Ülesande eesmärk: õppida kasutama õpianalüütika võimalusi õpetajatöö analüüsimiseks

Õpianalüütikat võib kasutada:

A. Eneseanalüüsis endale ülesande püstitamiseks 

B. Ise tunde andes tunni või tunniosade analüüsimiseks (ül 5 või 6)

 

A

Endale ülesande püstitamisel võid kasutada TLA mudelit (laadi see endale alla, saad valida tegevused ja uurimisprotsessi järgides leida vastused): https://drive.google.com/file/d/1vK9sPIvAwO3n-vOKlDe0llVXWzfqcFF7/view?usp=sharing

Tõenäoliselt oskavad selles etapis endale sellist tüüpi ülesande püstitada juba töötavad õpetajad. 

Näiteks: Märgin tabelis ära need alapunktid, mis mind huvitavad:

  1. põhjus: professionaalne areng (nt. kasutan kahte erinevat meetodit õppematerjali edastamiseks või kinnistamiseks)

  2. eesmärk: hinnata enda hakkamasaamist (kas mul tekib mingeid segadusi või õpilased ei saa aru, ehk siis millised tõrked tekitavad või ei teki)

  3. küsimus: 1) kui kaasatud on õpilased kummagi õpetamismeetodi puhul? 2) milline on õpetaja/õpilase aktiivsete tegevuste suhe tunnis (kumb domineerib)?

  4. andmevajadus: õpilaste käitumuslik, emotsionaalne ja kognitiivne kaasatus tunnitegevustes; tunnitegevuste logid

  5. andmekorje: küsitlus (mentimeter.com abil) + tunnitegevuste logimine (EduLog)

  6.  andmete uurimine: kumma tegevuse juures väidavad õpilased kõrgemat kaasatust? paljud ainult teesklesid kaasatust? millist õpilaste / õpetaja aktiivsust näitavad tunnilogid?

  7. andmete tõlgendus: proovin andmeid analüüsida - miks mõni õpilane ei saanud aru? oli segaduses? mida võiks muuta ja miks? mida tasuks jätkata?

  8. otsus: kuidas tegutsen järgmine kord - kas muudan midagi või vahetan meetodi välja või saan seda ka edaspidi kasutada (miks? mida andmetest saan järeldada)

Tööriistad: 

Küsitlus õpilaste kaasatuse kohta: mentimeter.com (siin loo kasutaja)

nt  6-küsimuseline küsimustik, mis on välja töötatud õpilaste kaasatuse analüüsimiseks: Õpilased saavad sellele kohe tunni ajal oma telefoni abiga vastata. NB! veendu esmalt, et praktikakooli tundides on mobiilid lubatud. Küsitlusest tee koopia (või pane need küsimused  GoogleForm): https://www.menti.com/d8purdsa1a  

EduLog (tunnitegevuste logimiseks) https://web.htk.tlu.ee/edulog/pages/login/ (loo kasutaja).

Siin saad ise või kaaslase abil oma tunnitegevuste mustrit salvestada. Kõigepealt on vaja tegevused oma vajadustest lähtuvalt seadistada (seda vaatame esimeses praktikaseminaris)

 

B

Tundide või tunniosade analüüsimiseks (saad kasutada sama näidet keskendudes mitte konkreetsele metoodikale vaid tervele tunnile/tunni osale, mis koosneb erinevatest tegevustest).

Protseduur on sama nagu eelmises näites, kuid tagasisidet küsid ainult tunni või tunni osa lõpus (mitte konkreetse tegevuse järel). Saad endiselt koguda õppijate tagasisidet mõne tunniosa/tegevuse kohta.

 

Hindamine:

Ülesande vastusena on kirjutatud:

- kus õpianalüütikat kasutasite, sh sisuline analüüs jääb vastava ülesande juurde (1, 5 või 6)

- lühidalt oma kogemusest selle kasutamisel