Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

Lõputöö ja eksami kirjeldus

Tere!

Siin on teie ainekursuse läbimiseks vajaliku töö kirjeldus. Teie ülesanne on koostada mõnel loengus käsitletud teemal (valida on ökoloogiliste mõistete, planetaarsete piiride teemade hulgast) õpiülesanne või õpitegevus ja võimalusel see ka mõnes õppijate grupis läbi viia (läbiviimine on vabatahtlik). Loodud õpiülesanne või -tegevus peaks arvestama tõhusa õppimise seaduspärasusi (nt ICAP mudel, tõhusa vea disain jm teadmised). Võite õpiülseande luua ka paaristööna.

- Olge valmis selgitama, miks just selle teema valisite, miks see on teie arvates õpilastele oluline teadmine?

- Kuidas sobitaksite selle õpitegevuse õppekavva? (Kui oled nt andragoog ja ei puutu üldhariduskooliga otseselt kokku ja disainisid õpiülesande hoopis täiskasvanutele, siis mõtle, kuidas oma sihtgruppi seda õppima kaasata.)

- Olge valmis selgitama, miks just sellisel viisil ja meetodil õpetamine toetab jätkusuutlikkuse teemade/ökoloogilise kirjaoskuse omandamist. 

Me plaanisime algselt kirjalikku tagasisidet. Sel puhul aga jääb tagasiside ühepoolseks - me ei saa arutleda. Seepärast teeme ka sel korral suulise eksami, aga ajaliselt on tõhusam teha eksam väikestes gruppides, kus saame tööde üle arutleda. 

Eksam ei tähenda siinkohal faktiteadmiste kontrolli, vaid esmalt teie enda grupiarutelu ilma õppejõududeta, kus te kõigepealt grupitööna leiate ühised vastused kolmele eelmainitud küsimusele: 

1) miks on teie poolt valitud teemade õpetamine õpilastele oluline? Kuidas aidata neil teemade olulisust mõista?

2) kuidas neid teemasid sisuliselt õppekavaga siduda?

3) miks valitud õpetamise meetodid toetavad teema sügavat mõistmist?

4) mida mina teiste loodud töödest enda töösse lisada võiksin?

Teisisõnu - suulisel eksamil teete te grupina läbi samasuguse mõtlemisprotsessi kui oma isiklikus töös, püüdes leida oma tööde ühisosi, tugevusi, väljakutsekohti ja  kohti, kus tööd üksteist täiendavad. Seejärel tutvustate oma grupiarutelu tulemusi õppejõududele ja me arutleme nende üle koos ning anname tagasisidet ja küsime küsimusi. Teisisõnu - eksam ei ole see, mida klassikalise eksamina ilmselt ette kujutame. Kui teil on oma õpiülesanne ette valmistatud ja läbi mõeldud, siis eksam peaks olema puhas rõõm koos arutlemisest ning meie viimane koos õppimise võimalus (selleks korraks). Meie jaoks on oluline, et te loengus kuuldut päriselt õppimisse rakendaksite, selle demonstreerimist eksamil eeldame. Siis pole loeng tühja läinud.

 

135 views (2 today)

Due date

11/12/2024
16 days remaining

Created date

12/11/2024

Author