Vaatlusprotkoll nr .......; .......... klass, ......................... kuupäev.
Aine, teema: ...........................................................................................................................................
Hinnatavad tegevused |
Lävend |
Märkused |
1. Tunni alustamine |
Õpilased on tunni algusest teavitatud. Mis kujul alustatakse tundi?
|
|
2. Tunni eesmärgistamine ja osadeks jaotamine |
Tund on iseseisvalt ja eesmärgipäraselt planeeritud (eesmärgid on püstitatud lähtudes õppijast, õppekavast ainekavast). Tunnis on eristatud selle erinevad osad, milles rakendatakse eesmärgipäraseid õppemeetodeid.
|
|
3. Erinevate õppemeetodite kasutamine |
Valitud õppemeetodid on rakendatavad õpitavale ning õppijatele kohased (sh eesmärgipäraseid ja ainespetsiifilisi). Millises vormis on tund üles ehitatud: arutelu, koostöö erinevad vormid jm?
|
|
4. Aine valdamine ja esitamine |
Aine valdamisel ja esitamine. Kõne on selge ja ladus.
|
|
5. Tagasiside õppimise kohta |
Rakendatakse tagasiside andmist nii hinnangu kui hindena, arvestades õppija individuaalsust ja kasutades erinevaid meetodeid.
|
|
6. Õpikeskkonna kujundamine |
Tunnis on tagatud õppijatele vaimselt ja füüsiliselt turvaline õpikeskkond. Õpetaja on õppijatele teadmiste ja käitumisega eeskujuks.
|
|
7. Õpitava näitlikustamine |
Õpetaja on kavandanud õppeprotsessi näitlikustamise ja vastavaid vahendeid rakendatakse. Milliseid?
|
|
8. Õpilaste individuaalsus-tega arvestamine |
Õpetaja märkab klassi eripära ja arvestab seda õpitegevuste planeerimisel ja rakendamisel.
|
|
9. Ebakohane käitumine ja selle ennetamine |
Õpetaja märkab ebakohast käitumist ja reageerib sellele adekvaatselt. Rakendatakse erinevaid sekkumise viise ja tagatakse töörahu kogu tunni vältel.
|
|
10. Tunni lõpetamine |
Tunni lõpetamine on ajastatud, tehakse kokkuvõtted õpitust ja koduse töö sisu on selgitatud. |
|
Vaatleja nimi ja allkiri: ...............................................................