Sisu ja ajakava
Elyna Nevski (4 AK) 10.00-13.15
-Kursuseprogrammi tutvustus ja selgitused
-Meedia toimemehhanismid ja mõjutusvahendid
-Fotojahi metoodika lasteaia õppetöös (tunnitöö 1)
-Staatiline pilt õppeprotsessis
TUNNITÖÖ - Fotojaht
1) 30min on aega ning liigu ülikooli peal ringi ja tehke oma (teemaga) seotud pilte
(püüa leida nii kooli seest või ka väljast, elemente, sündmusi, objekte, tegevusi jne -
mida kasutada õppetöös lastega). Vail õppekasvatus valdkond ise!
2) Oluline välja valida üks pilt, mida analüüsid kodutööna!
c) Lisa oma nimi ja pilt INTERAKTIIVSELE SEINALE - analüüs kirjuta oma ajaveebi postitusena! Pildi võid ka sinna linkida!
3) Tuletame meelde meedia toimemehhanismid ja mõjutusvahendid - mine aadressile kahoot.it
NB! 26. JAANUARI PUUDUJAD!!!
4) Loe läbi materjal "Pilt kui mõjutaja" ning kirjuta 5 olulisemat mõtet, mis oli sinu jaoks uus teadmine ja 5 mõtet, mida juba teadsid - kirjuta oma mõtted selle kontakttunni juurde kommentaaridena!
5) Lisa oma mõtted aruteluks - Miks on sinu arvates oluline õpetada lapsi pilte analüüsima?
6) Ühine arutelu! - järgmises kontakttunnis
NB! 26. JAANUARI PUUDUJAD!!!
Kirjuta omapoolne arvamus teemale - Pilt kui üks meedium lasteaia õppetöös! Tugine ka kasutatud kirjandusele!
Pikkus 1lk (A4)
Lae oma töö üles FAILID alla!
Tähtaeg 2.veebruar
_____________________________________________
JUHENDID
- Ajaveebi postituse/reflektsiooni loomine (NB! Kursuse jooksul tuleb kõik iseseisvad tööd teha oma ajaveebi!)
- Ülesandele vastamine (NB! Kursuse jooksul tuleb ülesande vastuseks lisada oma ajaveebi postituse LINK
KAHOOT juhend
PADLET juhend
Lili Kesa (4 AK) 13.15-17.45
- Kursuseprogrammi tutvustus ja selgitused.
- Erinevad pildiformaadid, piltide otsimine veebist.
- Piltide loomine digitaalselt. Piltide töötlemine. piltide joonistamine, ekraanipiltide tegemine.
- Veebipõhised lahendused piltide töötlemiseks.
- Posteri loomine (tunnitöö 2)
Comments
Johanna Väljas
Submitted by Johanna Väljas on Tue, 01/27/2015 - 12:59
Lugedes teksti "Pilt kui mõjutaja" oli minu jaoks järgnev selles tekstis uus:
Eelnevalt juba teadsin järgnevat:
Gerli Korotkov
Submitted by Gerli Korotkov on Mon, 01/26/2015 - 13:56
5 head/tutavat mõtet:
1) Illustratsioonid võivad, kas omaette kasutatuna või koos teiste õppematerjalidega, teha õppimise huvitavaks ja meeldivaks kogemuseks.
2) Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte kaudu (Leppik, 1992).
3) Illustratsioonid aitavad meelde tuletada omaenda isiklikke kogemusi.
4) Illustratsioonid abistavad detailsel uurimisel (aerofotod, makrofotod, suurendused-vähendused, infrapunafotod jne).
5) Illustratsioonid korrigeerivad ja avardavad arusaamasid (mis võivad olla piiratud isikliku kogemuse piiratuse tõttu),
5 uut teadmist:
1) Illustratsioonid võivad infot edasi anda kontsentreeritumalt ja kiiremini.
2) On uuritud, kuidas lapsed tekste loevad. Võrreldes omavahel illustreeritud tekstide ja illustreerimata tekstide lugemist ning loetu hilisemat meenutamist, on leitud, et illustratsioonide olemasolu korral kaasneb märkimisväärne tulemuste paranemine.
3) Samas võib detailne illustratsioon selle asemel, et abistada lugejat õppimises ja teksti toetada, hoopis segadusse ajada (Weiss, Knowlton & Morrison, 2002).
4) Staatilised illustratsioonid on tunduvalt efektiivsemad saadetuna verbaalsest seletusest. See kehtib ka visuaalse animatsiooni korral, kus samaaegne verbaalne seletus suurendab efektiivsust (Mayer & Anderson, 1992).
