Praeguse tagasiside eesmärk on juhtida tähelepanu detailidele, millele järgimisi töid kirjutades tähelepanu pöörata. Igaljuhul tagasiside on edasiside!
Väga luulelistelt väljendades võib öelda, et kirjutamine ja teksti loomine on käsitööoskus, mille puhul on kõige paremaks õppimise viisiks praktika ehk siis kirjutamine/teksti loomine ise.
Olete vähemalt ühe grupitöö kirjutamise võrra kogenenumad ning teksti üle lugedes tõenäoliselt leiate ka ise mitmeid võimalusi, kuidas teksti selgemaks, üheselt mõistetavamaks, arusaadavamaks teha, kuidas teemasid ühtlustada, sisse- ja välja juhatada.
Ühte võin kindlalt väita tiitellehe, sisukorra vormistamine on teada. Viitamisel oleks hea juhend kindluse mõttes kõrvale võtta, sest nii mõnelgi juhul vajavad viited ka viitehaldustarkvarasid kasutades ülekontrollimist.
Üldised tähelepanekud ja mõtlemiskohad:
Terminite ehk oskussõnade ja mõistete üheselt mõistetavus, see tähendab erinevate definitsioonide arusaadav ning teemast lähtuv kasutamine. Terminite ja mõistete kasutamise ja defineerimise täpsus on äärmiselt oluline!
Mõelge, kuidas vältida üle mõtlemist? Või kehva sõnastust? Sõnakehvust?
milleks on kujundav ja kokkuvõttev hindamine.
Siinkohal tekib küsimus, kas kujundaval ja kokkuvõtval hindamisel on funktsioonid? Või mida „funktsioon“ täpselt tähendab?
Mõelge, kuidas sõnastada laused nii, et see mida soovite lugejatele öelda on arusaadav, konkreetne ja lihtsalt selgelt väljendatud.
Kui on tegemist lõigutsitaadiga, siis piisab tekstis ühest viitest lõigu lõpus! Samas kontrollige, et kõigele millele tekstis viitate, on allikate loetelus viidatud! Valige usaldusväärsed allikad, mõne teema propageerimiseks mõeldud kodulehed on küsitava väärtusega. Allika pealkirja kaudu viidates ei pea tekstisises viites pealkiri olema jutumärkides.
TEEMA |
TÖÖ TÜÜP/FORMAAT |
MÕNED MÕTTED |
|
|
Rühm 16 |
Grupitöö - kuidas ja kellele? - peamine fookus ikka kuidas ja kellele
|
|
Drive kaustas puutuvad viited terviktööle. L |
|
Rühm 9 -Tudengid |
Missugused on täiskasvanud õppija kohanemise viisid ja võimalused?
|
Teeme oma grupitöö (akadeemilise kirjutise) videona. |
Loov lähenemine, hea teostus, suurepärane tulemus. Soovitan soojalt vaadata! |
|
Meeskond |
Kuidas täiskasvanu õpib? |
Referaat |
Tegemist on tervikliku ja ladusa tekstiga. Väga tubli töö! Millele tulevikus võiks mõelda on see, et kas ja kui pikk peab olema sissejuhatus. Loomulikult sõltub kõik teksti eesmärgist ja iseloomust, aga üks lõik leheküljel (peatükina) ei pruugi mõjuda teksti tervikut arvesse võttes hästi. Kui on tegemist referaadiga, siis ei ole selle erilist põhiprobleemi, aga on teemafookuse tutvustamine/avamine/kirjeldamine/ülevaate andmine jne. Põhiteemaga seotud teemakäsitlused on omavahel hästi seostatud ning selgelt avatud. Natukene nagu eraldiseisvalt mõjub viimane ptk eriala valik, samas on teema hästi avatud ning teksti on hea lugeda. HTM põhinedes võiks ka viidata! Vormistus korras! Suurepärane allikate valik ja kasutus! SOOVITAN TUNGIVALT TEISTEL TEKSTI LUGEDA! |
|
Grupp 10 |
Mida teha eksamite edukaks sooritamiseks?
