Attention! eDidaktikum will discontinue its service in July 2025. More information here

Oma rühma tööd saate salvestada oma rühma nimelistesse kaustadesse Google Drive´is. Selleks, et sinna ligi pääseda, ava Google Drive, selle ikoon on selline: google-drive-logo.jpg

Logi ennast sisse Gmaili kontoga igavene.hik@gmail.com, parool tluhik123

 

Kogu päeva jooksul pea meeles, et mõistlik on ülesandeid jagada. Loe kõigepealt mooduli töökirjeldus läbi ning siis otsustage rühmas, kes mida teeb. Kõik rühmaliikmed ei pea ühes moodulis samal ajal sama asja tegema.

 

LOOMEMOODUL 45 minutit, ruumis T-416

1. Vaadake, kas teate järgmiste sõnade tähendusi:

tusklema, naps, rüselus, ähm, kõhe, ägestuma, tuututama

Vajadusel kasutage veebisõnastikku.

Jagage sõnad tähenduse leidmiseks rühmaliikmete vahel!

2. Vaadake filmilõiku KUNI MINUTINI 5.30.

3. Kirjutage filmilõigule tänapäevase sõnumiga tekst. Teksti sees kasutage esimese ülesande sõnu, sõnavormi võite muuta. Teksti saate kirjutada Google Drive´is, nii saate mitmekesi samal ajal kirjutada.

4. Lugege tekst sisse kasutades helirakendust Garage Band. Garage Bandi kasutusjuhendi leiad siit:

5. Soovi korral otsige/looge/lisage sobiv taustaheli.

6. Olge valmis oma filmilõiku projektipäeva lõpus teistele rühmadele esitlema.

 

KULTUURIMOODUL 45 minutit, ruumis T-402

Jagage ülesanded rühmakaaslaste vahel! 

1. Lugege läbi laual olev tekst “Kuidas valmistatakse kamajahu?”, see on väljavõte  20. sajandi alguse kokaraamatust ja kirjutatud gooti kirjas.

  • Kirjutage tekst tänapäevasesse eesti kirjakeelde, kirjutage tekst Google Drive´is. Teksti lugemisel on teil abiks gooti kirja näidis. Teisendage tekstis leiduvad ühikud, kasutades seda linki ja kalkulaatorit.
  • Leidke laualt tänapäevane kamapakk. Vaadake, millest koosneb kamajahu? Võrrelge tänapäevast koostist ja ümberkirjutatud kama valmistamise õpetust – ka on toimunud koostises muutusi? Millised koostisosad on muutunud?
  • Tehke teistele oma grupi liikmetele kokkuvõte - milliseid huvitavaid sõnu ja väljendeid leidsite kama valmistamise tekstist. Mida teada saite?

2. Täitke järgnev  ülesanne teraviljadest, mille leiate siit. Seal on toodud nelja teravilja pildid. Mis teraviljad need on? Kui vajad nende äratundmisel abi, kasuta Google otsingut. 

3. Kama on väga mitmekülgne toiduaine, mida oleme harjunud enamasti tarbima hapupiimaga. Tänase ülesandena on teil vaja välja mõelda kaasaegne retsept kamast. Teil on kasutada järgnevad toorained:

kamajahu, toorjuust, vahukoor, kuivatatud puuviljad, pähklid, banaan

Töövahendid leiate laualt.

  • Millise toidu saaks neist toorainetest valmistada? Mõelge läbi ka töö käigu etapid - millises järjekorras ja kuidas toiduaineid lisada.

  • Koostage kamatoidu retsept ja lisage see Google Drive´i. Valmistage retsepti põhjal snäkk kogu rühmale.
  • Valminud toidust tehke Ipadiga foto ning lisage pilt oma retsepti teksti juurde. Pildi lisamiseks klikkige 0DQ9pDVUP2JwIJ1d7U6Djnvca24rimuS4foy3UtQ märgile menüüribal. Kui see kõik on tehtud nautige omatehtud maiust!
  • Peske nõud koridoris olevas WC-s ning kuivatage need salvrätikuga.

4. Söömise ajal mõtisklege teemal: miks inimesed tänapäeval järjest enam kodust, puhast toitu eelistavad. Leidke vähemalt 3 põhjust. Pange need kirja, et saaksite teistele rühmadele oma mõtteid  tutvustada.

Enne lahkumist veenduge, et töökoht on korras- nõud pestud ja laud puhas.

 

KESKKONNAMOODUL 45 minutit, ruumis T-412

Jagage omavahel ülesanded rühmakaaslastega, nt võib iga õpilane tegeleda eri pildiga.

1. Vaadake pilte siin kaustas. Mõelge, mis on nende asjade nimetus ja funktsioon. Kui te mõnda asja ei tunne, otsige teavet inetrnetist.

2. Otsige HIKi ruumidest sama funktsiooniga ese. Tehke sellest esemest nutivahendiga foto. Fotod pange Google Drive´i.

3. Mõelge, kas eseme funktsioon on muutunud ja kuidas ta iseloomustab tänast elustiili. Olge valmis oma pilte ja selgitusi projektipäeva lõpus teistele rühmadele esitlema.

4. Individuaalne või paaristöö ülesanne. Kujutle, et oled leiutaja. Vaata pilti ja mõtle, missugune võiks olla selle funktsiooniga ese 200 aasta pärast. Disaini selle eseme mudel paberile ning lisa ka nimetus ja oma nimi/nimed. Pane oma valminud töö magnetiga valgele tahvlile.

Kokkuvõte ja tööde esitlus ruumis T-412.

Päeva lõpus anna palun tagasisidet projektipäeva kohta siin.