5) Õppimise protsessis on visuaalse ja verbaalse-tekstilise komponendi koosesinemine andnud positiivset efekti õppurite hilisemale probleemilahendamise võimele (Mayer & Sims, 1994). 10
ANETT PÕLDSAAR
Submitted by ANETT PÕLDSAAR on Mon, 01/26/2015 - 13:58
Sain teada, et
# õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste
arusaamisele hoopiski halvasti mõjuda või suisa ajavad õppureid segadusse (Harber, 1983).
#pildilise materjali detailid ja illustratsioonide pakkumine kas
värvilisel või must-valgel kujul tulemustele mõju ei avalda (Rusted & Coltheart, 1979).
#Visuaalne materjal võib oma esiletungivusega tõmmata enneaegselt
tähelepanu tekstilt ära ja see jääbki sõltuvalt subjektist (erineval määral) läbi
töötamata (Crisp & Sweiry, 2006).
#Inimesed on illustratsioone loonud juba iidsetest aegadest alates. 1994.a. avastati
Prantsusmaal koobas - Chauvet Cave. Koopa vanuseks hinnati umbes 35 000 aastat.
#Esimese illustreeritud õpiku nimega Orbis Pictus koostas tšehhi päritolu õpetaja
ja kirjanik J.A. Comenius juba 1658.a. (Mikk, 2000). Oma tuntuimas teoses Didacta
Magna (1631) formuleeris Comenius hariduse üldised suuunad, olles sedasi
eelkäijaks sellistele nimedele nagu Rousseau, Pestalozzi, Froebel jt.
Teadsin, et
#Illustratsioonid toetavad õppimist.
#abistavad detailsel uurimisel (aerofotod, makrofotod, suurendused-
vähendused, infrapunafotod jne),
#Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte
kaudu (Leppik, 1992). Illustratsioone kui visuaalset informatsiooni saab inimene
vastu võtta silmade kaudu. Ka tekstina esitatud info kui visuaalse informatsiooni
vastuvõtt käib läbi silmade.
#kognitiivne funktsioon - hõlmab illustratsioonide kasutamist tekstist
arusaamise suurendamiseks, mäletamise ja säilitamise parandamiseks või
teabe esitamist, mis ei ole muul viisil kättesaadav,
#illustratsioonide mõju normaalselt õppimises edasijõudvate laste ja
õppimisraskustega laste puhul.
Liis Nogo
Submitted by Liis Nogo on Mon, 01/26/2015 - 14:01
Minu jaoks uus teadmine:
Mida varem teadsin:
Raige Ifrad
Submitted by Raige Ifrad on Mon, 01/26/2015 - 13:58
Uueks teadmiseks on see, et illustartsioonidel on erinevad funktsioonid. Selle peale pole ise pilte vaadates tulnud. Pildid võivad ka segadust tekitada, kui selles on liigselt detaile või tõmbab ära tähelepanu oluliselt. Mustvalged pildid ei avalda positiivset mõju ega köida pilku nii palju kui värvilised. Õpiraskustega lastele avaldavad illustratsioonid pigem negatviivset mõju. Vähemvõimekdad lapsed vaatavad pilte sagedamini, kui võimekamad.
Teadsin, et illustartsioonid muudavad õppimise meeldivamaks ja huvitavamaks. Infot saab piltide kaudu kiiremini edasi anda. Inimesed saavad 83 % infost silmade kaudu. Pildid on pilgu püüdmiseks ja selle suunamiseks. Illustratsioonid avardavad ja korrigeerivad inimeste arusaamasid.
Nii palju ma sain teada uut ja kinnistasin vana.
Merje Tenso
Submitted by Merje Tenso on Mon, 01/26/2015 - 13:58
Uus teadmine:
*Levie ja Lentz (1982 , illustratsioonide funktsioonid
*õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste
arusaamisele halvasti mõjuda või ajavad õppureid segadusse
*Esimese illustreeritud õpiku nimega Orbis Pictus koostas tšehhi päritolu õpetaja
ja kirjanik J.A. Comenius juba 1658.a.
