Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

Kodunduse tunnis kasutatavad õppemeetodid

Praktikumi ülesande teema: Kodunduse tunnis kasutatavad õppemeetodid ja ainedidaktilised vahendid.

Praktikumi ülesande eesmärk: Üliõpilane koostab ülesanded ja võimalusel katsetab õppemeetodit (võib ka IKT võimalusi kasutades) ning annab hinnangu selle didaktilisele sobivusele antud teema ja vanuseastmega.

Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilased on õpetajaga varem (esimesel või teisel vaatluspäeval) kokku leppinud teema ja klassi ning koostanud vaatluspäevaks õppemeetodi rakendamiseks sobiva õppematerjali. Võimalusel katsetada koostatud materjali tunnis, täpsemalt lepivad üliõpilased selle kokku aineõpetajaga. Kui on võimalik tunnis meetodit katsetada, analüüsivad üliõpilased valitud meetodi ja materjali õnnestumist, samuti annab üliõpilastele tagasiside juhendav õpetaja. Kui õppemeetodit katsetada ei ole võimalik, arutavad üliõpilased koostatud õppematerjali läbi aineõpetajaga, saades tagasisidet selle sobivuse kohta teatud eesmärgi saavutamiseks (uue osa õppimine, kinnistamine, teadmiste/oskuste kontroll vms)

Lisaks vaatleb üliõpilane sel päeval 5. ainedidaktika ülesande sissejuhatuseks ühte paaristundi käsitöös või kodunduses.

Ülesande kirjeldus:

  1. Üliõpilane koostab ühe meetodi rakendamiseks õppematerjali tunni teema õppimiseks/kinnistamiseks.
  2. Ühes koolis olevad üliõpilased valivad enda töödest katsetamiseks ühe õppematerjali.
  3. Üliõpilased katsetavad võimalusel koostatud materjali (materjale) ainetunnis.
  4. Iga üliõpilane analüüsib koostatud vahendi rakendamist ja antud klassi ning teemaga sobivust. Koostatud materjali (materjale) tutvustavad üliõpilased ka ainedidaktika praktikumi seminaritunnis (seminar 7.mail) ning lisab sinna juurde enda ja õpetaja tagasiside. Tähtaeg 19.aprill.
  1. Üliõpilane vaatleb ühte paaristundi käsitöö või kodunduse aines, eesmärgiga jälgida, milliseid hindamise ja tagasiside meetodeid õpetaja neis ainetundides tunnis kasutab (sissejuhatus ainedidaktika ülesandesse nr 5). Pärast tundi arutleb üliõpilane õpetajaga läbi (vajalik eraldi kohtumisaeg - 1 tund) järgnevad küsimused: Kuidas tavapäraselt toimub selles aines õpitu kontroll? Mil moel antakse tagasisidet? Kas ja kuidas hinnatakse, kas kasutatakse hindamismudelit? Vastavalt õpetajaga varem kokkulepitud teemale ja klassile koostab üliõpilane 5. vaatluspäevaks käsitöö või kodunduse ainetunniks ühe hindamisvahendi/mudeli koos hindamisjuhistega.

Lugemiseks enne vaatlust:

Erinevaid õppemeetodeid käsitlevad allikad, nt:

Aktiivõppe võimalusi tervisliku toitumise õpetamiseks: http://oppekava.innove.ee/aktiivoppe-voimalusi-tervisliku-toitumise-opetamiseks/