks keskenduda ja järgida juhiseid.

Liis Nogo

Submitted by Liis Nogo on Mon, 02/02/2015 - 13:27

- Kuidas saaksid GPS-kunsti õppetöös lastega kasutada? 

Erinevaid matkasid, orienteerumisi korraldada. Kasutada GPS-kunsti erinevate valdkondade lõimimises.

 

Kuidas kasutaksid täna saadud pilti lastega? Mida arutleksid? Mis oleks tegevuse eesmärk ning õpiväljundid (kuidas seoksid üldoskustega)? 

Näitaksin lastele pilti läbitud teekonnast ja annaksin neile võimaluse rääkida, mida nemad näevad jne. Kopeeriksin saadud teekonna suurele paberile ning laseksin igal lapsel midagi sinna lisada/joonistada. Valmib ühistöö. 

Seos: sotsiaalsed oskused: osaleb lühikest aega ühistegevuses eakaaslastega

 

Marielle Korostik

Submitted by Marielle Korostik on Mon, 02/02/2015 - 13:29

GPS-kunsti saab õppetöös ära kasutada näiteks orienteerumisel. Samuti kui minnakse lastega õppekäigule, siis oleks võimalik seda samuti kasutada. Siis saab näha, mis kujuga teekond tuli. Kindlasti saaks seda kasutada ära ka õuealal, kus lastele on antud ülesanne, mida nad täitma peavad. 

 Minu saadud pilt osutus luigeks. Kõigepealt näitaks lastele pilti ning küsiks nende arvamust, et mis võiks pildil olla ning miks nad nii arvavad. Samuti saaks lastega arutleda selle üle, et kas oleks võimalik sellist kujundit ka ilma kõndimata saada, näiteks et siis kasutada töötlemist. Seejärel kui lapsed on pilti näinud mõnda aega, siis annaksin kõigile valge paberi ning lapsed joonistaksid samasuguse kujundi nii, et seda õiget pilti pole ees. Kasutaksid oma mälu. Seejärel võrdleks ja analüüsiks pilte. Üldoskus: laps kasutab materjali meeldejätmiseks ja püüab meenutada seda

ANETT PÕLDSAAR

Submitted by ANETT PÕLDSAAR on Mon, 02/02/2015 - 13:17

Gps kunsti saan lastega kasutada erinevaid õppeaineid lõimides. Seda pilti kasutaksin kunsti tunnis, et lapsed saaksid välja näidata oma loomingulisust. Seda minu antud pilti täiendades. Hiljem kui olen rääkinud kuids pilt on saadud ja lastel on huvi tekkinud siis lähen lastega koos pilti tegema. Ja lapsed saavad teada kuids see pilt on tehtud. Kuipilt on valmis siis arutleme mis onpildile jäänud ja arutleme üldiselt kuidas võib erinevaid pilte teha. Näitan erinevat laadi pilte.  Tegevuse üks eesmärk oleks kindlasti seotud laste liikuvuse suurendamisega. Gps pildi tegemine toimub läbides kindlat rada ja jõudeserinevatesse punktidesse, kus peab gruppidena lahendama erinevaid harjutusi keel ja kõne, matemaatika, loodusôpetus ja mmuusika. Lisaks kasutaksin ka veel kaamerat et teha pilte- läheb punkti alla loodusôpetus ja salvestad ahelilid- musika alla. Punktides tehakse hsrjutudi mis on seotud matemaatika ja keskkonnaga. Tutta jõudes vaatamr oma gps pildinüle ja arutleme mis pilt tuli ja mida uut me õues käies õppisime. Tegevusega õues arendasin laste sotsiaalset oskust ning õpetab last teistega arvestama ja meeskonnas töötama. Punktide läbimise juures on oluline eelnevate teadmiste kasutamise oskus. 

Grete Rebanets

Submitted by Grete Rebanets on Mon, 02/02/2015 - 21:25

Kuidas saaksid GPS-kunsti õppetöös lastega kasutada? 

Minu arvates GPS-kunst on üks väga vinge idee, mis on välja mõeldud.GPS-kunst saab kindlasti seostada Matemaatikaga, Mina ja Keskkonnaga, Keela ja Kõnega, Liikumisega ning muidugi ka Kunstiga.

Kindlasti mõtleksin läbi teekonna kust kuhu lastega liiguksin. Teekonna ettevalmistamiseks kasutaksin Google Mapsi abi ning samuti käiks eelneval päeval või varem selle raja ise läbi ja teeks eeltööd sellega. Prooviksin märkida kaardil erinevaid teid, mis kujutaksid mingit pilti. Valiksin ühe pildi neist. Koos lastega jalutaksime selle raja läbi. Teekonna pildi salvestaksin arvutisse ning teeks neist koopiad ja laseks lastel fantaasial lennata ja mõelda, mis seal kujutatud on. Laseks neil pildid värvida ning avaks neist ka näituse.

Kuidas kasutaksid täna saadud pilti lastega? Mida arutleksid? Mis oleks tegevuse eesmärk ning õpiväljundid (kuidas seoksid üldoskustega)? 

