Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

KAV7127.HR Kutsedidaktika

Primary tabs

  • Info
  • Learning Resources

Excerpt

Kutsedidaktika on kutseõpetaja õppekavas kutseõpetaja professionaalsuse mooduli kohustuslik õppeaine. E-kursus toetab üliõpilase iseseisvat õppimist, koondades kokku õppimiseks olulised materjalid -kursuseprogrammi, kohustuslikud ja soovituslikud lisaallikad ning üliõpilaste esitatud iseseisvad tööd.

Content

Õppeaine keskendub kutseõpetaja üldoskustele ja kohustuslikele kompetentsidele, lähtudes kutseõpetaja, tase 7 kompetentsusnõuetest: Kutseõpetaja  juhindub oma töös kutse-eetikast, ühiskondlikest väärtustest ja normidest, arvestab töös Eesti ja Euroopa kultuuripärandit, haridust ja kutseharidust reguleerivaid õigusakte ja keskkonnateadlikkuse põhimõtteid ning kujundab oma eeskujuga õppijate väärtusi. Ta väärtustab koostööd, jagab oma teadmisi ja kogemusi. Kutseõpetaja kavandab õppetegevust lähtuvalt nüüdisaegsest õpikäsitusest, organisatsiooni tegevustavadest, õppekavast ja õppijate eripärast ning toetab kolleege õppetegevuse kavandamisel. Ta kujundab õppeprotsessis õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna ning nõustab kolleege õppija arengu toetamisel. Kutseõpetaja reflekteerib oma tööd koos õppijate ja kolleegidega, kasutades erinevaid refleksioonimeetodeid ja kogudes oma tööle tagasisidet. (Kutseõpetaja, tase 7, 2021)

 

Kutsedidaktika õppeaine läbinud üliõpilane on saavutanud järgmised õpiväljundid:

- mõistab kutsedidaktika olemust kutseõpetajatöö teoreetilise alusena;
- mõistab kutseõpetajatöö filosoofilisi ja haridusteoreetilisi lähtealuseid ning põhimõisteid;
- analüüsib oma pädevusi teaduspõhise õpikeskkonna kujundamiseks kutseõpetaja kompetentsusnõuete kontekstis;
- kavandab õppija kutseidentiteedi kujunemist toetava õpikeskkonna erialaõppes, tuginedes väljundipõhise kutsehariduse regulatiivsetele ja haridusteoreetilistele alustele;
- arvestab õpikeskkonna kujundamisel sihtrühma varasemaid õpikogemusi ja -vajadusi.

Head koostööd ja koosõppimist soovides,

nooremlektor Reeli Liivik (reeli.liivik@tlu.ee)