Attention! eDidaktikum will discontinue its service in July 2025. More information here

Lugemispäevik 2

Loe

a) 1. peatüki "Introduction" alajaotusi 1.1., 1.2., 1.4., 1.6.5., 1.6.6. ja 1.7. (kokku u 8 lk teksti) allikast:

Jurafsky, Daniel, James H. Martin 2009. Speech and Language Processing. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 2. kd. http://www.cs.colorado.edu/~martin/SLP/Updates/1.pdf  

b) 1. peatükki (lk 5–11) allikast:

Sayers, Dave, Rui Sousa-Silva, Sviatlana Höhn, Lule Ahmedi, Kais Allkivi-Metsoja jt 2021. The Dawn of the Human-Machine Era: A forecast of new and emerging language technologies. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75737

 

Vasta küsimustele:

  1. Loetle keelelise teadmuse liike, mida võib automaatses keeletöötluses tarvis olla. Too ka mõni selgitav näide.
  2. Mida tähendavad keeletöötluses mitmesus (ambiguity) ja ühestamine (disambiguation)? Too näiteid.
  3. Mida kujutab endast Turingi test ja miks see ei ole alati usaldusväärne?
  4. Millest tulenevalt kasvas 1990.–2000. aastatel tõenäosuslike ja andmejuhitud meetodite tähtsus keeletehnoloogias?
  5. Mis on vestlusagent ehk dialoogsüsteem ja millistest komponentidest see võib koosneda? Nimeta mõni dialoogsüsteemide kasutusvaldkond.
  6. Kahe peamise suundumusena inimsuhtluses võib välja tuua, et suhtleme üha enam tehnoloogia vahendusel ja tehnoloogia endaga. Mida tähendab tehnoloogia vahendatud suhtlus ja milliseid muutusi lähitulevikuks prognoositakse?
  7. Missuguseid muutusi on aga praeguse uurimis- ja arendustöö valguses ette näha inimeste ja masinate suhtluses?
  8. Millised keelekasutuse tunnused muudavad teksti või kõne automaattöötluse keerukamaks? Miks?
353 views (0 today)

Due date

5/10/2022

Created date

3/9/2022

Author