Tegin koolituselt saadud baasmängust uue mängu õppetegevuse läbiviimiseks oma rühmas.
Mis mängu koolitusel saadud baasmängudest kasutasid? Mis teadmiste omandamiseks/kinnistamiseks selle kohandasid? Kuidas? Millises päeva osas mängu kasutasid, miks just siis? Kuidas läks? Kuidas lapsed mängu vastu võtsid? Mis läks hästi? Mis halvasti? Milline oli mängu mõju päeva edasisele käigule? Kas ja kuidas aitas see teadmisi omandada/kinnitada? Mida õppisid enda kohta? Mida avastasid laste kohta? Mis üllatas? Kuidas lahendasid mängimise jooksul tekkinud problemaatilised olukorrad? Millistele olukordadele, probleemidele sa lahendust ei leidnud? Mida plaanid järgmisel korral teisiti teha? Mida soovitad teistele õpetajatele selle/sarnase mängu läbiviimisel?...
(kõigile küsimustele ei pea vastama, eelkõige on need abiks ja inspiratsiooniks lühikese lõigukese kirjutamiseks)
Kommentaarid
Kerli Sepp
Sisestas Kerli Sepp, E, 10/12/2015 - 13:59
Kasutasin mängu zip-zap-zop. Kinnistasime lastega nädalapäevi. Kasutasime seda mängu tegevuse alustuseks. Mäng sujus väga hästi ja lapsed said mängu käigust kenast aru. Hiljem soovisid lapsed veelgi seda mängida. Kindlasti proovin ka teiste teemadega seda mängu, kuna laste tagasiside mängule oli positiivne.
Mirja Meriste
Sisestas Mirja Meriste, E, 10/12/2015 - 17:20
Aitäh, Kerli, et jagasid meiega oma katsetust ning ühtlasi avasid postitusteahela!
Julgeid katsetusi ja rõõmsaid mänguhetki!
Kadi-Liis Kallus
Sisestas Kadi-Liis Kallus, T, 10/13/2015 - 10:14
Lasteaia viimastes rühmades ja ka algklassides tuleks lastega võimalikult palju mängida häälikanalüüsi mänge.
Võtsin mänguks zip-zap-zop:
-sõnade häälimine (kasutasin pilte, lapsed andsid häälides häälikuid edasi)
-sõna esimese ja ka viimase hääliku edasi andmine (õpetaja näitab pilte)
-teistest pikema hääliku eristamine (pildid-laps vaatab pilti ja annab edasi hääliku, mis kostub pikemalt)
-häälikurühmade kinnistamine (võisid kasutada tabeleid seinal-silm pidi kiirelt haarama nt. täishäälikud ja nende järjekord)
-tähestiku kinnistamine.
Kadi-Liis
Karmen Kiho
Sisestas Karmen Kiho, T, 10/13/2015 - 11:10
Mina kasutasin mängu zip-zap-zop. Mäng toimus meil peale hommikuringi. Laste vanus rühmas on 4.a. Proovisime ükskord läbimängida kasutades sõnu zip-zap-zop, kuid see oli nende jaoks suht keeruline. Kuna me kordame iga päev nädalapäevi, siis mängisime läbi nädalapäevad, nädalapäevade kinnistamine. See oli nende jaoks juba lihtne. Kõige alguses õppisime plaksu löömist ja siis andsime nädalapäeva nimed järjekorras ringis edasi. See tuli hästi välja. Kui eksimus tuli siis astusime jalaga sisse ja ütlesime kõik koos õige nädalapäeva nime. Kuna lapsed on suht väiksed, siis ei kasutanud üle ringi teiele andmist. Lõpetades mängu, küsisid lapsed, kas me veel mängime seda mängu :). Proovin lastega läbi mängida ka mängu klimbisupp, vaatan kuidas õnnestub.
