Päeva alustasime kombekohaselt meeleoluka seotusnurgaga, kus Tiina Anspal tegi meiega sotsiomeetriat - paigutasime end muuhulgas skaaladele diskost rokini, töisest suvest täieliku puhkuseni ja uueks semestriks täielikult valmisolekust enesekindluse puudumiseni. Vana hea valge tahvli jäädvustuse saab kätte siit ning slaidid siit.
Sel õppeaastal veab arenduskolmapäevi eest kolmik sellises toredas koosseisus:
Kerli Prass - Kerli on sellest õppeaastast PRÕMi projektijuht hing Kerli poole võib pöörduda kõigi praktikateemaliste küsimustega
Merlin Linde - Merlini poole võib pöörduda igasuguste küsimustega ja Merlin püüab küsimusele vastata või aitab leida inimese, kellele see küsimus edasi suunata
Tiina Anspal - Tiina tegeleb taustal muude tähtsate teemadega ning aitab Kerlil ja Merlinil vastuseid välja mõelda
Õpetajakoolituse praktika I
Hetkeolukord on selline, et Tallinna koolid (ja paljud Tallinna lähiümbruse koolid) praktikante vastu ei võta. Paljud nendest koolidest ei ole nõus võtma praktikante vastu ka e-õpet vaatlema, rääkimata füüsilisest kohaletulekust. Seetõttu võtsime vastu otsuse, et Tallinna ja Harjumaa koolidesse me praktikante sel semestril ei saada (v.a olukorras, kus õpetajal ja didaktikul on omavaheline kokkulepe olemas). Kaugemad koolid hetkel piiranguid ei ole seadnud. Tasub aga meeles pidada, et see on hetkeolukord ning võimalused ja piirangud võivad iga hetk muutuda.
See, kuidas ÕKP I sel semestril toimub, jääb ainedidaktiku otsustada. Olukorraga kohanemiseks on erinevaid võimalusi, kuid igal juhul on varuvariandina vaja koguda kokku tunnivideod, mille abil on võimalik praktikaülesandeid täita. Mõnel juhul on praktika läbimiseks mõistlik tudengitele erinevaid võimalusi pakkuda, kuid suurte gruppide puhul võib olla mõistlik ka näiteks kohe otsustada, et terve ÕKP I läbitakse tunnivideoid analüüsides. Kaardistasime ühiselt järgmised võimalused, mille vahel didaktikul on võimalik valida:
Kogu praktika toimub kõigile üliõpilastele tunnivideoid analüüsides
Tegevõpetajad leiavad võimaluse kolleegide tunde vaadelda ning mittetöötavad õpetajad analüüsivad tunnivideoid
Tegevõpetajad leiavad võimaluse kolleegide tunde vaadelda ning mittetöötavad üliõpilased vaatlevad oma tegevõpetajatest kursusekaaslaste tunde
Tegevõpetajad leiavad võimaluse kolleegide tunde vaadelda ning mittetöötavatele õpetajatele leitakse võimalusel praktikakool, kes on valmis võtma tudengi vastu kas füüsiliselt või virtuaalselt (õpetajate tunde vaatlema); varuvariandina on pakutud ka võimalus analüüsida tunnivideot
Kellel juba on videoid, mida kolleegidega jagada või kes oskab soovitada olemasolevaid videoressursse, siis palume need Katrini loodud google’i dokumenti kirja panna. Kel aga sobivaid videoid ei ole ning kuskilt leida ei õnnestu, kaardistasime ka mõned variandid tunnivideote loomiseks:
Põhipraktikat läbivad üliõpilased filmivad oma tunde
Õpetajakoolituse praktikat läbivad tegevõpetajad filmivad lisaks oma tunde
Õppejõud lepib mõne hea õpetajaga kokku, et too filmib (näiteks haridustehnoloogi abiga) oma tunde. Kui selle tulemusena valmib kvaliteetne õppevideo, siis on õpetajale/koolipoolsele praktikajuhendajale võimalik selle eest ka maksta.