*Kõik sõltub sellest kuidas illustratsioone ja abivahendeid serveeritakse
Teada olevad mõtted:
*Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte kaudu (Leppik, 1992)
*Illustratsioonid toetavad õppimist
*Illustratsioonid võivad teha õppimise huvitavaks ja meeldivaks kogemuseks
Grete Rebanets
Submitted by Grete Rebanets on Mon, 01/26/2015 - 14:00
5 olulist mõtet, mis on minu jaoks uus teadmine
5 mõtete, mida juba teadsin
Merlyn Metssoon
Submitted by Merlyn Metssoon on Mon, 01/26/2015 - 14:06
5 olulisemat mõtet, mis oli sinu jaoks uus teadmine:
*Illustratsiooni funktsioonigrupid.
*Esimene illustreeritud õpik (J.A. Comenius juba 1658.a.).
*Nägemist, kuulmist ja tegevust püüdis õpeprotsessis ühendada J. H. Pestalozzi.
*Detailne illustratsioon võib lugeja abistamise asemel ta hoopis segadusse ajada.
*Abstraktsed illustratsioonid aitavad kaasa pikemaajalisele meeldejätmisele.
5 mõtet, mida juba teadsid:
*Illustratsioonid annavad infot kiiremini edasi.
*Inimesed saavad suurema osa (83%) infot silmade kaudu.
*Illustratsioonid aitavad meelde tuletada omaenda isiklike kogemusi.
*Illustratsioone kasutatakse tänapäeval õppekirjanduses väga palju.
*Illustratsioonid avardavad kui ka korrigeerivad arusaamasid.
Maarja Liiv
Submitted by Maarja Liiv on Sun, 02/01/2015 - 16:35
Lugesin läbi teksti ,, Pilt kui mõjutaja,,
Minu jaoks oli uus :
* 1994.a. avastati Prantsusmaal koobas - Chauvet Cave. Koopa vanuseks u 35 000 aastat, seinad olid kaetud piltidega.
* Esimese illustreeritud õpiku Orbis Pictus koostas tšehhi päritolu õpetaja ja kirjanik J.A. Comenius1658.a.
* Visuaalne materjal võib oma esiletungivusega tõmmata enneaegselt tähelepanu tekstilt ära ja see jääbki sõltuvalt subjektist (erineval määral) läbi töötamata.
* Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu, 12% läbi kõrvade ja 5% teiste meelte kaudu.
*Vähem võimekad lapsed veedavad oluliselt rohkem aega vaadates illustratsioone ja vaatavad neid oluliselt sagedamini kui nende enam võimekad eakaaslased.
Teadsin või olin juba kuulnud:
*Illustratrioonid toetavad õppimist.
*Illustreeritud tekstide korral olid õppmistulemused paremad kui ainult tekstide korral.
*Illustratsioonide olemasolu korral kaasneb märkimisväärne tulemuste paranemine.
* Õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste arusaamisele hoopiski halvasti mõjuda või suisa ajavad õppureid segadusse.
*Värviline ja hästi illlustreeritud õpik on õpilasele huvitav ja motiveeriv.
Grete Rebanets
Submitted by Grete Rebanets on Sun, 02/01/2015 - 20:15
Lisan veel kaks punkti, mida teadsin juba. Tunnis ei jõudnud lõpuni.
Marielle Korostik
Submitted by Marielle Korostik on Mon, 02/02/2015 - 22:28
5 uut, mida teada sain:
* 1994 a avastati Prantsusmaa koobas - Chauvet Cave. Koopa vanuseks hinnati umbes 35 000aastat.
* Õppimises normaalselt edasijõudvaid lapsi mõjutavad illustratsioonid loetust valdavalt paremini aru saama ning üldiselt on positiivne, kuid õppimisraskustega laste puhul võivad tekstiga koos esitatud illustratsioonid laste arusaamisele hoopiski halvasti mõjuda või suisa ajavad õppureid segadusse (Harber, 1983)
* Hibbing ja Rankin-Erickson (2003) väidavad, et vähemvõimekate laste puhul hakkavad illustratsioonid toimima kui arusaamise ja kujutluse toetamise vahendid.
* Levie ja Lentz (1982) jagasid illustratsioonide funktsioonid neljaks.
* Õppimises protsessis on visuaalse ja verbaalse-tekstilise komponendi koosesinemine andnud positiivset efekti õppurite hilisemale probleemilahendamise võimele (Mayer & Sims, 1994)
5 mida juba teadsin:
* Koopad oli kaetud piltidega.
*Inimesed saavad 83% infost silmade kaudu.
* Illustratsiooni funktsioonigruppe.
* Illustratsioonide olemasolu korral kaasneb märkimisväärne tulemuste paranemine.
* Illustratsioonid võivad infot edasi anda kontsentreeritumalt ja kiiremini.