Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

I kontakttund - 26. jaanuar

Sisu ja ajakava

 

Elyna Nevski (4 AK) 10.00-13.15

-Kursuseprogrammi tutvustus ja selgitused

-Meedia toimemehhanismid ja mõjutusvahendid

-Fotojahi metoodika lasteaia õppetöös (tunnitöö 1)

-Staatiline pilt õppeprotsessis

 

TUNNITÖÖ - Fotojaht

 1) 30min on aega ning liigu ülikooli peal ringi ja tehke oma (teemaga) seotud pilte

(püüa leida nii kooli seest või ka väljast, elemente, sündmusi, objekte, tegevusi jne -

mida kasutada õppetöös lastega). Vail õppekasvatus valdkond ise!

 2) Oluline välja valida üks pilt, mida analüüsid kodutööna! 

 c) Lisa oma nimi ja pilt  INTERAKTIIVSELE SEINALE - analüüs kirjuta oma ajaveebi postitusena! Pildi võid ka sinna linkida!

3) Tuletame meelde meedia toimemehhanismid ja mõjutusvahendid - mine aadressile kahoot.it

 

NB! 26. JAANUARI PUUDUJAD!!!

4) Loe läbi materjal "Pilt kui mõjutaja" ning kirjuta 5 olulisemat mõtet, mis oli sinu jaoks uus teadmine ja 5 mõtet, mida juba teadsid - kirjuta oma mõtted selle kontakttunni juurde kommentaaridena!

5) Lisa oma mõtted aruteluks - Miks on sinu arvates oluline õpetada lapsi pilte analüüsima?

6) Ühine arutelu! - järgmises kontakttunnis

 

NB! 26. JAANUARI PUUDUJAD!!!

Kirjuta omapoolne arvamus teemale - Pilt kui üks meedium lasteaia õppetöös! Tugine ka kasutatud kirjandusele!

Pikkus 1lk (A4)

Lae oma töö üles FAILID alla!

 

Tähtaeg 2.veebruar

_____________________________________________

 

JUHENDID

-eDidaktikumi juhendid 

      - Portfoolio loomine 

      - Ajaveebi postituse/reflektsiooni loomine (NB! Kursuse jooksul tuleb kõik iseseisvad tööd teha oma ajaveebi!)

      - Ülesandele vastamine (NB! Kursuse jooksul tuleb ülesande vastuseks lisada oma ajaveebi postituse LINK

KAHOOT juhend

PADLET juhend

 

Lili Kesa (4 AK) 13.15-17.45

- Kursuseprogrammi tutvustus ja selgitused.

- Erinevad pildiformaadid, piltide otsimine veebist.

- Piltide loomine digitaalselt. Piltide töötlemine. piltide joonistamine, ekraanipiltide tegemine.

- Veebipõhised lahendused piltide töötlemiseks.
- Posteri loomine (tunnitöö 2)


 

Comments

Johanna Väljas

Submitted by Johanna Väljas on Tue, 01/27/2015 - 12:59

Lugedes teksti "Pilt kui mõjutaja" oli minu jaoks järgnev selles tekstis uus: 

  • Illustreerimine on ligikaudu 35 000 aastat vana. 
  • Inimesed saavad 83% informatsioonist silmade kaudu ,nii ka illustratsioonide visuaaltset informatsiooni. '
  • Hibbing ja Rankin-Erickson (2003) väidavad, et vähemvõimekamate laste puhul hakkavad illustratsioonid toimima kui arusaamise ja kujutluse toetamise vahendid. 
  • Õppimise protsessis on visuaalse ja verbaalse-tekstilise komponendi koosesinemine andnud positiivset efekti õppurite hilisemale probleemilahendamise võimele (Mayer & Sims, 1994).
  • Õppimisprotsessi kontekstis on võrreldud ka abstraktseid ja konkreetseid illustratsioone. Abstraktsete ja konkreetsete illustratsioonide mõju abstraktsete mõistete õppeprotsessile võib avalduda selle õpitu ajalises püsivuses.

