Tutvu materjalidega:
Elukestva õppe strateegia 2020
Kirjutage oma rühmaga koos kokkuvõttev postitus (kommentaarina), mis sisaldab vastuseid küsimustele:
1) Mida tähendab teie jaoks digipööre? Kas see on toimumas? Kas see on üldse võimalik? Kui jah, siis kuidas? Kui ei, siis miks?
2) Leidke üles riiklikust õppekavast digipädevuse mõiste/kirjeldus ning tooge kaks näidet, mil viisil digipädevust arendada.
3) Leidke üles kutsestandardist punktid, mis sätestavad, et õpetaja peab õppetöös rakendama IKT-d. Kuidas seda mõistate?
4) Vaadake TLÜ arengukava lühiversiooni ning keskenduge haridusuuenduse ja digi ja meediakultuuri blokkidele - milliseid tundeid, emotsioone ja mõtteid need tekitavad? Mis on sinu isiklik arvamus, seisukoht IKT rollist õppeprotsessis?
NB! Üks rühmast teeb postituse ja lisab ka teiste nimed!
Kommentaarid
Annika Tammik
Sisestas Annika Tammik, R, 08/26/2016 - 16:28
1. See on toimumas. Sai alguse 1996.aastal tiigrihüppega. See on võimalik, sest aina enam kasutatakse õppetöös digivahendeid. Lastele on see väga põnev ja huvitav ning õpetajale see annab uudseid võimalusi.
2. digipädevus – suutlikkus kasutada uuenevat digitehnoloogiat toimetulekuks kiiresti muutuvas ühiskonnas nii õppimisel, kodanikuna tegutsedes kui ka kogukondades suheldes; leida ja säilitada digivahendite abil infot ning hinnata selle asjakohasust ja usaldusväärsust; osaleda digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel; kasutada probleemilahenduseks sobivaid digivahendeid ja võtteid, suhelda ja teha koostööd erinevates digikeskkondades; olla teadlik digikeskkonna ohtudest ning osata kaitsta oma privaatsust, isikuandmeid ja digitaalset identiteeti; järgida digikeskkonnas samu moraali- ja väärtuspõhimõtteid nagu igapäevaelus.
Nt: tasemetööd arvutis, testid ja kontrolltööd arvutis, emakeelepäeva etteütlus, otsivad iseseisvalt infot
3. kasutab sobivaid IKT- vahendeid ja võimalusi, kujundades õpikeskkonda ja viies läbi õpitegevusi; kasutab e-õppeks sobivaid keskkondi ja õppemeetodeid; kasutab kaasaegseid IKT-põhiseid suhtlusvahendeid; hindab
ja arendab oma haridustehnoloogilisi pädevusi vastavalt organisatsiooni International Society for Technology in Education (ISTE) õpetajate haridustehnoloogilistele pädevustele (https://www.e-ope.ee/images/50001035/ISTE %20NETS.T.pdf).
Õpetaja peab olema suuteline efektiivselt kasutama IKT-vahendeid oma töös. (elukestevõpe).
4. Vastakaid emotsioone. Tekib küsimus - kui palju on mõistlik IKT vahendeid kasutada. Pooldame, et need on vajalikud. Siiski ei soovi tavapärase õppe kadumist.
Annika Tammik
Marge Metsamaa
Agni Metsma
Tuuliki Olli
Karin Jürgenson
Kristiine Karu
Sisestas Kristiine Karu, R, 08/26/2016 - 16:30
1) Mida tähendab teie jaoks digipööre? Kas see on toimumas? Kas see on üldse võimalik? Kui jah, siis kuidas? Kui ei, siis miks?
Rakendada ja parandada kogu elanikkonna digioskusi ning tagada ligipääs uue põlvkonna digitaristule.
See on toimumas ja on võimalik. Igale üldharidus-, kutse- ja kõrgkoolis õppijale tagatakse juurdepääs õppimist toetavale kaasaegsele digitaristule.
2)Leidke üles riiklikust õppekavast digipädevuse mõiste/kirjeldus ning tooge kaks näidet, mil viisil digipädevust arendada.
Digipädevus – suutlikkus kasutada uuenevat digitehnoloogiat toimetulekuks kiiresti muutuvas ühiskonnas nii õppimisel, kodanikuna tegutsedes kui ka kogukondades suheldes; leida ja säilitada digivahendite abil infot ning hinnata selle asjakohasust ja usaldusväärsust; osaleda digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel; kasutada probleemilahenduseks sobivaid digivahendeid ja võtteid, suhelda ja teha koostööd erinevates digikeskkondades; olla teadlik digikeskkonna ohtudest ning osata kaitsta oma privaatsust, isikuandmeid ja digitaalset identiteeti; järgida digikeskkonnas samu moraali- ja väärtuspõhimõtteid nagu igapäevaelus.
Näiteks: tagada õpetajatele digipädevused/oskused ja uuendada õppekava informaatikaõpetust.
3) Leidke üles kutsestandardist punktid, mis sätestavad, et õpetaja peab õppetöös rakendama IKT-d. Kuidas seda mõistate?
(A1/A2)
A.4
B.2.1/4
B.2.7/11
4) Vaadake TLÜ arengukava lühiversiooni ning keskenduge haridusuuenduse ja digi ja meediakultuuri blokkidele - milliseid tundeid, emotsioone ja mõtteid need tekitavad? Mis on sinu isiklik arvamus, seisukoht IKT rollist õppeprotsessis?
Barbara, Marju, Edlin, Raili
Kaidy Õismets
Sisestas Kaidy Õismets, R, 08/26/2016 - 16:34
1) Meie jaoks tähendab digipööre seda, et tehakse digitaristu. Õppetöö toimub seadmepõhiselt, mitte ilmtingimata internetis. Kasutatakse erinevaid IKT-vahendeid. Digipööre on toimumas, sest juba praegu on võimalik tunde läbi viia seadmepõhiselt. Digipöörde läbiviimiseks on vajalikud koolitused digimaterjalide koostajatele kui ka kasutajatele (õpilased kui ka õpetajad), digipädevuste propageerimine kui ka nõudmine, nutiseadmete võimaldamine kõigile.
2) Digipädevuste riiklike standardite koostamine ja kehtestamine. Digipädevuste rakendamine igapäevaelus ja tegemistes.
3) Õpetaja arvestab iga õpilasega, kohandab õppevara, valib sobiva meetodi vastavalt sihtgrupile. On oluline, et õpetaja ise hindab ja arendab enda digipädevusi.
4) Üldiselt positiivsed. Kes tagab selle, et kõigil on ligipääs vahenditele, millega pääseda ligi digilahendustele?
IKT roll õppeprotsessis muutub järjest märkimisväärsemaks. Üha rohkem kasutatakse erinevaid nutivahendeid tunni läbiviimisel. Kindlasti on need rohked võimalused positiivsed, kuid seda tuleks kasutada mõistuse piires.
Anna-Marie Vara, Britta Taniel, Helen Einmann, Mariina Prikk, Kaidy Õismets