Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

Protsessipõhise projektõppe meetodid käsitöö, kodunduse ja tehnoloogiaõpetuse tundides

Tugimaterjal koosneb lühikesest ülevaatest projektõppe olemuse koht

tehnoloogia ainevaldkonnas ning üheteistkümnest lahti kirjutatud näidisprojektist. 

Näidisprojektid on loodud õpetajate inspireerimiseks vastavalt kooli ainekavale ja 

võimalustele oma projektiteemade leidmiseks, projektitööde kavandamiseks ja 

elluviimiseks. Näidised on jagatud tinglikult lihtsamatest projektidest keerukamateni 

(kuid kindlasti on võimalik lihtsamatega lisaülesandeid juurde mõeldes süvitsi minna 

ja vastupidi – keerukamaid lihtsamaks kavandada). Antud kogumiku juurde kuuluvad 

ka muudetavas tekstifailis õpetaja ning õpilase töökavade põhjad, mida iga õpetaja 

vastavalt oma projektidele muuta ning kohendada saab. See kogumik on loodud 

õpetajate innustamiseks ning koosneb lühikesest ülevaatest projektõppe olemuse kohta tehnoloogia ainevaldkonnas ja üheteistkümnest lahti kirjutatud näidisprojektist, mida oma projektitöö kavandamisel ja ideede kogumiseks saab kasutada. Projektide 

koostajad on silmas pidanud nii õppekavas välja toodud üldpädevusi kui ka 

ainekavades sõnastatud õpitulemusi. Lisaks on püütud leida võimalusi nii 

valdkonnasiseseks kui ka aineüleseks lõiminguks. Näidisprojektide avamisel on 

osutatud, millistele aspektidele on vaja projektõppe kavandamisel ja elluviimisel 

tähelepanu pöörata, et antud tegevus oleks õpilase jaoks mõttekas ja ka tulemuslik. Iga näidis koosneb kolmest osast: (1) sissejuhatav üldinfo projekti kohta ning küsimused, millele õpetaja peaks mõtlema enne projektõppega alustamist (näidatud on ka võimalikud vastused), (2) õpetaja töökava ning (3) õpilase töökava põhi.

 

Materjalid on kättesaadavad siin.

 

Õppematerjal on koostatud Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsiooni keskuses ja selle 

valmimist toetas Euroopa Sotsiaalfond programmi Eduko raames.