Eelnevalt juba teadsin järgnevat: 

  • et just värviline ja hästi illlustreeritud õpik on õpilasele huvitav ja motiveeriv ning ka õpetajad eelistavad paremini illustreeritud õpikuid.
  • Hibbing ja Rankin-Erickson (2003) väidavad, et vähemvõimekamate laste puhul hakkavad illustratsioonid toimima kui arusaamise ja kujutluse toetamise vahendid. 
  • Illustratsioonid võivad, kas omaette kasutatuna või koos teiste õppematerjalidega, teha õppimise huvitavaks ja meeldivaks kogemuseks. Illustratsioonid võivad infot edasi anda kontsentreeritumalt ja kiiremini.
  • Õppimises normaalselt edasijõudvaid lapsi mõjutavad illustratsioonid loetust valdavalt paremini aru saama ning üldefekt on positiivne, kuid õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste arusaamisele hoopiski halvasti mõjuda või suisa ajavad õppureid segadusse (Harber, 1983).
  • Illustratrioonid toetavad õppimist.

Gerli Korotkov

Submitted by Gerli Korotkov on Mon, 01/26/2015 - 13:56

5 head/tutavat mõtet: 

1) Illustratsioonid võivad, kas omaette kasutatuna või koos teiste õppematerjalidega, teha õppimise huvitavaks ja meeldivaks kogemuseks.

2) Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte kaudu (Leppik, 1992).

3) Illustratsioonid aitavad meelde tuletada omaenda isiklikke kogemusi.

4) Illustratsioonid abistavad detailsel uurimisel (aerofotod, makrofotod, suurendused-vähendused, infrapunafotod jne).

5) Illustratsioonid korrigeerivad ja avardavad arusaamasid (mis võivad olla piiratud isikliku kogemuse piiratuse tõttu),

 

5 uut teadmist:

1) Illustratsioonid võivad infot edasi anda kontsentreeritumalt ja kiiremini.

2) On uuritud, kuidas lapsed tekste loevad. Võrreldes omavahel illustreeritud tekstide ja illustreerimata tekstide lugemist ning loetu hilisemat meenutamist, on leitud, et illustratsioonide olemasolu korral kaasneb märkimisväärne tulemuste paranemine.

3) Samas võib detailne illustratsioon selle asemel, et abistada lugejat õppimises ja teksti toetada, hoopis segadusse ajada (Weiss, Knowlton & Morrison, 2002).

4) Staatilised illustratsioonid on tunduvalt efektiivsemad saadetuna verbaalsest seletusest. See kehtib ka visuaalse animatsiooni korral, kus samaaegne verbaalne seletus suurendab efektiivsust (Mayer & Anderson, 1992).

5) Õppimise protsessis on visuaalse ja verbaalse-tekstilise komponendi koosesinemine andnud positiivset efekti õppurite hilisemale probleemilahendamise võimele (Mayer & Sims, 1994). 10

 

ANETT PÕLDSAAR

Submitted by ANETT PÕLDSAAR on Mon, 01/26/2015 - 13:58

Sain teada, et 

# õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste

arusaamisele hoopiski halvasti mõjuda või suisa ajavad õppureid segadusse (Harber, 1983).

 

#pildilise materjali detailid ja illustratsioonide pakkumine kas

värvilisel või must-valgel kujul tulemustele mõju ei avalda (Rusted & Coltheart, 1979).

 

#Visuaalne materjal võib oma esiletungivusega tõmmata enneaegselt

tähelepanu tekstilt ära ja see jääbki sõltuvalt subjektist (erineval määral) läbi 

töötamata (Crisp & Sweiry, 2006).

 

#Inimesed on illustratsioone loonud juba iidsetest aegadest alates. 1994.a. avastati 

Prantsusmaal koobas - Chauvet Cave. Koopa vanuseks hinnati umbes 35 000 aastat.

 

#Esimese illustreeritud õpiku nimega Orbis Pictus koostas tšehhi päritolu õpetaja

ja kirjanik J.A. Comenius juba 1658.a. (Mikk, 2000). Oma tuntuimas teoses Didacta 

Magna (1631) formuleeris Comenius hariduse üldised suuunad, olles sedasi 

eelkäijaks sellistele nimedele nagu Rousseau, Pestalozzi, Froebel jt.

 

Teadsin, et

#Illustratsioonid toetavad õppimist.

 

#abistavad detailsel uurimisel (aerofotod, makrofotod, suurendused-

vähendused, infrapunafotod jne),

#Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte 

kaudu (Leppik, 1992). Illustratsioone kui visuaalset informatsiooni saab inimene 

vastu võtta silmade kaudu. Ka tekstina esitatud info kui visuaalse informatsiooni 

vastuvõtt käib läbi silmade.

 

#kognitiivne funktsioon - hõlmab illustratsioonide kasutamist tekstist

arusaamise suurendamiseks, mäletamise ja säilitamise parandamiseks või 

teabe esitamist, mis ei ole muul viisil kättesaadav,

 

#illustratsioonide mõju normaalselt õppimises edasijõudvate laste ja

õppimisraskustega laste puhul.

