Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files.

24. okt - kontakttund

SISU JA TEEMAD

- Interaktiivne tahvel ja laud ning selle võimalused õppetöös.

- GPS kunst


Ülesanne 1

1) Ruumides T420, T415, T412, T405  on interaktiivsed tahvlid ja sülearvutid

2) Kasutage arvutit ja seal olevat tarkvara Active Inspire, et luua 2 slaidiga esitlus. Esimesel slaidil olgu teie nimed (kõigi rühmaliikmete ees- ja perenimed). Kujundus ja stiil valige ise!

2) Vaadake, et nimed oleksid kirjutatud käsitsi ja nad peavad olema igaüks ise värvi (soovitus).

3) Looge teine slaid, sinna lisage objekte (valige vabalt).

5) Salvestage oma 2-slaidiline esitlus PDFi ja lisage eDidaktikumis FAILIDE alla.

 

Juhend: Tahvli kasutamise juhend
NB! Ärge ajage ülesande kirjeldust segi interaktiivse tahvli juhendiga! 


 

Lisage siia kommentaariks:

1) Mis on interaktiivse tahvli plussid (3) ja miinused (3)

2) Mida peab teadma enne tahvli kasutamist?

3) Mida peab arvesse võtma tahvlit kasutades?

 

INTERAKTIIVNE LAUD

1) Mis on laua plussid (5) ja miinused (5)?

2) Millist mängu kasutaksite õppetöös?

3) Mida peab arvesse võtma enne laua kasutamist?


GPS kunst

SLAIDID

LOE GPS-kunst koolis


1) Võtke juhis.

2) Kõndige juhise järgi rada läbi.

Arutlege:

  1. Keda või mida see kujutis meenutab? Ehk mis või kes see võiks olla?
  2. Kui kujutist pöörata, kas tekib mõni uus kujutis?
  3. Kuidas kasutaksite GPS kunsti õppetöös? Tooge näide!
  4. Too välja millised info haldamisega, sisuloome ja turvalisusega seotud pädevusi see ülesanne õpilastel arendab?

Comments

Kristiine Karu

Submitted by Kristiine Karu on Mon, 10/24/2016 - 11:25

Kristiine Karu, Agni Metsma, Karin Jürgenson, Barbara Kens 

 

1) Mis on interaktiivse tahvli plussid (3) ja miinused (3)

PLUSSID

* põnev

* rohkem võimalusi tundi huvitavamaks muuta

* arendab digipädevusi

 

MIINUSED

* piiratud kasutajate hulk

* tehnika võib alt vedada

* puudulikud oskused

 

2) Mida peab teadma enne tahvli kasutamist?

* kuidas seda kasutada ja millised on selle võimalused

 

3) Mida peab arvesse võtma tahvlit kasutades

* enda ja laste võimeid

* digipädevusi 

Annika Tammik

Submitted by Annika Tammik on Mon, 10/24/2016 - 11:58

Kristiina, Mariina, Annika ja Edlin

TAHVEL

1.

MIINUSED - eelseadistus on aeganõudev, me ei leidnud klaviatuuri, võib mitte toimida kui on palju seadmeid ühendatud.

PLUSSID - hästi nähtav (suur), liikumine, innovaatiline 

 

2. 

Kuidas seda kasutada. Milliseid juhtmeid on vaja, ideaalis juhend.

 

3. 

ajakulu, lapsed ei pruugi osata kasutada seda, asukoht (kõrgus), kõik peab toimima ühel ajal.

 

LAUD

 

1. 

PLUSSID - lastel on põnev, saab siduda õppetööga, arendab digipädevusi, koostöö harjutamine, arendab leidlikust, keelt arendab

MIINUSED - ei leidnud head mängu, juhiste mitte mõistmine, ei liigu (aeglane), segadust tekitav, keeruline sisu

 

2. 

pillid - pillide tundmine, mis häält pill teeb jne. - music maker

 

3. 

Seda peab õppima kasutama kõigepealt väga hästi.

eakohasust

Raili Rohula

Submitted by Raili Rohula on Mon, 10/24/2016 - 11:39

Raili Rohula, Marju Rahkema-Tilk, Tuuliki Olli, Marge Metsamaa

Interaktiivse laua plussid:

korraga saab osaleda mitu mängijat

meeskonnatöö oskuse kujundamine

võimalus ise mänge koostada

tähelepanu kondamine tegevusele

motiveerib õppima, keeleõpe

Interaktiivse laua miinused:

klassiruumis võtab palju ruumi

määrdub väga kiirelt, pisikute levik

aeglane

tekivad lahkhelid mängu valikul

kogu klassikomplekt lapsi ei mahu korraga mängima

Õppetöös kasutaks mängu mis aitab õppida võõrkeelt ja tervislikku toitumist.

