Ül 4.2 Vaatlusülesanne 2: Õppija autonoomia toetamine ja õpetamise struktureeritus

Vaatlusülesanne 2: Õppija autonoomia toetamine ja õpetamise struktureeritus

Üliõpilane märkab ja analüüsib, kuidas õpetaja toetab õppija autonoomiat, struktureerib õpetamist ning missuguseid tegevusi õpetaja selleks klassis rakendab.

 Vaatle 2 sama õpetaja tundi autonoomia toetamise ja struktuuri loomise vaatluslehe (vt failide alt) alusel.  Peale vaatlust analüüsi tundi kirjalikult, tuues välja järgmised aspektid:

  1. Numbriline hinnang õpetajapoolse autonoomia toetamise erinevatele aspektidele

  2. Numbriline hinnang õpetajapoolse struktuuri loomise erinevatele aspektidele

  3. Põhjendus ja konkreetsed näited tunnist, mille alusel numbrilised hinnangud kujunesid

  4. Lõplik hinnang sellele, kas tund oli pigem autonoomiat toetav või kontrolliv koos vähemalt kahe põhjendava argumendiga

  5. Lõplik hinnang sellele, kas tund oli pigem struktureeritud või kaootiline koos vähemalt kahe põhjendava argumendiga

  6. Vähemalt kolm ettepanekut (sõnastatud konkreetsete tegevustena) selle kohta, mida vaadeldud tunnis tuleks teistmoodi teha, et toetada enam õppijate autonoomiat

  7. Vähemalt kolm ettepanekut (sõnastatud konkreetsete tegevustena) selle kohta, mida vaadeldud tunnis tuleks teistmoodi teha, et tund oleks veelgi struktureeritum

 Hindamiskriteeriumid: 

  • Tundi on vaadeldud ning kirjalik analüüs on e-didaktikumis õigeaegselt esitatud.

  • Kirjalik analüüs on koostatud vastavalt juhisele ning analüüsis on toodud välja kõik ülesandepüstituses kirjeldatud aspektid.

  • Analüüs lähtub isemääramisteooria teoreetilisest raamistikust.