Liis Nogo

Submitted by Liis Nogo on Mon, 01/26/2015 - 14:01

Minu jaoks uus teadmine:

  • Inimesed on illustratsioone loonud juba iidsetest aegadest alates. 1994.a
  • Esimese illustreeritud õpiku nimega Orbis Pictus koostas tšehhi päritolu õpetaja ja kirjanik J.A. Comenius juba 1658.a. (Mikk, 2000);
  • J.H. Pestalozzi (1746-1827) püüdis õppeprotsessis ühendada nägemist, kuulmist ja tegevust
  • Levie ja Lentz (1982) jagasid illustratsioonide funktsioonid neljaks
  • Hibbing ja Rankin-Erickson (2003) väidavad, et vähemvõimekamate laste puhul  hakkavad illustratsioonid toimima kui arusaamise ja kujutluse toetamise vahendid.

 

Mida varem teadsin:

  • Õppekirjanduses kasutatakse illustratsioone väga laialdaselt
  • õpilased armastavad värvilisi õpikuid
  • Illustratsioonid võivad teha õppimise huvitavaks ja meeldivaks kogemuseks
  • illustratsioonid võivad infot edasi anda kontsentreeritumalt ja kiiremini
  • illustratsioonid toetavad õppimist

Raige Ifrad

Submitted by Raige Ifrad on Mon, 01/26/2015 - 13:58

Uueks teadmiseks on see, et illustartsioonidel on erinevad funktsioonid. Selle peale pole ise pilte vaadates tulnud. Pildid võivad ka segadust tekitada, kui selles on liigselt detaile või tõmbab ära tähelepanu oluliselt. Mustvalged pildid ei avalda positiivset mõju ega köida pilku nii palju kui värvilised. Õpiraskustega lastele avaldavad illustratsioonid pigem negatviivset mõju. Vähemvõimekdad lapsed vaatavad pilte sagedamini, kui võimekamad.

Teadsin, et illustartsioonid muudavad õppimise meeldivamaks ja huvitavamaks. Infot saab piltide kaudu kiiremini edasi anda. Inimesed saavad 83 % infost silmade kaudu. Pildid on pilgu püüdmiseks ja selle suunamiseks. Illustratsioonid avardavad ja korrigeerivad inimeste arusaamasid.

Nii palju ma sain teada uut ja kinnistasin vana.

Merje Tenso

Submitted by Merje Tenso on Mon, 01/26/2015 - 13:58

Uus teadmine:

*Levie ja Lentz (1982 , illustratsioonide funktsioonid 

*õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste 

arusaamisele halvasti mõjuda või ajavad õppureid segadusse

*Esimese illustreeritud õpiku nimega Orbis Pictus koostas tšehhi päritolu õpetaja

ja kirjanik J.A. Comenius juba 1658.a.

*Kõik sõltub sellest kuidas illustratsioone ja abivahendeid serveeritakse

Teada olevad mõtted:

*Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte kaudu (Leppik, 1992)

*Illustratsioonid toetavad õppimist

*Illustratsioonid võivad teha õppimise huvitavaks ja meeldivaks kogemuseks

 

Grete Rebanets

Submitted by Grete Rebanets on Mon, 01/26/2015 - 14:00

5 olulist mõtet, mis on minu jaoks uus teadmine

 

  • Illustratsioonid võivad, kas omaette kasutatuna või koos teiste õppematerjalidega, teha õppimise huvitavaks ja meeldivaks kogemuseks.

 

  • Illustratsioonid võivad infot edasi anda kontsentreeritumalt ja kiiremini.

 

  • Illustratsioonid funktsioonigruppides on afektiivsed funktsioonid, kognitiivsed funktsioonid, info edastamine, arusaamine, mõtlemine, meelde jätmine,väärtuste kujundamine.

 

  • Hibbing ja Rankin-Erickson (2003) väidavad, et vähemvõimekamate laste puhul hakkavad illustratsioonid toimima kui arusaamise ja kujutluse toetamise vahendid.

 

  • Laste puhul, kes on hädas tekstide lugemisega, on illustratsioonide mõju selgelt teistsugune kui laste puhul, kel pole probleemi tekstidest arusaamisega ning kes on võimekamad.

 

 

5 mõtete, mida juba teadsin

 

  • Illustratsioonid toetavad õppimist.