Enne laua kasutamist tuleb veenduda elektri olemasolus, laua puhtuses, et kõigile osalejatele jaguks tegevust, teemakohase mängu olemasolu.

 

 

Kristiine Karu

Submitted by Kristiine Karu on Mon, 10/24/2016 - 11:48

INTERAKTIIVNE LAUD

1) Mis on laua plussid (5) ja miinused (5)?

PLUSSID

* lastele huvitav 

* lisategevusena on ok

 

MIINUSED

* tekitab lärmi klassis

* ei toimi

* kasutu, kui ei oska kasutada

* võib tekitada omavahelisi tülisid

 

2) Millist mängu kasutaksite õppetöös?

* matemaatilised mängud

* toidumäng

3) Mida peab arvesse võtma enne laua kasutamist?

* pädevus

* et oleks piisavalt kohti mängijatele 

 

Barbara Kens, Kristiine Karu, Agni Metsma, Karin Jürgenson 

Kaidy Õismets

Submitted by Kaidy Õismets on Mon, 10/24/2016 - 11:54

Kaidy Õismets, Anna-Marie Vara, Britta Taniel, Helen Julia Einmann

1. Plussid:

  • põnevus, köidab laste tähelepanu;
  • multifunktsionaalsus;
  • on võimalik kasutada erinevates tundides, palju erinevaid mänge;
  • saab kasutada õppetööks, kuid on samas ka mänguline;
  • arendab digipädevusi nii õpetajal kui ka õpilastel.

Miinused:

  • kulukas, enamus koole ei saa seda endale lubada;
  • iganenud tarkvara;
  • laud oli väga räpane;
  • laua taha mahub vähe lapsi;
  • laud on kohmakas ning võtab palju ruumi;
  • see ei ole jätkusuutlik arengusuund.

2. Seda mängu, mis töötaks ning arendaks. Mängitud mängudest ei kasutaks ühtegi, sest kõigil oli mingi viga või puudus.

3. Vooluühendus, laua taha mahub piiratud arv inimesi, alternatiiv lauale.

Kaidy Õismets

Submitted by Kaidy Õismets on Mon, 10/24/2016 - 12:28

Kaidy Õismets, Anna-Marie Vara, Britta Taniel, Helen Julia Einmann

1. Plussid:

  • mugav, ei pea arvutist asju juhtima;
  • saab õpilasega samaaegselt kasutada;
  • appide kasutamine (nt geogebra jms).

Miinused: 

  • ei ole usaldusväärne,
  • kui kõik kasutavad, siis ei saa kindel olla, et kõik funktsioneerib korrapäraselt;
  • üsna keerukas;
  • aeganõudev;

2. Tuleb veenduda, ega keegi teine vahepeal tahvlit kasutanud pole ning kõik funktsioneerib korrapäraselt. 

Teada kõiki võimalikke funktsioone, et võtta tunnist maksimum. 

3. Tahvel ei pruugi korrapäraselt töötada. Töövahendite olemasolu ja kasutuskõlblus. Òpilaste pädevus ülesannete lahendamiseks. Nutitahvli kasutegur teema käsitlemisel, analüüs ja refleksioon.

Marge Metsamaa

Submitted by Marge Metsamaa on Mon, 10/24/2016 - 12:48

Marju Rahkema-Tilk, Raili Rohula, Tuuliki Olli, Marge Metsamaa

Interaktiivse tahvli plussid: 

a)innovaatiline

b)kasutatav kogu klassiga

c)arendab IKT pädevusi

Miinused:

a)tehnika võib alt vedada

b)nõuab õpetajalt suuremaid teadmisi

c)jääb tihti materiaalsete vahendite puudumise taha

Enne kasutamist peab olema tutvunud kasutusjuhendiga.

Tahvlit kasutades peab meeles pidama, et aeg-ajalt on vaja tahvlit kalibreerida ja alati peab olema plaan B.

Annika Tammik

Submitted by Annika Tammik on Wed, 10/26/2016 - 16:12

 

Lisasin oma teekonna siia failide alla. Valisin selle enda endomondo historyst.

1. Läbitud teekond kaardil on komnurk. Võiks siis nimetadagi kolmnurgaks, pargiks, majaks jne.

2. Jääb kolmnurgaks, kuid kolmnurga osad liiguvad, alus muutub.

3. Selle seoksin ma koheselt matemaatikaga. Mõõtmise ja ümbermõõdu ja pindalaga. 

4.

info haldamine - 1.3 - info salvestamine ja taasesitamine. 

sisuloome -  3.1 - digitaalne sisuloome

turvalisus - 4.1. - seadmete kaitmine. 4.3. - tervise kaitsmine

 

Liitun loenguga natuke hilje.