Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

DTC0098/2 Põhikooli matemaatikaõpetaja lisaeriala praktika 2023 K

Primary tabs

  • Info

Excerpt

Praktika jooksul kuulab ja analüüsib vähemalt 3 matemaatika tundi (III KA) ning annab järjest kokku vähemalt 10 matemaatika tundi ühes või kahes III kooliastme klassis. Tutvub matemaatika õpetamise probleemidega praktikakooli näitel, tutvub praktikakoolis oleva matemaatika õpetamise alase õppekirjandusega ja õppetarvikutega. Iseseisev töö hõlmab tundideks ettevalmistamist, erialase kirjandusega tutvumist, tunnikonspektide koostamist, õppevahendite valmistamist, klassi õpilastega ja kooli õppe-kasvatustöö alusdokumentidega tutvumist.

Content

Praktika algab seminariga ja lõpeb ülikoolis või veebikeskkonnas (Zoom), kus õppejõud tutvustab praktika üldkorraldust ja dokumentatsiooni.

1) Praktika esimesel nädalal toimuvad üliõpilasel praktikakoolis vestlused kooli direktsiooni ja õpetajatega, tutvumine kooli dokumentatsiooniga; algab tundide vaatlemine ja analüüsimine.  Üliõpilane koostab koostöös juhendava õppejõuga, juhendava õpetajaga ning praktikakooli õppejuhiga praktika perioodiks tegevuskava. Tegevuskava sisaldab vaatlustundide ja antavate tundide aegasid (tunniplaani), klassivälise tegevuse toimumise aega, seminaride ja konsultatsioonide aegu koolis ja ülikoolis. Tegevuskava peab valmima esimese praktikanädala lõpuks ning olema juhendajatega kooskõlastatud.

2) Praktika jooksul vaatleb ja analüüsib üliõpilane vähemalt kolme matemaatika tundi III kooliastmetes. Tundide vaatlemiseks kasutab üliõpilane vaatlusprotokolle, mis esitab täidetuna eDidaktikumis.

3) Praktika teisest nädalast algab tundide läbiviimine. Üliõpilane valmistab ette ja viib läbi kokku vähemalt 10 järejestikust matemaatika tundi kas ühes või kahes III ka klassis. Praktikant täidab juhendava õpetaja kõik ülesanded. Antud tundidest vähemalt üht tundi vaatleb juhendaja-õpetaja. Vaadeldud tunni kohta on juhendaja-õpetaja hindamisleht.

4) Üliõpilane koostab läbiviidavate tundide konspektid. Esitatud on 4 eriilmelise ainetunni konspekti koos lisamaterjalidega (eDidaktikumis). Konspektid vastavad erialainstituudis kehtestatud vormistusnõuetele ja tunni hindamiskriteeriumitele.

5) Üliõpilane videosalvestab ühe oma antud tundidest ning teeb video koos tunnikavaga kättesaadavaks õppejõule ning ühele kaasüliõpilasele, kes vaatleb läbiviidud tundi (videos) ning annab vaadeldud tunnile tagasiside kasutades selleks tunnivaatlusprotokolli. Videosse võetud tund, tunnikava ja tagasiside tunnile on nähtavad nii tunni andnud üliõpilasele, tunnivaatlejale üliõpilasele kui ka ülikooli õppejõule.

6) Üliõpilane koostab praktika lõppedes eneseanalüüsi lähtudes järgnevatest küsimustest:

Kuidas minu eesmärgid ja ootused praktikale täitusid? Milliseid teadmised ja oskused mind praktika käigus toetasid ning milliste oskuste või teadmiste puudumist ma tajusin? Kuidas hindan oma koostööd praktikakooli õpetajatega ja õppejõududega? Mis valmistas parktikal kõige enam probleeme? Kuidas olen valmis matemaatikaõpetaja rolli täitma?

Analüüsi kirjeldus sisaldab nõutud komponente, on sidus ja loogiline ning selles eristub üliõpilase lähenemisnurk. Analüüs on 2500 – 3500 tähemärki pikk.