Valge tahvli jäädvustus on siin. Kõik kasutatud ettekanded tulevad jooksvalt meie ühisesse Drive’i kausta ja linkidena ka teksti sisse.
Seminari alustasime Maaja poolt juhitud seotusnurgaga, kus kirjutasime paarides üksteisele selja peale midagi ilusat, mis meie paarilist iseloomustab. Seejärel püüdsime arutleda, miks meie kolleeg meie kohta just sellist ilusat sõna kasutas.
Päeva esimeses osas tutvustasid Mare Oja, Edna Vahter, Jane Remm ja Merilin Aruvee oma didaktikaarendusprojekte. Arutelu projektide teemal viisime läbi väikestes ringides, kus anti üksteisele tagasisidet ja soovitusi ning jagati ka seda, kuidas ettekanne kuulajaid inspireeris. Tegime seda 3-2-1 formaadis.
Rääkisime läbi kokkulepped eelmisest korrast ning vahepeal tekkinud kiired küsimused:
Aitäh kõigile, kes Kadile PRÕM tegevuskava jaoks sisendit saatsid - kõik ettepanekud said kavasse lisatud ning on alust uskuda, et need kõik saavad ka Innove poolt kinnitatud.
Maaja ootab siiani, et õppejõud pakuksid välja häid koole väljastpoolt Tallinnat, kellega praktika raames partnerlusleping sõlmida.
Kadi tänab kõiki, kes PP I ja PP II kursuseprogramme temaga jagasid.
Kevadsemestril võtame arenduskolmapäevade raames ette uue eneseanalüüsi vormi loomise ning järgmise õppeaasta ÕKP I alguses võtame selle õppetöös käiku.
ÕKP I vaatlusanalüüsid püüame läbi lugeda 2 nädala jooksul ning tudengitele on ülesande esitamise punaseks jooneks 19. 12. Kadi paneb selle info ka e-didaktikumi.
16.-17.12 on Tobias Leyl külas ainedidaktikud Saksamaalt, kes jagavad oma kogemust didaktikaarendusprojektidega ning on meile ka teistel viisidel kasulikud. Kel vähegi võimalik, siis palume kalendris need kuupäevad broneerida. Rohkem infot tuleb üsna pea praktikalisti.
22.-23.11 toimuvad Haridusteaduste instituudi arenduspäevad ning ootame esimesele päevale hea meelega posterettekannetega esinema kõiki didaktikuid, kel on hetkel didaktikaarendusprojektid käsil. Täpsem info tuleb üsna pea meilitsi.
3.12 toimub Innove poolt korraldatud meeleolukoas õpetajakoolituse praktikakogukonna arenduspäev, kuhu on oodatud nii õppejõud, koolide esindajad kui ka tudengid. Maaja saatis selle kohta info ka praktikalisti. Arenduspäevale registreerimine toimub siin ning kutset võib julgelt jagada ka tudengitega.
Detsembriseminariks saab meie videovaatlusaktsioon läbi ning seminaril jagame oma kogemust ning arutame, kuidas seda ülesannet praktikatesse viia.
Priit Reiska tutvustas “suure paindlikkuse” ja “väikese paindlikkuse” plaane ning arutasime vajadust selle järele ning võimalusi nende ellu viimiseks. “Suure paindlikkuse” taga on idee hinnata sisseastumisel VÕTA, testide, portfooliote ja teiste hindamisvahenditega ära sisseastujate pädevused ning sellest lähtuvalt koostada neile individuaalne õppekava, mille maht võib olla ka oluliselt väiksem või suurem kui 120 EAP. Suuurelt paindlikule õppekavale loodame tudengeid vastu võtta 2021/2022 õppeaastal.
“Väike paindlikkus” eeldab, et iga sisseastuja saab endale õppejõust mentori, kes teda õpingute jooksul toetab. Mentori roll ja ülesanded ei ole veel selged, kuid üks võimalus oleks mentoril viia tudengitele läbi individuaalaineid (sarnaselt juhendaja individuaalainega doktoriõppes), mille raames saavad tudengid käia erialastel seminaridel ja konverentsidel, panustada olümpiaadide korraldamisse jms. Jõudsime ühisele järelusele, et mõlemat paindlikkust on vaja ning Priit rõhutas, et mõlema süsteemi välja töötamiseks on hädavajalik ka didaktikute panus, mistõttu lähevad esimesel võimalusel üle vaatamisele ka didaktikute koormused, et kõigil oleks vajalik ajaline ressurss arendustegevustesse ja üliõpilaste mentordamisse panustada.
Päeva lõpuosas tegi Anu ettekande teadustöö eetika teemal ning pakkus välja, et võib selleteemalisi töötubasid teha uurimisseminaride raames. Samuti leidsime, et meile endile oleks eetikateemalisest koolitusest kasu, et üliõpilastöid paremini juhendada.
Päeva lõpetuseks tõstatasime põgusalt magistritööde kvaliteedi teema ning tegime kiire ajurünnaku teemal “Mida võiksime järgmise sammuna ette võtta, et magistritööde kvaliteeti tõsta?”. Välja käidi erinevaid mõtteid:
Laiendada retsensentide ringi
Kaasata uusi võimalikke retsensente eelnevalt komisjonitöösse
Laiendada HTI uurimistööde moodulit (uurimistööde alused e-õppena koos kuraatori poolt juhitud erialaseminarid esimesel aastal ja uurimisseminarid teisel aastal) ka teistele õpetajakoolituse erialadele
Mõelda täpsemalt läbi, kus ja kuidas üliõpilastele kvalitatiivseid ja kvantitatiivseid uurimismeetodeid ja andmeanalüüsi õpetame (sest selliseid aineid õppekavades ei ole)
Sisseastumisel hinnata üliõpilaste teaduslikku kirjaoskust - lugeda läbi erialast teaduskirjandust ja/või koostada magistritöö projekt
Leppisime kokku järgnevas:
Õppejõud pakuvad Maajale välja häid koole väljastpoolt Tallinnat, kellega praktika raames partnerlusleping sõlmida.
Õppejõud jagavad oma tudengitega kutset 3. detsembril toimuvale Innove praktikakogukonna arendusseminarile
Detsembrikuus toimuval seminaril võtame ette “väikese paindlikkuse” mentori ja individuaalaine teema (mentori roll ja selle täitmiseks vajalik tugi)
Õppejõud kutsuvad Anu soovi korral oma uurimisseminaride raames eetikast rääkima ja oma tööriistu jagama
Kadi ja Merlin koguvad veel sisendit liikumaks edasi magistritööde kvaliteedi teemaga ning tõstatavad selle uuesti järgmisel seminaril