Karmen
Piret Arendi
Sisestas Piret Arendi, K, 10/14/2015 - 13:23
Kasutasin mängu Koopiamasin enne õue mineku protseduure 4-7 a lastega (11 last). Lapsed said mänguselgitusest aru. Mäng tekitas nalja ja naeru küllaga. Vallatud lapsed muutusid veel vallatumaks ja nakatasid teisigi. Mängu käigus selgus, et üks laps ei julge jäljendada (aitasin teda) ja üks laps sai mängu emotsioonist silmnähtavalt osa, kuid ise keeldus tegemast. Kui järg temani jõudis jäi väga tõsiseks ja tõmbus endasse. Jätsime ta vahele. Olin kindlasti kohmetu, korraga olid kõik mõtted peast kadunud, tahtsin haarata mängu kirjeldust, et veenduda kas mulle kõik õigesti meelde jäi. Lapsed said hea tuju õue minekuks. Lapsed on väga loovad ja muutsid liigutused omapäraseks - see oli südantsoojendav. Kindlasti pean edaspidi arvestama liigutuste ja häälte valimisel, et lapsed ei kaotaks enesevalitsemisoskust. Samuti arvestama tagasihoidlike lastega, kes kaasa teha ei soovi.
Merle Kalames
Sisestas Merle Kalames, N, 10/15/2015 - 00:13
Proovisin lastega mängida mängu zip-zap-zop. Lapsed olid vanuses 4-6 aastat. Alustuseks tegime mõned ringid harjutades zip-zap-zopi ütlema. Lapsed said selle väga ruttu selgeks. Edasi proovisime nädalapäevadega ja aedviljadega, ka see läks hästi. Mõni laps jäi küll vahepeal mõtlema, et mida edasi öelda, aga see ongi ju hea, sest arendab lapse mälu. Esialgu mängisime mängu ringis, kuid hiljem, kui mäng on rohkem selge, hakkame harjutama ka üle ringi teisele andmist. Lastele see mäng väga meeldis ja kindlasti proovime mängida ka teisi mänge.
Ira Veski
Sisestas Ira Veski, N, 10/15/2015 - 15:11
Mängisime mängu anna ja võta.Reeglid seletasin enne liikumist. Alustasime läbisegi liikumisest.Plaksu peale kõik jäätusid .Edasi liikusid lapsed ühekaupa.Kõik lapsed tahtsid liikuda .Juhtus ka , et mitu last hakkasid korraga kõndima ja alati jäi tagasihoidlikum laps seisma.5a kõhklesid rohkem , aga 6 aastased tundsid ennast kindlamini. Lastele meeldis see mäng väga.
Teine mäng oli põhimõttel zip zap zop. Kasutasime seda nädalapäevade kinnistamiseks , ja teraviljade õppimiseks . Teraviljade pildid olid seinal , vajadusel sai sealt vaadata. Ira Veski ja Jane Kuusk.
Anita Tamm
Sisestas Anita Tamm, N, 10/15/2015 - 19:10
Mängisime 3-4-aastaste laste rühmas mängu Auto" (liiklusnädala raames). Suurem osa lapsi tegi vaatamata vanusele toredasti kaasa, andes edasi nii liigutuse kui häälitsuse. Mõned lapsed olid häbelikud ja paar last ei mõistnud arvatavasti mängu olemust ning ei teinud kaasa. Kuigi lapsed osalesid ise oma pakkumistega mängu reeglite koostamises ja juhendajana püüdsin mängijaid seisakutest edasi aidata, jäi mäng lõpuks ikkagi toppama.
Rohkem edu oli mängul "Hakkame kõik". Lapsed tegid aktiivselt kaasa, "Jaa" kõlas hästi ja uusi tegevusi pakuti tihedasti. Kõrvalehoidjad ei paistnud silma, kuid mõni laps läks oma pakkumistega hoogu. Esimeseks teemaks olid liikumisega seotud harjutused, teiseks, õppemängu osaks kasutasime liiklusega seotud oskusi (nt: Paneme kõik kiivri pähe ja läheme jalgrattaga sõitma).
