Praktikumi ülesande teema: Füüsiline õppekeskkond tehnoloogiaõpetuses.
Praktikumi ülesande eesmärk: vaadelda antud kooli tehnoloogiaõpetuse tunde (võimalusel erinevate tehnoloogiate tunde), ning analüüsida õppekeskkonda erinevatest aspektidest lähtuvalt vastavalt õpilaste tegutsemisele klassiruumis.
Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilane vaatleb ühe päeva jooksul erinevate klasside tehnoloogiaõpetuse ainetunde ning analüüsib õppekeskkonda (õppeklassi sisustus, tehnilised vahendid, didaktilised vahendid) järgnevatest aspektidest lähtuvalt: kaasaegsus ja esteetilisus, ohutus/turvalisus, ergonoomika (sobivus vanuseastmeti). Üliõpilane analüüsib õpetaja tegevust tunnis õpikeskkonna käepärasel ja otstarbekal kujundamisel ja kasutamisel ning õpilaste tegevust lähtuvalt käsitööklassi tingimustest. Vaatlejana saab märgata: õigete/valede töövõtete esinemist, õpetaja märkamist/tähelepanu, väärarusaamu. Üliõpilane täidab vaatluslehe ning lisab joonise õpikeskkonna/situatsiooni iseloomustamiseks ja analüüsimiseks.
Ülesande kirjeldus:
Üliõpilane töötab läbi tehnoloogiaõpetuse õppekeskkonda puudutavad materjalid (vt lugemiseks enne vaatlust) ning loob seosed ainedidaktikas käsitletuga.
Üliõpilane täidab antud ülesannet, täites etteantud vaatluslehe ning esitab selle e-Didaktikumi
Lugemiseks enne vaatlust:
Tervisekaitsenõuded koolidele (2013). § 8. Nõuded keemiakabinetile, tehnoloogiaruumile ning õppeköögile https://www.riigiteataja.ee/akt/128082013010