Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files.

Teine eneseanalüüs

Üliõpilane koostab 2000-3000 tähemärgi pikkuse või 5 minuti pikkuse video kujul oleva  eneseanalüüsi praktika käigust ja järgnevatest küsimustest. Tekst on sidus ja loogiline, korrektses kirjakeeles, tekst seob teooria ja praktika, osundatakse õpitud teoreetilis-metoodilisele kirjandusele, kasutatakse metakeelt (õpitud terminid). Õpetajakoolituse põhipraktika I lõppedes tehtud eneseanalüüs on sisendiks üliõpilase õpetajakoolituse põhipraktika II-le. Palun vältida üldsõnalisust ja olla võimalikult konkreetne!

Üldist

  1. Võta praktika enda jaoks kokku: kuidas Sinu eesmärgid ja ootused põhipraktikale  täitusid?
  2. Millised tööharjumused või -hoiakud takistasid ja millised aitasid Sind praktika ülesannete täitmisel? Mis valmistas Sulle praktikal enam probleeme?

Õpiprotsessi juhtimine

  1. Kuidas toetasid õpilaste eneseregulatsiooni oskusi (1) seada endale õpieesmärke; (2) õppimise jälgimisel; (3) õpitulemuste analüüsil?
  1. Too näiteid, kuidas muutsid oma tunnikava -või tegevusi õppija tagasiside põhjal.
  2. Analüüsi õpiprotsessi tõhusust: kuidas juhtisid õpilasi, kuidas suunasid neid pingutama?

Professionaalne areng

  1. Kui tõhusalt sujus Sinu koostöö juhendajatega? Too näiteid.
  2. Kuidas arvestasid enesearengul juhendajate antud tagasisidega. Mida pead sellest oluliseks? Kuidas hindad end tagasiside vastuvõtjana?
  3. Hinda end koostööpartnerina: mida väärtuslikku said Sina anda juhendavale õpetajale, koolile? Too näiteid, kus Sinu teadmistest ja kogemustest said õppida kolleegid?
  4. Hinda enda professionaalset arengut I praktika vältel: millised oskused, teadmised aitasid Sind? Millised oskused ja teadmised aga arenesid kõige enam? 
  5. Milline on Sinu edaspidine õppimisvajadus; mida plaanid enda töös arendada järgmisel praktikaetapil, mida peaksid iseseisvalt juurde õppima (nt milliseid eelteadmisi korrastama, meenutama, mida lugema, uurima)?

Hindamiskriteeriumid

  • Hinnatakse põhipraktikale seatud ootusi
  • Hinnatakse enda tööharjumusi ja hoiakuid, mis aitasid ja mis osutusid praktikal takistuseks
  • Kirjeldatakse, kuidas toetas eneseregulatsiooni oskusi (eesmärkide seadmine, õppimise jälgimine, tulemuste analüüs)
  • Tuuakse näiteid tunnikava kohandamisest tagasiside põhjal
  • Analüüsitakse õpiprotsessi tõhustust, tuuakse näiteid sellest, kuidas suunati õpilasi pingutama
  • Kirjeldatakse ja hinnatakse koostööd juhendajaga ja tuuakse näiteid
  • Kirjeldatakse, kuidas arvestati enesearengul juhendajate antud tagasisidega, ning  hinnatakse end tagasiside vastuvõtjana
  • Hinnatakse end koostööpartnerina ja tuuakse näiteid, kuidas loodi enda teadmiste ja oskustega väärtusi koolile, juhendajale
  • Hinnatakse enda professionaalset arengut, kirjeldatakse olemasolevaid teadmisi ja oskusi, mis aitasid praktikat läbida ja mis selle jooksul arenesid 
  • Hinnatakse edasisist õppimisvajadust järgmiseks praktikaetapiks