 

  • Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte kaudu.

 

  • Värviline ja hästi illlustreeritud õpik on õpilasele huvitav ja motiveeriv.

Merlyn Metssoon

Submitted by Merlyn Metssoon on Mon, 01/26/2015 - 14:06

5 olulisemat mõtet, mis oli sinu jaoks uus teadmine:

*Illustratsiooni funktsioonigrupid.

*Esimene illustreeritud õpik (J.A. Comenius juba 1658.a.).

*Nägemist, kuulmist ja tegevust püüdis õpeprotsessis ühendada J. H. Pestalozzi.

*Detailne illustratsioon võib lugeja abistamise asemel ta hoopis segadusse ajada.

*Abstraktsed illustratsioonid aitavad kaasa pikemaajalisele meeldejätmisele.

 

5 mõtet, mida juba teadsid:

*Illustratsioonid annavad infot kiiremini edasi.

*Inimesed saavad suurema osa (83%) infot silmade kaudu.

*Illustratsioonid aitavad meelde tuletada omaenda isiklike kogemusi.

*Illustratsioone kasutatakse tänapäeval õppekirjanduses väga palju.

*Illustratsioonid avardavad kui ka korrigeerivad arusaamasid.

 

Maarja Liiv

Submitted by Maarja Liiv on Sun, 02/01/2015 - 16:35

Lugesin läbi teksti ,, Pilt kui mõjutaja,,

 

Minu jaoks oli uus :

* 1994.a. avastati Prantsusmaal koobas - Chauvet Cave. Koopa vanuseks u 35 000 aastat, seinad olid kaetud piltidega.

* Esimese illustreeritud õpiku Orbis Pictus koostas tšehhi päritolu õpetaja ja kirjanik J.A. Comenius1658.a.

* Visuaalne materjal võib oma esiletungivusega tõmmata enneaegselt tähelepanu tekstilt ära ja see jääbki sõltuvalt subjektist (erineval määral) läbi töötamata.

Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte kaudu.

*Vähem võimekad lapsed veedavad oluliselt rohkem aega vaadates illustratsioone ja vaatavad neid oluliselt sagedamini kui nende enam võimekad eakaaslased. 

 

Teadsin või olin juba kuulnud:

*Illustratrioonid toetavad õppimist.

*Illustreeritud tekstide korral olid õppmistulemused paremad kui ainult tekstide korral.

*Illustratsioonide olemasolu korral kaasneb märkimisväärne tulemuste paranemine.

* Õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste arusaamisele hoopiski halvasti mõjuda või suisa ajavad õppureid segadusse.

*Värviline ja hästi illlustreeritud õpik on õpilasele huvitav ja motiveeriv.

 

 

Grete Rebanets

Submitted by Grete Rebanets on Sun, 02/01/2015 - 20:15

  • Illustratsioone kasutatakse tänapäeval õppekirjanduses väga palju.

 

  • Illustratsioonid avardavad kui ka korrigeerivad arusaamasid.

 

Lisan veel kaks punkti, mida teadsin juba. Tunnis ei jõudnud lõpuni.

Marielle Korostik

Submitted by Marielle Korostik on Mon, 02/02/2015 - 22:28

5 uut, mida teada sain:

* 1994 a avastati Prantsusmaa koobas -  Chauvet Cave.  Koopa vanuseks hinnati umbes 35 000aastat. 

* Õppimises normaalselt edasijõudvaid lapsi mõjutavad illustratsioonid loetust valdavalt paremini aru saama ning üldiselt on positiivne,  kuid õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste arusaamisele hoopiski halvasti mõjuda või suisa ajavad õppureid segadusse (Harber,  1983)

* Hibbing ja Rankin-Erickson (2003) väidavad, et vähemvõimekate laste puhul hakkavad illustratsioonid toimima kui arusaamise ja kujutluse toetamise vahendid. 

* Levie ja Lentz (1982) jagasid illustratsioonide funktsioonid neljaks. 

* Õppimises protsessis on visuaalse ja verbaalse-tekstilise komponendi koosesinemine andnud positiivset efekti õppurite hilisemale probleemilahendamise võimele (Mayer & Sims,  1994)

 

5 mida juba teadsin:

* Koopad oli kaetud piltidega. 

*Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu. 

* Illustratsiooni funktsioonigruppe. 

* Illustratsioonide olemasolu korral kaasneb märkimisväärne tulemuste paranemine. 

* Illustratsioonid võivad infot edasi anda kontsentreeritumalt ja kiiremini.