1. Mis on meil ühist
Eesmärk |
Laste omavaheline tundmaõppimine, ühtsustunde loomine |
Materjalid, vahendid |
Võib kirja panna paberile (vahendid paber+pliiats), aga võib ka suuliselt läbi viia |
Kestus |
10-12 minutit |
Juhised |
Mäng käib näiteks paarides. Lapsed peavad omavahel arutama ja leidma 3 asja, mis neil ühist on. Võivad varieeruda välimusega seonduvatest (silmavärv vms) näiteks lemmikfilmideni, õdede-vendade arvuni, pmst mis iganes. Aitab teineteise tundmaõppimisel ning ühtsustunde loomisel. |
Märkused |
Grupi puhul võivad lapsed selle paaris iga grupiliikmega läbi teha, aga võib ka terve grupiga korraga |
2. Jutusta lugu
Eesmärk |
Laste omavaheline tundmaõppimine, ühtsustunde loomine. Areneb: keskendumine, aktiivne kuulamine. Aktiivne kuulamine võimaldab kuulata mitte ainult sõnu, mida teised ütlevad, vaid ka emotsioone, mida nad peegeldavad oma mitteverbaalse käitumisega. Mõlemad on olulised, et mõista KOGU sõnumit. Võime teist inimest päriselt kuulata on väärtuslik kommunikatsioonioskus, millel on suur mõju meie suhete kvaliteedile. |
Materjalid, vahendid |
|
Kestus |
5-8 minutit |
Juhised |
Palu kõigil osalejatel istuda ringi. Esimene mängija hakkab rääkima lugu. Pärast 3-5 lauset ütle: “Stopp!” ja vali järgmine osaleja. Tema peab kordama viimast lauset, mida eelmine jutustaja ütles, ja seejärel jätkama lugu oma lausetega.
|
Märkused |
Grupi puhul võivad lapsed selle paaris iga grupiliikmega läbi teha, aga võib ka terve grupiga korraga. Pärast mängu palu osalejate tagasisidet. Millal ja kuidas nende tähelepanu hajus? Mis aitas keskenduda ja pidada meeles viimast lauset?
|