Olen kindel, et saan õpitud mänge oma töös tulevikuski kasutada erinevate teemadega seoses. Tulemas on rändlindude ja metsloomade talvitumise teemad...
ende tammekunn
Sisestas ende tammekunn, R, 10/16/2015 - 10:49
Tere.
Olen olnud lapsehoidjaks ja õpetajaks ,enamasti täidan midagi vahepealset kaasa arvatud õpetaja abi tööd samuti.Kuna minu rühmas on 3 erivajadusega last,lisaks üks veel kinnitamisel,püüdsin samuti mängida mängu zip-zap-zop põhimõttel ,et sõnu häälida.,kuid tegin seda õuemänguna.Seisime ringis ning viskasime palli ringis olevale lapsele,seejärel ütlesime oma mõeldud looma,häälisime,kas pikk või lühike häälik,siis koos arutasime,tõstsid lapsed kätt,toimus arutelu.Mängisime ca pool tundi õhtusel ajal,mil õues,vanuseastmega 5-7.Nii mõnigi laps üllatas senise vaikse loomuga suurte teadmistega.Erivajadustega laste kaasamiseks ma muud lahendust ei osanud välja mõelda.Tavalastele tundus arusaadav,kuid olen siiski rahul,sest sellisel viisil suutsin kaasata oma nn.sobitusrühma täiskoosseisu.Kokku osales mänus 14 last.Ka erivajadustega lastele oli mäng lõbus.Järgin koolitusel saadud häid teadmisi ning mureks ongi,kuidas lahendada olukorda,et mäng oleks kõikidele vastuvõetav.Nii ei tundunudki lastele sõnade pikk või lühike häälimine igav.
Tänan veelkord koolitajaid.Ende.
Anneli Elken
Sisestas Anneli Elken, L, 10/17/2015 - 20:02
Tere!
Proovisime lastega koopiamasinat.Lastele meeldis.Ringis olles paigutasin suuremad lapsed vaheldumisi väiksematega,nii sain
juhtmängija poolt antud liigutuse vahepeal teiseks muuta.
Eriti meeldis lastele ZIP-ZAP-ZOP.Sellega tuletasime meelde sügisel aias ja põllul valmivaid erinevaid sügisande.ZIP-ZAP-ZOP öeldes lisasid lapsed ka selle lapse nime, kes järgmisena pidi uue anni ütlema, nii oli meil kergem.Kui läks valesti, siis said kõik parandada ja ringi keskele tegime ZIP-ZAP-ZOP, lastele need sõnad meeldisid.
Rael Linusk
Sisestas Rael Linusk, P, 10/18/2015 - 18:55
Sellel päeval tegelesime Punamütsikesega... jutustasime piltide järgi muinasjuttu, kleepisime pilte muinasjutu järgi õigesse järjekorda, värvisime punamütsikese pilti.... ja mängisime Puu mängu. Kohal oli 6 kolmeaastast ja 3 kaheaastast last. Väiksemad ja üks kolmene mängisid lähedal autodega. Selgitasin mängu põhimõtet ja leppisime lastega kokku, et oleme Punamütsikese teemas ja mõtlesime koos, mis võiks seal Punamütsikese radadel olla - loomulikult tegelased, aga siis ka puud, põõsad, majad, lilled, võib olla ka jõgi ja sild jne. Mängu alguses küsides, kes tahaks olla pildi peal puu, sain kõigilt lastelt kõvahäälse vastuse - minaaa! Valisin kõige lähemal oleva lapse ja rahustasin teisi sellega, et kõik saavad pildil keegi olla. Puu paigas, küsisin, mis seal puu juures nüüd siis olla võiks. Kõigepealt pakkusid nad tegelasi muinasjutust, suunavate küsimuste abil jõudis pildile ka muud - Punamütsikese maja, vanaema maja, põõsas, lill ja kõige lõpuks üks tüdruk viskas hundi kõrvale pikali ja teatas, et tema on sammal.