|
Juhend |
Konkreetne tekst ja asjalikud teemad! Millest ehk natuke puudust tunda on eessõna ja järelsõna, sisukord tundub juhendi jaoks natuke liiga detailne. Samas on praegune variant suurepärane: tekst on loogiline, stiililiselt ladusalt kirjutatud, vormistamine ja viitamine korrektne (kirjastiilis on väike vormiline ebakõla). AitäH! KOHUSTULIK LUGEMISVARA! |
|
Grupp 4 - Sihikindlad |
Hindamise ja tagasiside roll ülikoolis |
Referaat |
Tubli töö! Põhjalik teemakäsitlus. Sissejuhatuses sõnastate referaadi eesmärgi selgelt. Kui millegi üle norida, siis seda, et annate lühiülevaate kujundava ja kokkuvõtteva hindamise olemusest, sisust, aga mitte funktsioonidest. EKSS järgi on funktioon: see, mis tuleb kellelgi v. millelgi teha, ülesanne, kohustus, roll. Tööd lugedest jäi mul õhku küsimus, kas hindamine ja tagasiside on üks ja seesama asi? Kuidas referaadi autorid seda näevad? Huvitav oleks lugeda nii detailselt teemat avanud, teemaga tegelenud autorite omi seisukohti. Nii põhjaliku töö puhul oleks oodanud ka rohkem teemakäsitluste omavahelist sidumist, miks mingi teema on oluline ja referaadis välja toodud. Ebatäpsusi on allikatele viitamisel ja tsiteerimisel nt kui on lõigutsitaat, siis ei pea iga lause järgi tekstisiseselt viitama nt (samas). Loetelude kasutamisel on mõistlik siiski lisada kommenteeriv tekst, mis loetelu mõistmist toetav või annab lugejale teada, miks on loetelu tekstis vajalik (va kui ongi tegemist juhendi või jaotusmaterjalidega). Igaljuhul olete ära teinud väga suure töö. |
|
Kriitiline grupp |
KRIITILISE MÕTLEMISE TÄHTSUSEST
|
Referaat |
Aitäh suurepärase referaadi eest! Väga ladus tekst, suurepärane stiilitunnetus ning loogiline ülesehitus. Teema aktuaalsus on väga hästi avatud ja teemad on kokkuvõtlikult käsitletud. Vormistus, viitamine on suurepäraselt tehtud! KOHUSTUSLIK LUGEMINE! |
|
Grupp 2 |
Kuidas jälgida õppimisega seotud arengut ja protsessi?
|
Referaat |
Klassikaline referaat – olulised teemad informatiivselt edasi antud. Vormistamine: tiitelleht, sisukord, leheküljenumbrid on korrektselt vormistatud. Teksti toimetamine, stiil ning viidete ühtlustamine oleks päevakorral. Kuidas ühtlustada ning korrektselt viidata järgmises lõigus. Sõna ,,areng’’ seletusi on sõnaraamatutes üle tosina, igaüks neist määratleb muutust, kuid mitte igasugune muutus ei ole areng. (Kera 2004) Muutus on liikumine nii tõusvas (progress) kui taanduvas (regress) suunas. (Krull 2003) |
|
Grupp 3 |
Mis on loomevargus ehk plagiaat ja kuidas seda vältida?
|
Referaat |
Väga oluline teema! Aitäh referaadi eest! Väga head on lisades olevad materjalid. Stiililine ja keeleline toimetamine oleks asjakohased. Mõned kommentaarid: Google ja Googlw Scholar on ühed võimalikud kohad, mille kaudu kattuvusi tekstis tuvastada, tegemist on otsimootoritega. Kõik APA viitamissüsteemi reeglistik, mida kirjeldate, on pärit APA manuaalist, seega oleks asjakohane kaudset viitamist vältida (Nurmiste, Osula viited) Kindlasti tasub kasutada TLÜ HTI üliõpilastööde vormistamise juhendit. |
|
15 magamata ööd |
Elukesteva õppestrateegia |
Referaat |
Tekst on ladus ja sidus, hea lugeda! Meeldib väga teemat avav ning sõnaotses mõttes sissejuhatav sissejuhatus. Teemade avamisel on algmaterjal läbitöötatud. Tekstisisesel viitel ei pea dokumendile viidates kasutama jutumärke. Jooniste allkirjastamine (Joonis 1.) Edasiste tööde kirjutamise juures mõelge sellele, et kui pikk võib/peab olema peatükk ning milliste teemade puhul ja kuidas on võimalik lõigud ühe terviklikuma ja pikema teemakäsitluse (nt peatüki) alla koondada. Allikate loetelu on muljetavaldav! Informatiivne ja kokkuvõtlik referaat! Soovitan teistel lugeda! |
|
TIIM nr 5 – Loovad inimesed |
Millised on tõhusa õppimise tehnikad, nipid?
