Submitted by Silvi Suur on Tue, 12/03/2024 - 13:10 Standardized competence outcome: on teadlik õppija füüsilise, kognitiivse, emotsionaalse ja sotsiaalse arengu alustest ning kultuurilistest eripäradestselgitab välja rühma ja õppija õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme ning arvestab neid õpieesmärkide seadmisel ja tegevuste planeerimiselmärkab õppijate toe vajadust ja nende individuaalseid õpivajadusi (sh teistest võimekam õppija)toetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedseab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ja kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidvalib lähtuvalt õpieesmärkidest ning õppija arengutasemest sobiva õpivarakujundab füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt turvalise heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöise õpikeskkonna...märkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppearvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselkogub andmeid õppijate arengu ja õppeprotsessi tõhususe kohta; täidab koolivalmiduse kaartiloob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna...märkab ja ennetab konflikte, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialistetegevusi lõimides rakendab mängu ja teisi aktiivset õppimist...selgitab õppijatele ja analüüsib koos nendega õppetegevusi ning õpitulemusitoetab õpimotivatsiooni ja eakohase arenguga õppija kujunemist, luues eduelamuse igale õppijalesuunab õpilasi rakendama info otsimisel, suhtlemisel ja sisuloomes digitehnoloogiaidkorraldab klassis/rühmas digitehnoloogiate mõtestatud kasutamist individuaalsel ja koostöisel õppimisel, sh probleemide lahendamiselreflekteerib oma tööd, sh analüüsib oma õpetamise mõju, kasutades erinevaid meetodeid, kaasates kolleege ja osaledes õpikogukondades, sh virtuaalsetesanalüüsib õpiprotsessi ja määratleb probleemidloob õppija ja lapsevanematega usaldusliku suhtemääratleb ennast õpetaja ja õppiva professionaalina ning tajub sellest lähtuvat vastutust ja rolli ühiskonnasanalüüsib oma professionaalset arengut, olles avatud tagasisidele ja arvestab sellega enesearengu kavandamiselvaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegaoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseksmärkab, tunnustab, innustab õppijat, lapsevanemat ja kolleegi, tunnustab ka väikseid edusammeon koostöistes õpisituatsioonides hea koostööle pühenduv partnerteeb koostöiselt otsuseidanalüüsib koostöö tõhusustloob koostööks vajalikke suhtevõrgustikkeanalüüsib ja arendab oma suhtlemisoskusi, annab konstruktiivset tagasisidet ja on sellele avatudloob positiivse suhtluskeskkonna ja käitub vastavalt headele suhtlemistavadelejuhib oma emotsioone ja käitumisviise vastavalt situatsioonilejuhindub oma töös õpetaja kutse-eetikastkujundab oma eeskujuga õppijate väärtusimõistab ja rakendab matemaatikale, loodusteadustele ja tehnoloogiale omaseid teadmisi ja meetodeid probleemide lahendamiselon orienteeritud tulemustele ja isiklike tööeesmärkide saavutamiselekasutab korrektset õpetamiskeelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavaltDescription: Assessment description: Õpimapp