Uuele pildile jätsin eelmise pildi viimase tegelase, ei tahtnud neile mängu segasemaks ajada. Väikesed lapsed tüdinevad kiiresti, kolm pilti läksid hästi, neljanda ajal hakkas juba tähelepanu hajuma. Need lapsed, kes mängus olid, tegid kõik hoolega kaasa, ka kaks väiksemat automängust hakkasid meid poole mängu pealt jälgima. Usun, et muinasjutt kinnistus sedaviisi ise läbi tehes kirkamalt meelde, tekitades silma ette kujutluspilte. Olen tähele pannud, et lapsed mängivad suurema rõõmuga neid mänge, mis hästi selged. Seepärast plaanin seda teha üsna varsti veel mõnel teisel teemal, et ka mäng kinnistuks. Samuti katsetan ka teisi mänge väikestele lihtsamaks kohendada, et neid siis erinevate teemadega kasutada. Aitäh uute teadmiste ja mõtete eest!
Ave Koort
Sisestas Ave Koort, P, 10/18/2015 - 22:29
tere
Mängib korraga kogu rühm. Lapsed on ringis, üks on ringi keskel (mängu alguses mängujuht ehk õpetaja). Mängujuht tutvustab ringis olijatele mängu "Valgusfoor" , pakutavale värvil peavad lapsed reageerima järgmiselt--
*punane-keskmine (osutatav) laps jääb kohale tardunult seisma ning näitab käega liigutust stopp ja hüüab ka "STOPP".Tema ümber kaks last kükitavad .
*kollane- kellele osutatakse, vaatab paremale ja vasakule, tema kõrvalolevad lapsed hüüavad "OOTA-OOTA".
*roheline-keskmine (osutatav) laps hüüab hurraa, tema kõrval olevad kaks last vahetavad rahulikult jalutades omavahel kohad.
Kui mängujuht hüüab "AVARII", siis vahetavad kõik mängijad omavahel kohad ja mäng jätkub.
Kui värvid on lastega läbi arutatu ja ka korra läbi harjutatud, läheb käima päris mäng. Kes aga eksib või unustab reeglid ja kokkulepped, läheb ringi keskele ise värve pakkuma ja mängu juhtima. Vältimaks olukorda, et lapsed nimelt mängu sassi ajavad ja keskele tahavad saada on lisa kokkulepe, et võidavad need lapsed ,kes pole kordagi mängu keskele sattunud.
Mina mängisin seda mängu 6-7 aastastega lastega. Mäng läks hoogsalt käima ja meeldis lastele. Kahel lapsel oli veidi raskusi keskendumisega aga uuesti selgitades said kõik hästi hakkama. Hea mõte oli eksijad mängu juhtima panna, sest siis kinnistusid tal kokkulepitud liigitused ja värvid ehk valgufoori funktsoonid.
Annika Marjapuu
Sisestas Annika Marjapuu, E, 10/19/2015 - 14:32
Tere. Mängisin lastega loodusnähtustest mängu. Õppisime värve tundma, vikerkaarel, lumel, vihmal jt. Tegime juurde ka hääli, ning kasutasime keha keelt. Õpime ka mõned lühikesed liisusalmid juurde nendest loodusnähtustest. Lastele väga meeldib see mäng.
Hilli Kivisoo
Sisestas Hilli Kivisoo, E, 10/19/2015 - 22:42
Tere.
Mäng: Paaris 1-2-3
Rühmas on 4-6aastased lapsed. Harjutasime loendamist kolmeni.
Mängisime pärast tegevusi ja enne õue minekut. Kohal oli üks 4-aastane, kes ei soovinud mängida ja 1 erivajadusega laps, kes ei soovinud mängida. Mängis 9 last vanuses 5-6-aastased ja ühe lapse paariliseks olin mina. Selgitasin lastele kuidas mäng käib. Mõned lapsed ei saanud aru. Näitasin koos tugiisikuga lastele ette.