|
Juhendmaterjal üliõpilastele |
Sisukas juhend! Mõtlemiskohad: terminite ja oskussõnade üheselt mõistetavus ning erinevad definitsioonid. Nt õppimisoskused vs õppimise oskus vs õpioskused? Formaat ja sisu on kooskõlas, tegemist on juhendiga, mis on kirjutatud ladusas ja akadeemiliselt korrektses keeles. Kirsina tordil mõjud ptk 3. Aitäh väga hea sisendi eest, mis aitab üliõpilastel ennast jälgida ning õppejõududel üliõpilasi mõtestada! Väga hea allikate valik! Kõik allikakirjed (Allikad) lõppevad punktiga, lingile loomulikult punkti ei järgne. SOOVITAN TEISTEL LUGEDA |
|
Naiskond |
Kuidas planeerida ja jälgida Ülikoolis õppimisega seotud õppija isiklikku arengut?
|
Blogi |
Paindlik formaat on ennast õigustanud. Blogi postitused – tekst on sidus ja akadeemilises stiilis. Vormistus, eelkõige viitamine on korrektne, allikad on hästi valitud! Eesti keele ortograafia ei nõua pealkirjas sõnadel TRÜKItähte J Aitäh! Loodan, et täiendate blogi edasi! |
|
Tiim Positiivsed |
Koostööoskuste olulisus ülikoolis |
|
Aitäh grupile! Saite uuringu läbiviimisega hästi hakkama. Hea on saada kinnitust, et koostöö oskusi peavad üliõpilased olulisteks. Kõik uurimuse juures olulised komponendid on töös olemas. Tekst on lühike ja konkreente, samas praegusel juhul vaata et, lühendasite teksti üleliia, nii mõnelgi juhul oleks detailsemad kommentaarid olnud täitsa asjakohased. Aga siinkohal mängis kindlasti rolli konkreetse ülesande puhul etteantud kriteeriumid nt umbkaudne maht. Mõned tähelepanekud uuringute tutvustamisel kasutatava sõnavara kohta, algajatele uurijatele edaspidiseks: NB! Teises osas oleme tutvustatud (tutvustasime) - teil oli uuringus hüpotees, mis kas saab kinnitust või lükatakse ümber! Uurimistöö kolmandas osas tutvustatud tulemuste põhjal saate teha järelduse, et koostööoskused ülikoolis on olulised. Tabelitel on pealkirjad ja joonistel on allkirjad. Head uurimisindu! |
|
Grupp 13 |
Mis on essee ja kuidas kirjutada head esseed |
Juhend |
Drive kaustas ei ole töö lõppvarianti. |
|
Grupp 11 |
MISSUGUSED ON ÕPIMEETODID JA NENDE VARIEERIMISE MÕTE ÜLIKOOLIÕPPES? |
Referaat |
Tervik teksti sissejuhatust lugedes jäin mõtlema, millised on üliõpilaste ja millised on õppejõudude õpimeetodid? Ehk mis on referaadi konkreetsem teemafookus? Eesti haridussõnastiku järgi on õpimeetod ● meetod, mida õpilane õppimisel kasutab ja õppemeetodid on õpilaste suunamine millegi omandamiseks. Referaadis tutvustatakse õppemeetodeid, mida õppejõud võib kasutada, selleks et õppimist suunata! Töö teeb ülevaate valitud õppemeetoditest ning selle fookus on eelkõige õppejõul, kui tegevuse suunajal. Ptk 5 on aga pühendatud õpimeetodite teemale. Tekst on mõistetav ning loogiliselt liigendatud. Referaat on ülevaatlik ja loetav. Referaadi vormistus on eeskujulik, viidetes on väikesi ebatäpsusi. Edaspidi on ehk soovitatav refereerimisel siiski põhineda rohkematel allikatel. Praegusel juhul kasutate Karmi väga head allikat, kui tekst mõjub ümberkirjutusena. Proovige vältida kaudset viitamist ning allikate loetelu vormistades on allika põhipealkiri kaldkirjas, eesti keeles pealkirjades ei pea iga sõna olema kirjutatud suure algus tähega. |
|
Rühm 7 |
Missugused on ülikoolis õppimisel õppimisstrateegiad ja nende seosed indiviidi arenguga? |
Essee |
Aitäh, et avasite teemat isiklikust vaatenurgast. Essees kehtivad viitamisel samad reeglid, mis teistes tekstides. Kasutatud kirjandus = Allikad |
|
Muffinid |
ÕPPIJA ENESEHINDAMINE JA ÕPPIMINE ÜLIKOOLIS |
Referaat |