Filmimiseks on vaja sobilikku tehnikat, mida saab laenutada HIKist või EDUSPACE’ist. Kui video peale jäävad ka õpilased, on kindlasti vaja küsida kirjalikku nõusolekut lapsevanematelt ja suulist nõusolekut (videos) õpilastelt. Merlin teeb valmis nõusolekulehe põhja, mida kõik soovi korral kasutada saavad.
Põhipraktika I
Leppisime kokku, et tänasel arenduskolmapäeval me põhipraktika korraldust arutada ei jõua ning et järgmine arenduskolmapäev oleks selleks juba liiga hilja. Kuna kolmapäeva hommikud on kõige tõenäolisemalt vabad ajad õppejõudude graafikutes, siis Kerli pakkus Doodle’is välja võimalikud ajad PP I aruteluks.
Kokkulepped:
Tegevõpetajad teevad õpetajakoolituse praktikat oma koolis
Tallinnasse ja Tallinna lähiümbrusse üliõpilasi praktikale ei saada (välja arvatud juhul, kui didaktikul on konkreetse õpetajaga juba kokkulepe olemas)
Iga didaktik otsustab ise, millisel neljast eelpool mainitud viisist nende õppekava ÕKP I toimub ning teavitab sellest esimesel võimalusel Maajat (maaja.mand@tlu.ee) ja Kerlit (kerli.prass@tlu.ee)
Iga didaktik täiendab e-didaktikumis esimese vaatluspäeva ülesande juhendit (lähtuvalt sellest, millise neljast ÕKP I läbimise viisist ta välja on valinud)
Kõik lisavad siia faili (eesti- ja ingliskeelseid) tunnivideoid, mida on võimalik õppetöös kasutada
Kui kellelgi on kindel soov lasta mõnel koolipoolsel praktikajuhendajal/õpetajal oma tundi filmida selliselt, et sellest tekiks hea õppevideo, siis sellest tuleks Maajale (maaja.mand@tlu.ee) märku anda, et õpetajat oleks võimalik ka tasustada
Merlin teeb valmis lapsevanema nõusolekulehe põhja, mida tunnivideo filmimiseks vaja võib minna
Märgime doodle’isse, millised ajad sobiksid Põhipraktika I aruteluks
Kutsepädevuste eneseanalüüsi vorm on leitav siit. Failile tuli väga palju sisukat tagasisidet ning Merlin ja Kerli lubasid, et kõiki kommentaare küsimuste ümbersõnastamise ning eneseanalüüsi stiili ja vormi osas võetakse arvesse ning eneseanalüüs muutub kriitikat ja ettepanekuid arvestades. Arenduskolmapäeval arutleti mõningate keerulisemate kommentaaride üle (vt slaidid) ning lepiti kokku, et:
Kõik ülesanded vaadatakse veel üle selle pilguga, et nad toetaksid ka mittetöötava üliõpilase eneseanalüüsi
Kuna eneseanalüüsi aluseks on kutsestandard, siis kasutame standardis kasutatud sõnavara ja lingime kutsestandardi lisades välja toodud sõnastiku ka eneseanalüüsi vormi
Nii eneseanalüüsi vormis, kui ka kutsestandardis üldiselt on kasutuses mõisteid, mida on võimalik erinevalt defineerida ning lõppkokkuvõttes on õpetajakoolituse õppejõudude ülesanne eneseanalüüsi küsimusi üliõpilastega selliselt arutada, et nad saaksid aru, mida seal kasutatud mõisted nende õpingute kontekstis tähendavad
Digipädevused ja digikeskkonnad on eneseanalüüsis teadlikult fookuses, kuid kohati tuleks ümber mõelda digiga seotud küsimuste paiknemine ja sõnastus
Iga alaosa lõpus on kolm enesearengule suunavat küsimust, kuid on oht, et nendele vastates hakkavad tudengid laiali valguma ja mulli kirjutama, mistõttu tuleks näiteks lasta tudengil sõnastada kolm konkreetset sammu, seada endale eelootavaks aastaks üks eesmärk või eneseanalüüsi lõpus valida välja kolm kõige olulisemat arengukohta ja -sammu
Kõik õpetajakoolituse praktikate ja õppeainete ülesanded peaksid olema seotud kutsepädevustega selliselt, et iga üliõpilane saaks ülesannet täites kohe teada, millise pädevuse arengusse see ülesanne panustab. Ülesanded saab pädevustega väga lihtsalt siduda e-didaktikumis. Kõigepealt tuleb selleks lisada oma õppegrupis õpiväljundid ja seejärel siduda pädevused õpiväljunditega. Seejärel on võimalik iga ülesande juures ära märkida, millis(t)e pädevus(t)e arengusse ülesanne panustab. Siin on Merlini väga algeline fotojuhis selle tegemiseks. Kui ülesanded kõigis ainetes ja kõigil praktikatel on pädevustega seotud, on üliõpilasel oma e-didaktikumi töölaual võimalik klikkida mõne pädevuse peale ning saada kohe ette nimekiri kõigist ülesannetest, mille kaudu ta seda pädevust arendanud on. See aitab tudengi jaoks oma õpinguid mõtestada ning lihtsustab ilmselt ka eneseanalüüsi täitmise protsessi, sest ka eneseanalüüsi vormis on suunavad küsimused seotud kutsepädevustega.
