Attention! eDidaktikum will discontinue its service in July 2025. More information here

Lugemispäevik 2

Loe

a) 1. peatüki "Introduction" alajaotusi 1.1., 1.2., 1.4., 1.6.5., 1.6.6. ja 1.7. (kokku u 8 lk teksti) allikast:

Jurafsky, Daniel, James H. Martin 2009. Speech and Language Processing. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 2. kd. http://www.cs.colorado.edu/~martin/SLP/Updates/1.pdf  

b) 1. peatükki (lk 5–11) allikast:

Sayers, Dave, Rui Sousa-Silva, Sviatlana Höhn, Lule Ahmedi, Kais Allkivi-Metsoja jt 2021. The Dawn of the Human-Machine Era: A forecast of new and emerging language technologies. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75737

 

Vasta küsimustele:

  1. Loetle keeleteadmiste liike, mida võib automaatses keeletöötluses tarvis olla. Too ka mõni selgitav näide.
  2. Mida tähendavad keeletöötluses mitmesus (ambiguity) ja ühestamine (disambiguation)? Too näiteid.
  3. Mida kujutab endast Turingi test ja miks see ei ole alati usaldusväärne?
  4. Millest tulenevalt kasvas 1990.–2000. aastatel tõenäosuslike ja andmejuhitud meetodite tähtsus keeletehnoloogias?
  5. Mis on vestlusagent ehk dialoogsüsteem ja millistest komponentidest see võib koosneda? Nimeta mõni dialoogsüsteemide kasutusvaldkond.
  6. Ühe peamise suundumusena inimsuhtluses võib välja tuua, et me suhtleme üha enam tehnoloogia vahendusel (through technology). Mida tähendab tehnoloogia vahendatud suhtlus ja milliseid muutusi lähitulevikuks prognoositakse?
  7. Teisalt suhtleme rohkem ka tehnoloogia endaga (to technology). Missuguseid muutusi on praeguse uurimis- ja arendustöö valguses ette näha inimeste ja masinate suhtluses?
  8. Millised keelekasutuse tunnused muudavad teksti või kõne automaattöötluse keerukamaks? Miks?
133 views (0 today)

Due date

10/10/2024

Created date

18/9/2024

Author