Kasutasin Legendi nr. 2, millest Satelliidi kaardi järgi, pidi tulema prillid, kuid minu tulemus polnud pooltki see mis ta oleks võinud olla. 

Kunas pilt, ei tulnud kõige paremini välja, siis siiski laseksin lastel samuti teha sellise ajurünnaku ringi, kus neil on võimalus avaldada arvamust ja mõelda, mis on kujutatud. Kas lapsed näevad ka miskit muud selles joonises, pildis. (nt. Sulg, sõlmes uss)? Tegevuse eesmärgiks seaksin liikumise õues ning samuti ka selle, et laps märkab enda ümber toimuvat. Laps osaleb pärast ka arutelus, mida nad matkal nägid.

Õpiväljundiks oleks see, et laps katsetab ja uurib erinevaid võimalusi, kasutades nii sümboleid, kujutlusi kui ka reaalseid
esemeid ja objekte ehk laps tunnetab looduses liikudes, erinevaid nähtusi ja objekte ning oskab neid ka kirjeldada või lühidalt iseloomustada.

 

Raige Ifrad

Submitted by Raige Ifrad on Mon, 02/02/2015 - 13:27

GPS-kunsti on võimalik lõimida erinevate valdkondadega. Matemaatikas kujundite õppimisel, eesti keeles ja kõnes tähtede õppimisel, kunstis loovuse arendamisel jne. Liikumises saab kaardistada seda palju on kõnnitud ja kulunud aega, mis oma korda seondub jällegi matemaatikaga. Minu kõnnitud teekond oli juhendi nr 1 järgi. Arutaksin lasega mida nad pildil näevad, laseksin arvata kaua kulus aega selle läbimiseks, kus kohas see võib olla tehtud, jne. Hiljem saavad lapsed seda pilti ise täiendada nii nagu nad tahavad. Üldoskused mida sellega saab õpetada: oskab teistega arvestada ja teha koostööd.

Merje Tenso

Submitted by Merje Tenso on Mon, 02/02/2015 - 13:27

Gps kunsti saab lastega kasutada erinevates õppevaldkondades. Seostada seda liikumise, keele ja kõnega, kunstiga jms. Enne teekonnale minekut, käiksin ise selle läbi, et veenduda raja läbitavuses. Tulemus on lastele kindlasti huvitav, saavad näha oma liikumisteekonda. See on ka vaheldus tavalisele õppetööle. 

Täna läbitud teekonna pilt tuli mhuvitav, aga mida see meenutaks, ei oska öelda. Õppejõud plaanis nii, et see meenutaks luike, aga kuna raja üks osa oli mitte läbitav, ei läinud see nii. Tänast pilti näitaksin lastele ning me arutaks, mida nemad sellel pildil näevad, kui keeruline võis olla sellise raja läbimine? Tähtis on, et lapsed kuulaksid üksteist ning kõigil võib oma arvamus olla. 

Maarja Liiv

Submitted by Maarja Liiv on Wed, 03/18/2015 - 18:24

  •  Kuidas saaksid GPS-kunsti õppetöös lastega kasutada? 

Alguses teeksin lühikese, lihtsa tutvustuse kas siis telefoni või tahvelarvuti kohta. Käiksin koos lastega raja läbi ning näitaksin teekonna lõpus lastele pilti. Esmalt küsiks lastelt mida nad pildil näevad. Küsiksin neilt mõne küsimuse tänava kohta ja kas nad nt näevad seda pildil. Selleks kasutaksin ma sateliitpilti. Lastele tekiks siis ettekujutus millised näevad välja tänavad ülalt vaadates. Tekkinud kujutist saaks kasutada ära kunstitegevustes. Näiteks arendada pilti edasi.

 

  • Kuidas kasutaksid täna saadud pilti lastega? 

    Mida arutleksid? 

     

     

    Pildil nägin mina dinosauruse pead ja saabast. Saapa teekonna saaks lastega läbi käia jõulude ajal. Samal ajal saaks lastele rääkida jõuludest ja päkapiku teekonnast läbi lume. Hiljem tuleks siis teekonna lõpus välja päkapiku suss. Väiksemate lastega räägiks sellest,kuidas päkapikk peab jõulude ajal näiteks kõik tänavad läbi käima. Arutaks, et mis teekond võiks tulla päkapikul. Dinosaurust saaks kasutada aaretejahil või eelajalooliste loomade õppimisel.

  •  Mis oleks tegevuse eesmärk ning õpiväljundid (kuidas seoksid üldoskustega)?

Eesmärgiks oleks lastele tutvustada IKT vahendit mängulise tegevuse kaudu.

Üldsokused :

  • kasutab mängudes loovalt erinevaid vahendeid.
  • tegutseb sihipäraselt, on suuteline keskenduma kuni pool tundi
  • oskab teistega arvestada ja teha koostööd
  • kasutab erinevaid vahendeid heaperemehelikult ning tegevuse lõppedes koristab enda järelt