Attention! eDidaktikum will discontinue its service in July 2025. More information here

Kasvatusteaduslik vaatlusülesanne nr 2

Head üliõpilased, kui te vastate teisele kasvatusteaduslikule ülesandele, siis palun lugege hoolikalt instruktsioone. Samuti pöörake tähelepanu sellele, et oluline ei ole lihtsalt üldhinnang , vaid selle põhjendus lähtudes iga osaala alapunktidest. Ehk palun kontrollige üle ja vajadusel täiendage oma tööd, et selles tuleks välja põhjendus teie hinnangutele toetudes allpool toodud aspektidele.

Kui annate üle 4 hinded õpetajale, siis palun tooge konkreetsed näited, kuidas ta toetab huvi, pakub väljakutset, loob võimalusi õpilastele initsiatiivi näitamiseks. Mida ta selleks teeb? Kas ja milliseid erinevaid valikui ja valikuvõimalusi pakub? Kuidas aitab luua õpitava tähenduslikkust õpilaste jaoks ehk aitab mõista õpitava  väärtust, tähendust?Toob välja  õpitava kasutusvõimaluse, kasulikkuse, olulisuse? Kas ta kuulab hoolikalt, avatult, mõistvalt õpilasi ja nende ideid? Aktsepteerib negatiivseid tundeid, teistsuguseid arvamusi jne. Sama tunni struktureerituse puhul ehk palun mõelge, kui oleksite olnud õppija antud tunnis, siis kas see tund oleks olnu autonoomset motivatsiooni toetav ja teile oleks olnud selge miks, mida ja kuidas tuleb teha ning oleksite saanud ka õppimist toetavat tagasisidet. 

Kui vaatasite koos kaastudengiga, siis palun kontrollige, et ühiselt koostatud analüüsil  oleksid ka mõlema tudengi nimed ning sama analüüs sisestatud ka mõlemal eDidaktikumi vaatlusülesande vastusena.