Attention! eDidaktikum will discontinue its service in July 2025. More information here

INFORMAATIKA AINEDIDAKTIKA ÜLESANNE 2 - 2 VAATLUSPÄEV

Praktikumi ülesande teema: Informaatikatunnis kasutatavad õppemeetodid, õppevara ja tehnilised vahendid.

Praktikumi ülesande eesmärk: Üliõpilane koostab ja katsetab informaatika ainetunnis ühe konkreetse (frontaalse või individuaalse) õppemeetodi toeks enda poolt loodud digitaalset õppematerjali (nt. esitlus, interaktiivne enesekontrolli-harjutus, õpimäng, tööleht) ning annab hinnangu selle didaktilisele sobivusele antud teema ja vanuseastmega.

Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilane on õpetajaga varem (esimesel või teisel vaatluspäeval) kokku leppinud teema ja klassi ning koostanud vaatluspäevaks ühe õppemeetodi rakendamiseks digiõppematerjali. Õppematerjal sisaldab erineva raskusastme ülesandeid ja küsimusi, mis võimaldavad diferentseerimist. Antud materjali katsetamine moodustab ühe osa tunnist, mille üliõpilane lepib täpsemalt kokku aineõpetajaga (kas rakendatakse tunni häälestus, õppimise või reflektsioonifaasis). Peale katsetamist analüüsib õpilane koostatud meetodi ja materjali sobivust, samuti annab üliõpilasele tagasiside juhendav õpetaja. Lisaks vaatleb üliõpilane sel päeval 3. ainedidaktika ülesande sissejuhatuseks ühte ainetundi informaatikas või mõne teise aine tundi, mis viiakse läbi arvutiklassis informaatika aspekte sisse lõimides.

Ülesande kirjeldus:

1. Üliõpilane koostab frontaalse või individuaalse õppemeetodi rakendamiseks digiõppematerjali (nt. esitlus, interaktiivne enesekontrolli-harjutus, õpimäng, tööleht) ühe teema õppimiseks kokkulepitud õppemeetodit rakendades.

2. Üliõpilane katsetab enda koostatud digiõppematerjali informaatikatunnis.

3. Üliõpilane analüüsib enda koostatud õppematerjali rakendamist ja antud klassi ning teemaga sobivust. Koostatud vahendit tutvustab üliõpilane e-didaktikumis ning lisab sinna juurde enda ja õpetaja tagasiside vabas vormis. Tähtaeg 26.märts 2022

4. Üliõpilane vaatleb ühte informaatika ainetundi, eesmärgiga jälgida, milliseid diferentseerimisvõtteid õpetaja neis ainetundides tunnis kasutab (sissejuhatus ainedidaktika ülesandesse nr 3).