Kõik õppejõud vastutavad selle eest, et tudengid tutvuksid eneseanalüüsi vormiga juba ÕKP I alguses ning leiavad võimalusi eneseanalüüsi küsimuste üle arutlemiseks nii praktikaseminaridel kui ka õpetajakoolituse ja ainedidaktika loengutes/seminaridel. Eesmärgiks on see, et tudeng tegeleks teadlikult oma pädevuste arendamisega õpingute jooksul ning analüüsiks iseennast.
Kokkulepped:
Kerli, Merlin ja Kadi täiendavad eneseanalüüsi vormi, lähtudes kõigist saadud kommentaaridest ja arenduskolmapäeval sõlmitud kokkulepetest ning jagavad seda kõigi teiste õppejõududega 14.09.2020
Kõik õppejõud seovad oma ülesanded e-didaktikumis kutsepädevustega
Kõik õppejõud vastutavad selle eest, et tudengid tutvuksid eneseanalüüsi vormiga juba ÕKP I alguses ning leiavad võimalusi eneseanalüüsi küsimuste üle arutlemiseks nii praktikaseminaridel kui ka õpetajakoolituse ja ainedidaktika loengutes/seminaridel
Janika Leoste tutvustas põgusalt õppimise ja õpetamise labori EDUSPACE’i tehnikat ning õppe- ja uurimistöö läbiviimise võimalusi. EDUSPACE’i sihiks on pakkuda keskkonda uurijatele ja õppejõududele, kelle huvivaldkonnaks on õppimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas, selle meetodid ja korraldus, mõju ja tulemuslikkus, mistõttu on kõik, keda need teebad kõnetavad, oodatud laborisse (M-340) toimetama. Rohkem infot EDUSPACE’i kohta saab kodulehelt ning seal on ka kirjas, kuidas toimub ruumi ja seadmete broneerimine ning millist tuge assistentidelt on võimalik saada.
Tobias ja Maarja viisid läbi väikese töötoa, mille slaidid asuvad siin. Töötoa peamiseks eesmärgiks oli selgitada välja, millist tuge vajavad õpetajakoolituse õppejõud didaktikaalase uurimistöö läbiviimiseks. Selleks kaardistasime erinevaid takistusi, mis ei võimalda meil seda tõhusalt teha (vt siin) ning meile tutvustati veel töös olevat uurimisvoogu, mis oleks praktiline tööriist uurijale (koos abimaterjalide ja võimaluste tutvustamisega) uurimistöö läbiviimiseks. Jõudsime ka paari kokkuleppeni:
Uurimisvoog valmib järgneva 2-3 nädala jooksul ning seda tutvustatakse seejärel meile uuesti
Interdistsiplinaarse ja didaktikaalase uurimistöö läbiviimiseks oleks meil esialgu vaja inspiratsiooni, näiteks õppejõududele suunatud uurimistööde laata, kus õppejõud pakuvad oma ideid välja ning huvilised saavad koonduda. Samuti oleks hea mõte korraldada suunatud ajurünnakusessioon, mille tulemusena võiksid tekkida ühiste uurimishuvidega grupid. Maarja Hallik lubas selle korraldamise enda peale võtta.
