3a. Juhtumi kirjeldamine ja analüüs I

NB!  Juhtumi kirjelduse ja analüüsi ülesandeid on kaks. Üks neist tuleb teha enne vaheseminari ning teine pärast vaheseminari.  See on esimene ülesanne

Ülesande eesmärk on märgata ja objektiivselt kirjeldada klassiruumis tekkivat probleemolukorda ning seda analüüsida. Juhtumeid võid leida vaatlustundide käigus. 

 Ülesande kirjeldus: 

a) Pane kirjeldavalt, objektiivselt ja detailide rohkelt kirja probleemolukord, mida tunde vaadeldes märkasid. Kasuta selleks juhtumikirjelduse põhja ning seal kirjas olevaid suunavaid küsimusi. Probleemolukord ei tähenda tingimata konfliktolukorda või suurt segadust – selleks sobib igasugune olukord, kus õpilaste käitumine ei vasta õpetaja taotlusele või ootustele. Kui sa tunde vaadeldes tõesti ühtegi probleemolukorda ei märka, siis vii läbi intervjuu mõne tegevõpetajaga ning koosta juhtumikirjeldus õpetaja loo põhjal. 

b) Seejärel analüüsi probleemolukorda ning too välja probleemi tekkimist selgitav teooria (mõtle siin õppeainetele “õppimine ja areng” ning “õpilase toetamine koolikeskkonnas”) ning paku välja teoreetilisest raamistikust lähtuvalt lahendusi õpetajale. 

 

Hindamiskriteeriumid:

 Juhtumikirjeldus ja analüüs on kirjalikult ja õigeaegselt e-didaktikumis esitatud

Juhtumikirjelduse kirjastiil on kirjeldav ning tekstis ei ole üliõpilasepoolseid hinnanguid, analüüsi ega järeldusi. Juhtumikirjeldus on piisavalt põhjalik ja detailiderohke, et lugejal oleks võimalik sellest lähtuvalt olukorda analüüsida. Õpetaja ja õpilaste tegevused on eraldi välja toodud

Juhtumi analüüsil on kasutatatud vähemalt üht teooriat ning pakutud vähemalt üks lahendus.