10.10.2019 kohtumise kokkuvõte

Päeva alustasime 3-minuti vestlustega, kus kohalolijate ülesandeks oli valida paariline, kellega pole viimase nädala jooksul sõnagi vahetanud ning vestelda 3-minuti jooksul vabalt valitud teemal.

 

Teadusnurgas tutvustas Lii meile õpiabi võimalusi ning korraldust ning tekkis elav arutelu, kuidas toetada paremini koolis töötavate ja meil õppivate õpetajate oskusi ning arusaamist õpilaste igakülgsel toetamisel.

 

Arutelust võrsus kaks suuremat ettepanekut ja üks suurem idee:

  1. kaardistasime need teemad, mille kohta ise rohkem õppida tahaks ning Kadi/Merlin koos Liiga vaatavad need koos üle ning teevad sealt lähtuvalt tulevikuplaane.

  2. Arutasime õpistrateegiate õpetamise ning õpetajate õpetamise teemal ning Kadi ja Katrin jagasid kogemust, kuidas nad aineõpetajatega töötasid läbi õpistrateegiate teemalise artikli Self-Regulated Learning: Beliefs, Techniques, and Illusions ning võrsus idee luua meie ühine nö raamatukogu kaust, kuhu koondada kõik head artiklid, mis seminaride käigus esile kerkivad. Merilin lubas ka jagada üht artiklit, mida tema tudengitega kasutanud on.

  3. Suurema ideena võrsus, et koolidele tuleks luua mingis formaadis koolituspakett õpioskuste toetamise kohta, mis kohtumise valguses jäi küll parkimisplatsile praeguseks.

 

Edasi tutvusime ACCTEA mudeliga, rääkisime läbi videovaatluse aktsiooni etapid ning loosisime paarid. Detsembri arenduskolmapäeval 11.12.2019 võtame kogemuse suures ringis kokku, analüüsime/hindame erinevate refleksioonimudelite valguses oma enda (üksteise) kirjalikke refleksioone ning läheme sealt edasi küsimusega, kuidas integreerida videovaatlused kõikidesse praktikatesse. Tehnilist tuge saab e-õppe keskusest ning ka HIKist.

 

Jooksvate küsimustena arutasime ning sõlmisime kokkulepped järgnevas:

  1. ÕKP I ja II osas rakendame muutused uuest õppeaastast eneseanalüüsivormi algusest peale täitmise osas ning kevadsemestri jooksul mõtleme välja, kuidas kõige paremini seda korraldada, et tudengid saaksid aru, mis neilt oodatakse ning miks see kasulik on ja ühtlasi ei jääks see neile pelgalt vormi mitmekordseks täitmiseks. Selleks tuleb selgelt iga praktikaülesande puhul kirja panna, millise kutsekompetents fookuses on. 

  2. ÕKP I osas leppisime kokku, et õppejõud üritavad vaatlusanalüüsid üle vaadata kahe nädala jooksul esitamise tähtajast ning tudengitele nö punaseks jooneks ülesannete esitamisel on 19.12. Selle info paneb e-didaktikumi kõikidesse praktikagruppidesse Kadi. Jätkame süsteemiga, kus esimene lugeja märgib ülesande “Kontrollituks” ning teine lugeja “Kinnitatuks”

  3. Maaja ootab jätkuvalt sisendit praktikakoolide võrgustiku laiendamise osas nendelt, kes korduvatele meeldetuletustele vaatamata oma sisendit veel andnud ei ole.

  4. Põhipraktika I dokumentatsiooni vaatasime läbi, viisime sisse mõned täpsustavad muudatused ning muudetud dokumendid on nüüd leitavad õpetajakoolituse praktika kodulehel

  5. Sõidutoetust saab jätkuvalt maksta neile tudengitele, kes lähevad praktikale väljaspoole Harjumaad ning ei tee seda oma kodukohas. Küsimused ja soovid sõidutoetuse kohta kogub kokku Kadi.

  6. PRÕM 2020/2021 tegevuskava koostamine. Novembri alguspoolel tuleb esitada PRÕM uue aasta tegevuskava ning sellega seoses soovib Kadi sisendit soovide ning vajaduste kohta (koolitused, seminarid, õppereisid, külastused jne), mis tegevusi kindlasti järgmisesse aastasse planeerida. Osad õppekavad on juba kenasti oma soovidest teada andnud, aga kõiksugu sisendit ootab Kadi kuni 28.10.

  7. Tutvustasime ideed korraldada kevadel kogukonna õppereis Milanosse Bicocca ülikooli juurde, kus Merlin ja Kadi eelmisel kevadel käisid ning palju inspiratsiooni said. Õppereisi eesmärk on tutvuda õpetajakoolitusega erinevatel õppekavadel ja külastada koole/lasteaedu ning arutada võimalike edasiste koostöövõimaluste üle, kuna sealsed partnerid on väga huvitatud luua võimalusi tudengite praktikavahetuseks ning kogemuste vahetuseks. Täpsem info õppereisi kohta tuleb edaspidi, kuid leppisime kokku, et ajavahemik, mil see toimuda võiks on aprilli I ja II nädal.

  8. Uue kutsestandardi ning tudengite parema praktikakogemuse tagamise valguses ning selleks, et tegeleda meie kirjapandud küsimusega: Kuidas tagada, et nõuded eri erialati praktikate puhul oleksid samad ning tagada praktikanõuete ühtsus erialati ning hinnata kutseomistamiseks esitatava dokumentatsiooni jätkuvat asjakohasust palub Kadi, et kõik erialad jagaksid oma põhipraktika I ja II kursuseprogramme, et ta saaks parema ülevaate sellest, mida tudengid teevad ning oskaks paremini temale seatud ülesannetega hakkama saada. Kursuseprogramme ootab Kadi siia 1.novembriks.

  9. Arutasime läbi kutseomistamise protseduuri eelmise aasta piloodi põhjal ning leppisime kokku kuupäevad, millal kutsehindamine aset leiab. Protseduuri kirjelduse koos kokkulepetega leiab siit, kogu protsessi eest muretseb ja veab eest Kadi, st teeb järgmised vajalikud sammud, tutvustab olulistele osapooltele ning räägib õppeosakonnaga, et kutseomistamine kevadel korrektselt toimima saab. Ainedidaktikute ülesandeks on ainult teavitada tudengeid ning olla õigel ajal õiges kohas  - kutse omistamise kaitsmine toimub 14.04 ja 15.04.2020. Kuraatoritega lepitakse kokku kohtumine kutse omistamise protsessi tutvustamiseks.

Novembrikuu kohtumise fookuses on didaktikaarendusprojektid, kui kellelgi on meetmeväliselt mõni põnev didaktikaarendusprojekt käimas ning tahaks ka seda tutvustada, andke palun Merlinile märku!

 

712 vaatamist (1 täna)

Tähtaeg

18/10/2019

Loodud

18/10/2019

Autor