Oleme ühel nõul, et nüüd on viimane aeg võtta ette ühine digipädevusi arendav koolitus. Kaire Kollom on meile pakkunud välja sellise koolituskava, millega teeksime algust järgmisel arenduskolmapäeval, 14. Oktoobril:
KUS MA OLEN? Digipädevuste enesehindamine. Digipädevusmudel DigCompEdu. Tulevaste õpetajate digipädevuste kujunemise toetamine minu aines (analüüs).
KUHU MA TAHAN MINNA? Eesmärkide ja vajaduste sõnastamine. Mida tahan õppida ja saavutada? Mida tahan õppeprotsessi integreerida?
KUIDAS MA SINNA JÕUAN? Koolituspäevad. Kogemuste vahetus. Õppetegevuste vaatlus ja analüüs.
MIDA JA KUIDAS MA TEEN? Õppeprotsessi kavandamine, õpetamine, analüüs.
KUHU MA JÕUDSIN JA KUHU MA EDASI TAHAN MINNA? Eesmärkide saavutatuse analüüs. Digipädevuste enesehindamine.
Enne koolitust tuleb kõigil osalejatel täita ära ka DigCompEdu digipädevusmudelil põhinev küsimustik, mis on küll veidi pikk ja mahukas, kuid siiski äärmiselt vajalik samm koolitusvajaduse väljaselgitamiseks ja iseenda digipädevuste analüüsimiseks.
Täpsem info koolituse kohta ja sellele registreerimine tuleb praktikalisti üsna pea.
Päeva lõpetasime ellujäämise retsepti koostamisega - jagasime üksteisele soovitusi selle semestri edukaks ja õnnelikuks möödumiseks. Meie soovitused on sellised:
Päeva alustasime kombekohaselt meeleoluka seotusnurgaga, kus Tiina Anspal tegi meiega sotsiomeetriat - paigutasime end muuhulgas skaaladele diskost rokini, töisest suvest täieliku puhkuseni ja uueks semestriks täielikult valmisolekust enesekindluse puudumiseni. Vana hea valge tahvli jäädvustuse saab kätte siit ning slaidid siit.
Sel õppeaastal veab arenduskolmapäevi eest kolmik sellises toredas koosseisus:
Kerli Prass - Kerli on sellest õppeaastast PRÕMi projektijuht hing Kerli poole võib pöörduda kõigi praktikateemaliste küsimustega
Merlin Linde - Merlini poole võib pöörduda igasuguste küsimustega ja Merlin püüab küsimusele vastata või aitab leida inimese, kellele see küsimus edasi suunata
Tiina Anspal - Tiina tegeleb taustal muude tähtsate teemadega ning aitab Kerlil ja Merlinil vastuseid välja mõelda
Õpetajakoolituse praktika I
Hetkeolukord on selline, et Tallinna koolid (ja paljud Tallinna lähiümbruse koolid) praktikante vastu ei võta. Paljud nendest koolidest ei ole nõus võtma praktikante vastu ka e-õpet vaatlema, rääkimata füüsilisest kohaletulekust. Seetõttu võtsime vastu otsuse, et Tallinna ja Harjumaa koolidesse me praktikante sel semestril ei saada (v.a olukorras, kus õpetajal ja didaktikul on omavaheline kokkulepe olemas). Kaugemad koolid hetkel piiranguid ei ole seadnud. Tasub aga meeles pidada, et see on hetkeolukord ning võimalused ja piirangud võivad iga hetk muutuda.
