Tähelepanu! Google Drive-i failide lisamine otse liideses ei ole enam võimalik. Kasutadage failide jagamiseks linke.

Füüsiline õppekeskkond käsitööaines

Praktikumi ülesande teema: Füüsiline õppekeskkond käsitööaines.

Praktikumi ülesande eesmärk: Vaadelda võimalusel 4h (2 erinevat 2 x 45 min tundi) antud kooli käsitöötunde (võimalusel erinevate tehnoloogiate tunde), ning analüüsida õppekeskkonda erinevatest aspektidest lähtuvalt vastavalt õpilaste tegutsemisele klassiruumis.

Vaatlusülesande teostamise korraldus

Üliõpilane vaatleb ühe päeva jooksul erinevate klasside käsitöö ainetunde ning analüüsib õppekeskkonda (õppeklassi sisustus, tehnilised vahendid, didaktilised vahendid) järgnevatest aspektidest lähtuvalt: kaasaegsus ja esteetilisus, ohutus/turvalisus, ergonoomika (sobivus vanuseastmeti). Üliõpilane analüüsib õpetaja tegevust tunnis õpikeskkonna käepärasel ja otstarbekal kujundamisel ja kasutamisel ning õpilaste tegevust lähtuvalt käsitööklassi tingimustest. Vaatlejana saate märgata: õigete/valede töövõtete esinemist, õpetaja märkamist/tähelepanu, väärarusaamu. Üliõpilane täidab vaatluslehe (allalaetav: https://docs.google.com/document/d/17mb5EwfFT3DNn6n4U62gGPReZ3ogcks0/edit?usp=drive_link&ouid=118281053109203154707&rtpof=true&sd=true    )ning lisab joonise õpikeskkonna/situatsiooni iseloomustamiseks ja analüüsimiseks.

Ülesande kirjeldus

Üliõpilane töötab läbi käsitööklassi õppekeskkonda puudutavad materjalid (vt lugemiseks enne vaatlust) ning loob seosed ainedidaktikas käsitletuga.

Üliõpilane täidab antud ülesannet täites etteantud vaatluslehe ning esitab selle e-didaktikumi.

Lugemiseks enne vaatlust: