Iseseisev töö

 

Meie teise mooduli teemaks oli õppijate autonoomiavajaduse toetamine.

Õppijate autonoomiavajaduse toetamisel on olulised järgmised õpetaja tegevused:

 

  • sisemiste motivatsiooniallikate toetamine pakkudes õppeülesandeid ja tegevusi, mislähtuvad õppija võimetest, huvidest ja eesmärkidest. Eeldus - õppijate hea tundmine (küsi, kuula, märka ja arvesta)
  • valikute pakkumine. Kuidas suurendada sisuliste valikute hulka? Mida tahan proovida (vt ka ideid , mis sai kirja pandud seminaril)?
  • Õpitu väärtsulikkuse põhjendamine, selle üle arutlemine õppijatega.
  • Õpetaja keelekasutus (autonoomiat toetav vs kontrolliv).
  • Õppijate vaatenurk ning negatiivsed tunded ning nende aktsepteerimine, nendega arvestamine

 

Mõtle läbi ja pane kirja, mida eelnevast püüad õpetajana seminaride vahepealsel ajal proovida, rakenda ning analüüsi. Soovitame teie kooli/lasteaia meeskonnal saada omavahel kokku ka vahepeal ning jagada, mida olete õppijate (juhtidel  kolleegide) autonoomia toetamiseks proovinud rakendada ning kuidas  on läinud. Kolleegide tugi vahepeal aitab õpitut fookuses hoida ning "sunnib" seminaril õpitut, kuuldut ka tõhuamalt rakendama.

4163 views (1 today)

Due date

26/10/2015

Created date

26/10/2015

Group