Seminari eesmärgid, kavandatud tegevused ja kokkulepped leiab valge tahvli jäädvustuselt.
Õppeaasta lõpuseminar möödus mõnusas seltskonnas ja meeleolukalt restoranis Mon Repos. Päeva üldine eesmärk oli vaadata tagasi poolaastal tehtule ning seada sihid uuel õppeaastal koostöövõrgustikus toimuvaks.
Seminar algas seotusnurgaga, mida vedas eest Edna. Ülesande tulemusena valmis ühislooming, mis leidis oma tee Kadi ja Merlini toa (M-467) seinale. Teadusnurgas oli kaks ettekannet: Mare rääkis klassikliima parandamise võimalustest ainetunnis Terry Haydni materjalidele tuginedes ning Kati ja Grete rääkisid isemääramisteooria konverentsil tehtud avastusest ning jagasid meiega põnevat artiklit motiveeriva ja demotiveeriva õpetamisstiili teemal. Isemääramisteooria ja psühholoogilised baasvajadused ja nende roll motivatsiooni ja heaolu toetava klassiruumi loomisel on meile tuttavad Viimsis toimunud seminarilt.
Seekord oli arutelu all ainult üks kiire küsimus: Kadi jagas kogemusi kutseoskuste hindamise piloodilt. Kokkuvõttes läks väga hästi - formaat õigustas ennast ning järgmisel aastal saavad juba kõik õpetajakoolituse õppekavad kutseoskusi hinnata magistritöödest eraldi.
Esimese sisuteemana võtsime ette õpetajakoolituse sissejuhatava päeva (26. august) ettevalmistamise. Esialgne plaan oli ühiselt mõelda, miks ja kuidas seda päeva teha võiks, kuid ühiselt jõuti otsusele, et suures ringis on seda keeruline teha ning Kadi ja Merlin võiksid selle vedamise enda peale võtta ning seejärel teisi õppejõude kaasata.
Kerli tõi taaskord meie ette õpetajakoolituse paindlikkuse teema ning uuris, kes oleks valmis mõtlema välja (hindamis)süsteemi paindlikkuse võimaldamiseks praktikate raames. Esialgu andsid oma valmisolekust märku vaid Kadi, Katrin ja Merlin. Kerli lubas töörühma kokku kutsuda.
Seejärel kogusime galeriimeetodil tagasisidet sel poolaastal toimunule - seintel olid üleval meie senised “Kuidas…?” küsimused ja koostööpõhimõtted ning üliõpilaste tagasiside praktikale ning kohalolijaid jagasid oma mõtteid poolaasta õnnestumiste kohta ning pakkusid ideid edaspidiseks. Galerii tulemusena sai uuesti hinnatud ka sel poolaastal kõrvalejäetud “Kuidas…?” küsimuste olulisus, mille tulemusena on meie “Kuidas…?” TOP 20 järgmisel õppeaastal selline.
Seminar lõppes ühise lõunasöögi ja meeskondliku viktoriiniga, mis testis meie teadmisi üksteise ja meie koostöövõrgustiku kohta.
Leppisime kokku järgnevas:
Kadi ja Merlin veavad eest õpetajakoolituse sissejuhatavat päeva, kuhu kutsume lisaks aineõpetajatele ka klassiõpetaja ja pedagoogika eriala sisseastujad. Kadi ja Merlin kaasavad hilisemas faasis ka teised õppejõud.
Kerli kutsub kokku töörühma, kes mõtleb välja, kuidas võimaldada paindlikkust praktikate raames. Töörühma kuuluvad kindlasti Kadi ja Katrin. Eelnevalt on oma valmisolekust märku andnud ka Merilin ja Merlin.
Kadi ja Merlin loevad läbi tagasiside ning võtavad seda arvesse sügisese sisu ja vormi kavandamisel