Tunni hindamisleht; klass, kuupäev; praktikant
Aine, teema:
Hinnatavad tegevused |
Lävend |
Hinne A...E ja märkused |
1. Tunni alustamine |
Õpilased on tunni algusest teavitatud. Mis kujul alustatakse tundi? |
|
2. Tunni eesmärgistamine ja osadeks jaotamine |
Tund on iseseisvalt ja eesmärgipäraselt planeeritud. Eesmärgid on püstitatud lähtudes õppijast, õppekavast, ainekavast. Tunnis on eristatud selle erinevad osad, milles rakendatakse eesmärgipäraseid õppemeetodeid. |
|
3. Seosed õppekavaga |
Tund on seotud riikliku õppekavaga ja kunsti ainekavaga. Üliõpilane toetab üldpädevusi ja on õppesisu ja tegevused valinud arvestades riiklikku õppekava ja kunsti ainekava. Milliseid õppekava pädevusi toetatakse? |
|
4. Erinevate õppemeetodite kasutamine |
Valitud õppemeetodid on rakendatavad õpitavale ning õppijatele kohased (sh eesmärgipäraseid ja ainespetsiifilisi). Millises vormis on tund üles ehitatud: arutelu, koostöö erinevad vormid jm? |
|
5. Sotsiaalsete ja koostööoskuste toetamine |
Toetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkulepped; suunab õppijaid üksteisega arvestama ja üksteist toetama, võttes arvesse rühmaprotsesse ja -dünaamikat; toetab ühtsustunnet rühmas. |
|
6. Üldpädevuste ja õppija ennastjuhtivuse, motivatsiooni toetamine |
Toetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsile; toetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijale; |
|
6. Aine valdamine ja esitamine |
Aine valdamisel ja esitamisel ei esine vigu. Kõne on selge ja ladus. |
|
7. Tagasiside õppimise kohta, hindamine |
Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise, sh digitehnoloogiaid, lähtudes õppija eripärast ja hindamist reguleerivatest dokumentidest; koostab hindamismudeleid/-kriteeriume ja hindab õppijaid nende alusel; toetab õppijaid enesehindamisoskuste arendamisel. |
|
8. Õpikeskkonna kujundamine |
Tunnis on tagatud õppijatele füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöine õpikeskkond, lähtudes õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning ühistest kokkulepitud väärtustest.
Õpetaja on õppijatele teadmiste ja käitumisega eeskujuks. |
|
9. Õpitava näitlikustamine |
Õpetaja on kavandanud õppeprotsessi näitlikustamise ja vastavaid vahendeid rakendatakse. Milliseid? |
|
10. Õpilaste huvide, õpivajadeste, eripärade ja individuaalsustega arvestamine |
Üliõpilane on välja selgtanud rühma ja õppija ainealase, õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme ning arvestab neid (ainevaldkondlike, üldpedagoogiliste ja kasvatuslike) õpieesmärkide seadmisel.
Märkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppe; arvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamisel.
Märkab õppijate toe vajadust ja nende individuaalseid õpivajadusi (sh teistest võimekam õppija). |
|
11. Ebakohane käitumine ja selle ennetamine |
Õpetaja märkab ebakohast käitumist ja reageerib sellele adekvaatselt. Rakendab erinevaid sekkumise viise ja tagatakse töörahu kogu tunni vältel.
Loob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna (sh digikeskkonnas), lähtudes ühistel väärtustel tuginevatest kokkulepetest, õppija(te) individuaalsetest vajadustest, õpieesmärkidest ja kaasava hariduse põhimõtetest. |
|
12. Tunni lõpetamine |
Tunni lõpetamine on ajastatud, tehakse kokkuvõtted õpitust ja koduse töö sisu on selgitatud. |
Muud tähelepanekud:
Tunni hinne:
Kuupäev:
Vaatleja nimi: Jane Remm