Praktikumi ülesande teema: Kodunduse tunnis kasutatavad õppemeetodid ja ainedidaktilised vahendid.
Praktikumi ülesande eesmärk: Üliõpilane koostab ülesanded ja võimalusel katsetab õppemeetodit (võib ka IKT võimalusi kasutades) ning annab hinnangu selle didaktilisele sobivusele antud teema ja vanuseastmega.
Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilased on õpetajaga varem (esimesel või teisel vaatluspäeval) kokku leppinud teema ja klassi ning koostanud vaatluspäevaks õppemeetodi rakendamiseks sobiva õppematerjali. Võimalusel katsetada koostatud materjali tunnis, täpsemalt lepivad üliõpilased selle kokku aineõpetajaga. Kui on võimalik tunnis meetodit katsetada, analüüsivad üliõpilased valitud meetodi ja materjali õnnestumist, samuti annab üliõpilastele tagasiside juhendav õpetaja. Kui õppemeetodit katsetada ei ole võimalik, arutavad üliõpilased koostatud õppematerjali läbi aineõpetajaga, saades tagasisidet selle sobivuse kohta teatud eesmärgi saavutamiseks (uue osa õppimine, kinnistamine, teadmiste/oskuste kontroll vms)
Lisaks vaatleb üliõpilane sel päeval 5. ainedidaktika ülesande sissejuhatuseks ühte paaristundi käsitöös või kodunduses.
Ülesande kirjeldus:
Lugemiseks enne vaatlust:
Erinevaid õppemeetodeid käsitlevad allikad, nt:
Aktiivõppe võimalusi tervisliku toitumise õpetamiseks: http://oppekava.innove.ee/aktiivoppe-voimalusi-tervisliku-toitumise-opetamiseks/