See, kuidas ÕKP I sel semestril toimub, jääb ainedidaktiku otsustada. Olukorraga kohanemiseks on erinevaid võimalusi, kuid igal juhul on varuvariandina vaja koguda kokku tunnivideod, mille abil on võimalik praktikaülesandeid täita. Mõnel juhul on praktika läbimiseks mõistlik tudengitele erinevaid võimalusi pakkuda, kuid suurte gruppide puhul võib olla mõistlik ka näiteks kohe otsustada, et terve ÕKP I läbitakse tunnivideoid analüüsides. Kaardistasime ühiselt järgmised võimalused, mille vahel didaktikul on võimalik valida:
Kogu praktika toimub kõigile üliõpilastele tunnivideoid analüüsides
Tegevõpetajad leiavad võimaluse kolleegide tunde vaadelda ning mittetöötavad õpetajad analüüsivad tunnivideoid
Tegevõpetajad leiavad võimaluse kolleegide tunde vaadelda ning mittetöötavad üliõpilased vaatlevad oma tegevõpetajatest kursusekaaslaste tunde
Tegevõpetajad leiavad võimaluse kolleegide tunde vaadelda ning mittetöötavatele õpetajatele leitakse võimalusel praktikakool, kes on valmis võtma tudengi vastu kas füüsiliselt või virtuaalselt (õpetajate tunde vaatlema); varuvariandina on pakutud ka võimalus analüüsida tunnivideot
Kellel juba on videoid, mida kolleegidega jagada või kes oskab soovitada olemasolevaid videoressursse, siis palume need Katrini loodud google’i dokumenti kirja panna. Kel aga sobivaid videoid ei ole ning kuskilt leida ei õnnestu, kaardistasime ka mõned variandid tunnivideote loomiseks:
Põhipraktikat läbivad üliõpilased filmivad oma tunde
Õpetajakoolituse praktikat läbivad tegevõpetajad filmivad lisaks oma tunde
Õppejõud lepib mõne hea õpetajaga kokku, et too filmib (näiteks haridustehnoloogi abiga) oma tunde. Kui selle tulemusena valmib kvaliteetne õppevideo, siis on õpetajale/koolipoolsele praktikajuhendajale võimalik selle eest ka maksta.
Filmimiseks on vaja sobilikku tehnikat, mida saab laenutada HIKist või EDUSPACE’ist. Kui video peale jäävad ka õpilased, on kindlasti vaja küsida kirjalikku nõusolekut lapsevanematelt ja suulist nõusolekut (videos) õpilastelt. Merlin teeb valmis nõusolekulehe põhja, mida kõik soovi korral kasutada saavad.
Põhipraktika I
Leppisime kokku, et tänasel arenduskolmapäeval me põhipraktika korraldust arutada ei jõua ning et järgmine arenduskolmapäev oleks selleks juba liiga hilja. Kuna kolmapäeva hommikud on kõige tõenäolisemalt vabad ajad õppejõudude graafikutes, siis Kerli pakkus Doodle’is välja võimalikud ajad PP I aruteluks.
Kokkulepped:
Tegevõpetajad teevad õpetajakoolituse praktikat oma koolis
Tallinnasse ja Tallinna lähiümbrusse üliõpilasi praktikale ei saada (välja arvatud juhul, kui didaktikul on konkreetse õpetajaga juba kokkulepe olemas)
Iga didaktik otsustab ise, millisel neljast eelpool mainitud viisist nende õppekava ÕKP I toimub ning teavitab sellest esimesel võimalusel Maajat (maaja.mand@tlu.ee) ja Kerlit (kerli.prass@tlu.ee)
Iga didaktik täiendab e-didaktikumis esimese vaatluspäeva ülesande juhendit (lähtuvalt sellest, millise neljast ÕKP I läbimise viisist ta välja on valinud)
Kõik lisavad siia faili (eesti- ja ingliskeelseid) tunnivideoid, mida on võimalik õppetöös kasutada
