Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

Kutsehariduse õpilaskond

Tere.

Meie ettevalmistatud tund "Kutsehariduse õpilaskond".

https://docs.google.com/document/d/1Ow7Ck1Gb4BYuj8sneSMeBbQm15vt5Asq/edit?usp=sharing&ouid=118418513513976649806&rtpof=true&sd=true

Tervitades

Pille- Riin ja Kadrid

 

Kommentaarid

Reeli Liivik

Sisestas Reeli Liivik, N, 10/05/2023 - 15:03

Tänan varakult jagatud tunnikava eest. Toon välja mõned tähelepanekud, mida saaks tunnikavas täiendada hindamise hetkeks, et paremini demonstreerida oma tunniplaneerimise oskust:
- Sihtrühma kirjeldus: õppe planeerimisel arvestate kindlasti ka sellega kui palju on õppijaid rühmas, milline on nende varasem õpi- ja töökogemus, kokkupuude teemaga; kirjeldage seda lahti, siis demonstreerite paremini oskust arvestada õppegrupi ja õppijate eripäraga.
- Õppe-eesmärkide osas jääb arusaamatuks, seal on kirjas mitu eesmärki ja kuidas need on omavahel seotud - esimene eesmärk on 45 min jaoks väga ambitsioonikas, kuna eesmärgi määratlus peaks olema üldisem kui õpiväljundil, siis võiks lihtsalt eesmärgiks olla - Õpetusega taotletakse, et üliõpilased mõistavad kutseõppijate eripära ja arvestavad sellega õppe planeerimisel.
- Õpiväljundeid 45 min jaoks ei pea ka palju olema, aga võiks olla sõnastatud kompaktselt; lähtudes eesmärgipüstitusest siis näiteks - üliõpilane kirjeldab meeskonnatööna kutsehariduse õpilaste eripära, tuues esile erinevate õppijate vajadusi, väljakutseid ja toetamise võimalusi. Selliselt sõnastatud õpiväljundi saavutatuse hindamine on ka lihtsam - rühmatöö tulemuste esitluse alusel näete, kas üliõpilased mõistsid eripärasid.
- Hindamise osas on õige küll kujundav hindamine, aga see tähendab toetava tagasiside andmist õppeprotsessis ning üldjuhul ei ole see numbriline või arvestuslik, st kujundava hindamisega ei fikseerita tulemust - siis on tegemist juba kokkuvõtva hindamisega (Arvestatud/mittearvestatud). Õpimotivatsioon saab olla hindamise objektiks, kui see on õpiväljundites või hindamiskriteeriumites kirjeldatud, praegusel juhul ei olnud.
- Õppemeetodid on sobivalt kaasavad ja kooskõlas üldiselt õpiväljunditega.
- Väga hästi konkreetselt olete planeerinud lõimingud.
- Õpetaja ja õpilaste tegevuste puhul soovitan alustada teema ja õppe-eesmärgi tutvustamisega, järgides teadlikkuse printsiipi. Seejärel aktualiseerite üliõpilaste varasemaid teadmisi teemal. Teil on planeeritud õppijaid kaasav tund, aga õppijate tegevuste lahtris on vähe infot, pigem tõstke kogu õppijate tegevus õppijate lahtrisse ja lühidalt kirjutage lahti rühmatöö ülesanne.
- Olete põhjendanud oma tegevusi teoreetilistele allikatele tuginedes, mõnel juhul puudub viide. Viitamise osas juhin tähelepanu, et viidata saate allikale millega ise olete tutvunud, kui lugesite nt Liivik jt (2019) artiklist Illerise mõtet, siis viitate kaudselt (Illeris, 2009; viidanud Liivik et al., 2019).

Kadri Veske

Sisestas Kadri Veske, N, 10/05/2023 - 15:17

Aitäh ja püüame paremaks sudida.

Reeli Liivik

Sisestas Reeli Liivik, R, 10/20/2023 - 14:30

Tere,
Vabandust, veel üks mõte tekkis - ülesande “Mis takistab saavutamaks edu” püstitusel on tugev negatiivne varjund või eeldus kutseõppe sihtrühmade suhtes, kuid arvestades et üle 50% õppijatest on täiskasvanud, sh ka kõrgharidusega inimesi, siis ei saa eeldada, et nende edu on kuidagi takistatud kuna nad on kutseõppes. Sellest tulenevalt äkki laiendada mõtet "mis tagab edu ja takistab edu" või kuidagi nii :-)

Pille-Riin Mõttus

Sisestas Pille-Riin Mõttus, R, 11/10/2023 - 14:15

Tere

Lisan meie poolt täiustatud tunnikava "Kutsehariduse õpilaskond"

https://docs.google.com/document/d/1Ow7Ck1Gb4BYuj8sneSMeBbQm15vt5Asq/edi...

Kadri Veske

Sisestas Kadri Veske, T, 11/14/2023 - 19:33

248 vaatamist (0 täna)

Autor

Loodud

Teisipäev, Oktoober 3, 2023 - 20:57