Ladusalt esitatud, mõtestatud tekst, mis avab hästi vaatluse all olevaid teemasid. Hea on kirjutajate seisukohti ja kokkuvõtteid lugeda! Siinkohal tekkis minul lugedes vastuolu sõnastatud formaadi (referaat) ning sisul vahel! Tervik tekst on rohkem väga hea essee moodi! Vaatamata sellele mulle lõpptulemus väga meeldib. Natukene on ehk segamini terminid enesehindamine, kui individuaalne tegevus või grupis toimiv enesehindamine ning kolmanda osapoole poolt ettevalmistatud nö refleksioon või siis hindamine (ptk 1.2)? Meeldis töös kasutatud lahendus mõistete seletamiseks. Terminite puhul nt Saaremaa ühisgümnaasiumi poolt kasutatud „õppimise“ definitsiooni võiks mõelda, milline on algdefinitsioon? Millele saarlased ise tuginevad? See tähendab et, alustada tasuks siiski erialavaldkonna teatmeteostest: leksikonidest, entsüklopeediatest! Definitsioon on korrektne, aga kust see algselt pärit on? Või näiteks töös kasutatud enesejuhitud õppimise definitsioon, aga kas keegi teine on veel seda teemat avanud, sarnast definitsiooni avanud? Jälgige tööde kasutatud allikate loetelusid, liikuge algallikate juurde! Lõpptoimetamine oleks olnud asjakohane. Ka selleks tuleb aega töövoogu sisse planeerida! Igajuhul aitäh sisukate mõtete ja enda kogemuse vahendamise eest! Soovitan lugeda! |
|
not fast, just furious |
Valik Tallinna Ülikooliga kohanemise ressursid? |
Referaat |
Grupp on teinud ära väga suure töö, teema on intrigeeriv. Samas kannab töö kiirustamise märke, sisu ja eesmärk ei ole üheselt mõistetavad. Kirjutate, et tegemist on küsimustikuga uurimusega. Aga siis ei ole ju tegemist referaadiga, mis on hoopis teine formaat, tekstitüüp, millel on oma loogika ja eesmärgipüstitusega. Segadus on ka seatud eesmärkide ja terminitega: kui teemaks on kohanemine, siis mis on õpperessurssid, millest töös räägite? Terminid on omavahel seotud, aga teie kui kirjutajate ülesanne on teemakäsitluste omavahel siduda ja põhjendada. Olete endale seadnud kõrge eesmärgi ning ma väga tunnustan grupi julgust katsetada uurija-praktiku rolli. |
|
Rühm 14 |
Kuidas ennast ülikooliõpinguteks ette valmistada? |
Essee, juhis |
Suurepäraselt, diplomaatsiliselt st nutikalt, loovalt ja läbimõeldult on esitatud formaadi määratlus: koostöine akadeemiline kirjutis: mis on juhend (toote selle välja sisukorras)ning esseed grupiliikmete kogemustest! Braavo! Kõik esseed mõtestavad ülikoolis õppimist oma nurga alt! ÜLIKOOLIÕPINGUTEKS ETTE VALMISTUMINE osas mõelge, kuidas tekstis loetelu vormistatakse? Sama küsimus on allikate loetelu kohta. Kuidas vormistada korrektne allika loetelu? Väga huvitav lugemine! |
|
Rühm 8 |
ÕPPEKAVA OLULISUS ÕPINGUTES |
Referaat |
Mõtestatud ja konkreetne teema avamine, referaadis on esitatud st välja on toodud õiged teemad. Suurepärane kokkuvõte! Allikad on ebatäpselt vormistatud: alati mõelge, kas viited on mõistetavad ning kui palju infot kirjutada, et allikad on arusaadavad nt (Tallinna Ülikool, n.d.) ehk oleks selle viite puhul õigustatum viidata loetud teksti kaudu. Või nt Eesti kõrghariduse kvaliteediagentuur (EKKA)? Igaljuhul soovitan teistel referaati lugeda! |
|
Rühm 12 |
Mälu ja kordamistehnikad – mis, milleks, kuidas? |
Referaat |
Sissejuhatuses toote konkreetselt välja, mida referaadis tutvustate. Tekst vastab sisukorras lubatule ning on loogiline ja loetav. Räägite töömälust, samas ei leia mina tekstist definitsiooni või seletust selle kohta. Oluline on, et kui kirjutada termin või tuua töösse sisse uus mõiste, tuleb seda ka avada. Praegusel juhul on väga hea ülevaade sellest, kuidas töömälu parandada, aga mis see on? see kirjeldus puudub. Kokkuvõttes on referaat terviklik ja huvitav lugemine. Vormistus on korras. Väga hea, et kasutate teksti seletamiseks jooniseid. Aga tuleviku peale mõeldes, siis olege Wikipediaga ettevaatlikud!!! Allika pealkirja kaudu viidates ei pea tekstisises viites pealkiri olema jutumärkides. Soovitan teistel referaati lugeda. |
|