Kui kellelgi on kindel soov lasta mõnel koolipoolsel praktikajuhendajal/õpetajal oma tundi filmida selliselt, et sellest tekiks hea õppevideo, siis sellest tuleks Maajale (maaja.mand@tlu.ee) märku anda, et õpetajat oleks võimalik ka tasustada
Merlin teeb valmis lapsevanema nõusolekulehe põhja, mida tunnivideo filmimiseks vaja võib minna
Märgime doodle’isse, millised ajad sobiksid Põhipraktika I aruteluks
Kutsepädevuste eneseanalüüsi vorm on leitav siit. Failile tuli väga palju sisukat tagasisidet ning Merlin ja Kerli lubasid, et kõiki kommentaare küsimuste ümbersõnastamise ning eneseanalüüsi stiili ja vormi osas võetakse arvesse ning eneseanalüüs muutub kriitikat ja ettepanekuid arvestades. Arenduskolmapäeval arutleti mõningate keerulisemate kommentaaride üle (vt slaidid) ning lepiti kokku, et:
Kõik ülesanded vaadatakse veel üle selle pilguga, et nad toetaksid ka mittetöötava üliõpilase eneseanalüüsi
Kuna eneseanalüüsi aluseks on kutsestandard, siis kasutame standardis kasutatud sõnavara ja lingime kutsestandardi lisades välja toodud sõnastiku ka eneseanalüüsi vormi
Nii eneseanalüüsi vormis, kui ka kutsestandardis üldiselt on kasutuses mõisteid, mida on võimalik erinevalt defineerida ning lõppkokkuvõttes on õpetajakoolituse õppejõudude ülesanne eneseanalüüsi küsimusi üliõpilastega selliselt arutada, et nad saaksid aru, mida seal kasutatud mõisted nende õpingute kontekstis tähendavad
Digipädevused ja digikeskkonnad on eneseanalüüsis teadlikult fookuses, kuid kohati tuleks ümber mõelda digiga seotud küsimuste paiknemine ja sõnastus
Iga alaosa lõpus on kolm enesearengule suunavat küsimust, kuid on oht, et nendele vastates hakkavad tudengid laiali valguma ja mulli kirjutama, mistõttu tuleks näiteks lasta tudengil sõnastada kolm konkreetset sammu, seada endale eelootavaks aastaks üks eesmärk või eneseanalüüsi lõpus valida välja kolm kõige olulisemat arengukohta ja -sammu
Kõik õpetajakoolituse praktikate ja õppeainete ülesanded peaksid olema seotud kutsepädevustega selliselt, et iga üliõpilane saaks ülesannet täites kohe teada, millise pädevuse arengusse see ülesanne panustab. Ülesanded saab pädevustega väga lihtsalt siduda e-didaktikumis. Kõigepealt tuleb selleks lisada oma õppegrupis õpiväljundid ja seejärel siduda pädevused õpiväljunditega. Seejärel on võimalik iga ülesande juures ära märkida, millis(t)e pädevus(t)e arengusse ülesanne panustab. Siin on Merlini väga algeline fotojuhis selle tegemiseks. Kui ülesanded kõigis ainetes ja kõigil praktikatel on pädevustega seotud, on üliõpilasel oma e-didaktikumi töölaual võimalik klikkida mõne pädevuse peale ning saada kohe ette nimekiri kõigist ülesannetest, mille kaudu ta seda pädevust arendanud on. See aitab tudengi jaoks oma õpinguid mõtestada ning lihtsustab ilmselt ka eneseanalüüsi täitmise protsessi, sest ka eneseanalüüsi vormis on suunavad küsimused seotud kutsepädevustega.
Kõik õppejõud vastutavad selle eest, et tudengid tutvuksid eneseanalüüsi vormiga juba ÕKP I alguses ning leiavad võimalusi eneseanalüüsi küsimuste üle arutlemiseks nii praktikaseminaridel kui ka õpetajakoolituse ja ainedidaktika loengutes/seminaridel. Eesmärgiks on see, et tudeng tegeleks teadlikult oma pädevuste arendamisega õpingute jooksul ning analüüsiks iseennast.
