Attention! eDidaktikum will discontinue its service in July 2025. More information here

AINEDIDAKTIKA VAATLUSÜLESANNE 4

Vaatlusülesande teema. Võõrkeeletunni eesmärgistamine ja ülesehitus (eesmärgid ja tunni osad).

 

Vaatlusülesande eesmärk. Osata analüüsida võõrkeeletunni eesmärke ja nende saavutamist.

Tutvuda võõrkeeletunni ülesehitusega.

 

Vaatlusülesande teostamise korraldus

Üliõpilased vaatlevad kolme võõrkeeletundi, mis hõlmavad erinevaid keeletasemeid ja/ või kooliastmeid; täidavad neli tunnivaatlusprotokolli ja seejärel vormistavad kokkuvõtliku analüüsi.

 

Ülesande kirjeldus

Ülesanne A: 

Enne vaatlust: lugege Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt väljaantud Õppetunni läbiviimise metoodika ja õppetunni analüüs lk 7-8 (vt link allpool).

Vaatluse ajal: lugege lk 8-11, täitke vaatlusprotokollid.

Pärast vaatlust: lugege lk 11-12, analüüsige vaadeldud tundide ülesehitust.

Analüüs (eelduseks riiklike õppekavade ja Euroopa keeleõppe raamdokumendi tundmine):

- Mis olid tunni eesmärgid?

- Kas eesmärgid saavutati?

- Kuidas aru saada, kas tunni lõpus on tunni eesmärgid saavutatud?

 

Tunnivaatlusprotokolli vorm

 

 

1. tund

2. tund

3. tund

Mis olid tunni eesmärgid?

 

 

 

Kas eesmärgid saavutati? (jah / ei)

 

 

 

Põhjendus: miks saavutati/ei saavutatud?

 

 

 

Kokkuvõte: Kuidas mõistsin, kas tunni lõpus on eesmärgid saavutatud?

 

 

 

 

Ülesanne B: Täitke üks tunnivaatlusprotokoll (näiteks kolmandas tunnis, mida vaatlete), milles on fikseeritud tunni osade ajaline kestvus ja vastake küsimustele:

- Millistest osadest tund koosnes?

- Mitu minutit iga osa kestis?

- Mida tegi õpetaja? Mida tegid õpilased?

- Kuidas tegevused aitasid tunni eesmärki saavutada?

 

 

Tunnivaatlusprotokolli vorm

Tunni osa

Aeg (kaua kestis, minutites)

Õpetaja tegevused

Õpilaste tegevused

Kuidas aitasid tegevused tunni eesmärki saavutada?

 

 

 

 

 

 

 

Soovituslik lugemismaterjal:

  • Voolaid, Hille; Pajus, Karel (2013). Õppetunni läbiviimise metoodika ja õppetunni analüüs.  https://www.hm.ee/sites/default/files/oppetunni_labiviimise_metoodika.pdf
  • Harmer, Jeremy (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth ed.  Harlow: Pearson-Longman, Part 8:  Planning and Syllabuses, pp. 364-378.
  • Ende, Karin/ Grotjahn, Rüdiger/ Kleppin, Karin/ Mohr, Imke (2013): Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. München: Klett-Langenscheidt.
  • Laurens, Véronique (2012). « Modéliser des séquences en FLE et FLM : analyse comparée de l'unité didactique et de la séquence didactique », Le français aujourd'hui, 1/2012 (n°176), p. 59-75.

Courtillon, J. (2002).  Élaborer un cours de FLE. Paris : Hachette.