Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

Lugemispäevik 1

Loe järgmisest allikast eestikeelset osa (lk 1-31):

Liin, Krista, Kadri Muischnek, Kaili Müürisep, Kadri Vider 2012. The Estonian Language in the Digital Age / Eesti keel digiajastul. Berliin, Heidelberg: Springer. https://www.digar.ee/arhiiv/et/raamatud/16252 või http://www.meta-net.eu/whitepapers/e-book/estonian.pdf/view

Vasta küsimustele:

  1. Kuidas saab keeletehnoloogia lõhkuda keelebarjääri ning aidata kaasa Euroopa mitmekeelsuse ja väiksemate keelte säilimisele?
  2. Too näiteid sellest, mil moel on keeletehnoloogia lõimitud keerulisematesse tarkvarasüsteemidesse ning kuidas see on tavainimesele abiks.
  3. Millised on põhiprobleemid keeletehnoloogia arenduses?
  4. Mis eristab reeglipõhiseid ja statistilisi keeletöötlussüsteeme? Nimeta kummagi plusse ja miinuseid.
  5. Kuidas võiks iseloomustada eesti keele keeletehnoloogilist tuge? Millised keeletöötlusvahendid on rahvusvahelises võrdluses heal tasemel ning missugused on vajakajäämised?
  6. Mis muudab eesti keele automaattöötluse (mh masintõlke ja otsimootorite) seisukohast keeruliseks keeleks? Miks ei sobi eesti keele analüüsiks inglise keele alusel välja töötatud lahendused?
  7. Millist sellest allikast saadud uut teadmist pead kõige huvitavamaks ja vajalikumaks?
370 vaatamist (0 täna)

Tähtaeg

27/9/2022

Loodud

3/9/2022

Autor