Kokkulepped:
Kerli, Merlin ja Kadi täiendavad eneseanalüüsi vormi, lähtudes kõigist saadud kommentaaridest ja arenduskolmapäeval sõlmitud kokkulepetest ning jagavad seda kõigi teiste õppejõududega 14.09.2020
Kõik õppejõud seovad oma ülesanded e-didaktikumis kutsepädevustega
Kõik õppejõud vastutavad selle eest, et tudengid tutvuksid eneseanalüüsi vormiga juba ÕKP I alguses ning leiavad võimalusi eneseanalüüsi küsimuste üle arutlemiseks nii praktikaseminaridel kui ka õpetajakoolituse ja ainedidaktika loengutes/seminaridel
Janika Leoste tutvustas põgusalt õppimise ja õpetamise labori EDUSPACE’i tehnikat ning õppe- ja uurimistöö läbiviimise võimalusi. EDUSPACE’i sihiks on pakkuda keskkonda uurijatele ja õppejõududele, kelle huvivaldkonnaks on õppimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas, selle meetodid ja korraldus, mõju ja tulemuslikkus, mistõttu on kõik, keda need teebad kõnetavad, oodatud laborisse (M-340) toimetama. Rohkem infot EDUSPACE’i kohta saab kodulehelt ning seal on ka kirjas, kuidas toimub ruumi ja seadmete broneerimine ning millist tuge assistentidelt on võimalik saada.
Tobias ja Maarja viisid läbi väikese töötoa, mille slaidid asuvad siin. Töötoa peamiseks eesmärgiks oli selgitada välja, millist tuge vajavad õpetajakoolituse õppejõud didaktikaalase uurimistöö läbiviimiseks. Selleks kaardistasime erinevaid takistusi, mis ei võimalda meil seda tõhusalt teha (vt siin) ning meile tutvustati veel töös olevat uurimisvoogu, mis oleks praktiline tööriist uurijale (koos abimaterjalide ja võimaluste tutvustamisega) uurimistöö läbiviimiseks. Jõudsime ka paari kokkuleppeni:
Uurimisvoog valmib järgneva 2-3 nädala jooksul ning seda tutvustatakse seejärel meile uuesti
Interdistsiplinaarse ja didaktikaalase uurimistöö läbiviimiseks oleks meil esialgu vaja inspiratsiooni, näiteks õppejõududele suunatud uurimistööde laata, kus õppejõud pakuvad oma ideid välja ning huvilised saavad koonduda. Samuti oleks hea mõte korraldada suunatud ajurünnakusessioon, mille tulemusena võiksid tekkida ühiste uurimishuvidega grupid. Maarja Hallik lubas selle korraldamise enda peale võtta.
Oleme ühel nõul, et nüüd on viimane aeg võtta ette ühine digipädevusi arendav koolitus. Kaire Kollom on meile pakkunud välja sellise koolituskava, millega teeksime algust järgmisel arenduskolmapäeval, 14. Oktoobril:
KUS MA OLEN? Digipädevuste enesehindamine. Digipädevusmudel DigCompEdu. Tulevaste õpetajate digipädevuste kujunemise toetamine minu aines (analüüs).
KUHU MA TAHAN MINNA? Eesmärkide ja vajaduste sõnastamine. Mida tahan õppida ja saavutada? Mida tahan õppeprotsessi integreerida?
KUIDAS MA SINNA JÕUAN? Koolituspäevad. Kogemuste vahetus. Õppetegevuste vaatlus ja analüüs.
MIDA JA KUIDAS MA TEEN? Õppeprotsessi kavandamine, õpetamine, analüüs.
KUHU MA JÕUDSIN JA KUHU MA EDASI TAHAN MINNA? Eesmärkide saavutatuse analüüs. Digipädevuste enesehindamine.
Enne koolitust tuleb kõigil osalejatel täita ära ka DigCompEdu digipädevusmudelil põhinev küsimustik, mis on küll veidi pikk ja mahukas, kuid siiski äärmiselt vajalik samm koolitusvajaduse väljaselgitamiseks ja iseenda digipädevuste analüüsimiseks.
Täpsem info koolituse kohta ja sellele registreerimine tuleb praktikalisti üsna pea.
Päeva lõpetasime ellujäämise retsepti koostamisega - jagasime üksteisele soovitusi selle semestri edukaks ja õnnelikuks möödumiseks. Meie soovitused on sellised: