Referaat või essee

Kirjuta 3-5 lk pikkune essee, postitage see käesoleva ülesande vastusena oma blogisse. Kui ükski allpool loetletud teemadest ei sobi, siis võid kirjutada essee enda poolt valitud teemal (see peaks olema seotud kooliinformaatikaga), võid ka minu poolt esitatud teemasid enesele sobivamaks muuta. Essee võib kirjutada ka vene või inglise keeles. Essee erineb referaadist selle poolest, et sisaldab peamiselt kirjutaja oma kogemustel, veendumustel ja argumentidel põhinevaid seisukohti. Alustada tuleks tausta ja probleemi kirjeldusest, seejärel esitada oma väited ja nende argumentatsioon. Lõppu kokkuvõte ja kasutatud allikate loetelu.

Alternatiivina esseele ja referaadile võib koostada ka kahe informaatikaõpiku võrdleva analüüsi, kusjuures võrrelda tuleks siis didaktika vaatenurgast: õpetamise eesmärgid, sisu, meetodid. 

 

Esseede teemad:

 

1. Eesti kooliinformaatika täna: põhiprobleemid ja võimalikud lahendused

2. Pädevusmudeli-põhise informaatika ainekava plussid ja miinused

3. Miks ECDL ei sobi/sobib põhikooli informaatika ainekavaks

4. Informaatika roll ainetevaheliste seoste tugevdajana

5. Kooliinformaatika võimalikud arengustsenaariumid aastaks 2020

6. Informaatika õpetamine multikultuurilises klassis: probleemid ja lahendused

7. Ksenofoobia Internetis ja selle vähendamise võimalused informaatikatunnis

8. Kuidas tuleks informaatikatunnis kasvatada sallivust erinevate religioonide suhtes

9. Mitmekeelse arvutiklassi tehnilised probleemid ja võimalikud lahendused

10. Sotsiaalmeedia, nutiseadmete ja pilveteenuste mõju informaatika õpetamisele põhikoolis.

 

Alternatiivina võite kirjutada ka kahe informaatikaõpiku didaktilise analüüsi või hoopis referaadi.Võimalikud referaatide teemad:

 

1. Uuriv õppimine ja selle rakendusvõimalused kooliinformaatikas (Bereiteri, Scardamalia ja Hakkaraineni põhjal).

2. Jan Amos Komensky Orbis Sensualis Pictus ja selle seosed tänapäeva multimeedia-põhiste õppematerjalidega kooliinformaatikas

3. EUCIP (või ECDL) standardi rakendamise eelised ja puudused informaatika õpetamisel täiskasvanutele.

4. Saksa (või Vene/Läti/Inglismaa/Iirimaa...) ja Eesti informaatika õppekavad: eesmärkide ja sisu võrdlev analüüs.

5. E-portfoolio rakendamine informaatika õpitulemuste hindamisel RÕK2014 põhjal.

6. Ülevaade Eesti õpiobjektide repositooriumides leiduvatest informaatika õppematerjalidest.

7. Ivan Illich ja Seymour Papert koolide kadumisest infoajastul

8. Programmeerimise ja kooliinformaatika muutuvad suhted: Jeršovist Progetiigrini

5208 vaatamist (0 täna)

Tähtaeg

11/4/2015

Loodud

28/2/2015