I tase Mõned lapsed eksisid, aga enamus sai hakkama ja kiiresti sai see tase selgeks.
II tase Lapsed pakkusid, et asendame number kolme plaksu ja hüppega. Sellega said lapsed palju naerda. Algul läks lastel pidevalt segamini. Vahepeal arvasin, et nad ütlesid valesti juba ainult sellepärast, et lõbus oleks. Lõpuks sain aru, et lapsed püüdsid olla väga tähelepanelikud, kuid nad lihtsalt eksisid. Lastel oli lõbus ja eksimusi jäi järjest vähemaks.
Lubasin, et järgmisel nädalal proovime ka III ja IV taset
Mäng Puu
Mängisime seda peale magamist. See mäng meeldis lastele ka väga. Aitäh, huvitavate mängude eest.
Airi Mandel
Sisestas Airi Mandel, T, 10/20/2015 - 08:55
Tere,
mina proovisin 2 erinevat mängu, et näha milline neist kõige enam toimib ja õnnestub. Lapsed on erivanuselised 3-7 aastased. Kõigepealt rääkisin lastele hommikuringis, millisel vahval koolitusel ma käisin ja mida ma seal teada sain ning siis tutvustasin neile esimest mängu milleks oli zip-zap,zop.Lapsed olid alguses väga põnevil. Suuremad lapsed said kohe mängu käigust aru ja neile väga meeldis. Kuna 3a aastasele see mäng pisut raske, siis tegin nii, et panin väiksemad suurematega paari, kuna väiksematel olid suuremad vennad ka rühmas, siis nemad tegid koos. Mida ma aga tähele panin väiksemate puhul, et neile meeldis lihtsalt niisama neid sõnu zip-zap-zop öelda, need tundusid neile naljakad. Teiseks mänguks võtsin Hakkame kõik....See mäng meeldis lastele kohe väga ja nii palju vahvaid mõtteid tuli lastel, selles mängus sai hakkama ka noorem vanusegrupp. Ja kohe võtsin sisse ka selle toolile astumise variandi, kuna kõik lapsed nii julged pole ja see aitas väga hästi väiksematel silma paista. Leian et seda mängu tore ka õues mängida kui ala piiritleda.Aitäh selle toreda mängu eest ja kindlasti mängime seda veel.
Ly Vaikmets-Vain
Sisestas Ly Vaikmets-Vain, T, 10/20/2015 - 12:01
Tere,
Meie teemaks olid sügisannid , õpetuslik moment põhines seoste loomisel ja värvide kordamisel ning väiksematel ka õppimisel ning kinnistamisel. Rühmalapsed vanuses 2-6 aastat ja meil on 8 last rühmanimekirjas. Paasmänguks "Piimaklimbisupp" - katsetame seda mängu mitut erinevat moodi mängida, nüüd üks variantidest. Kõigepealt oli ringi keskel õpetaja, kes keeras näoga ühe lapse poole luues silmside ja sõnades värvi nimetuse ,laps nimetas vastu ühe aedvilja,puuvilja, juurvilja, mis ta arvab, et seda värvi võiks olla, näiteks oranz - laps vastas kõrvits, juhul kui see on loogiline hüüavad kõik jaa aga kui on vale, siis hüüavad veel ja samal ajal vahetavad kohad, kui on eksitud ning küsijaks saab vastaja, kes küsib sama uuesti kellegi teise otsa vaadates. Mäng läks alguses kobamisi, kuid üsna ruttu võttis kiired pöörded ja mängu tulid ka lõunamaa puuviljad. Proovisime seda mängu ka riietus esemetega näiteks milliseid riideid ja jalatseid kantakse vihmase ilmaga jne. ja kui päike paistab on väga soe jne...., see kes on ringis ütleb ilma. Rõõmu ja lustimist on küllaga, lastele väga meeldib
Anne Tampuu
Sisestas Anne Tampuu, T, 10/20/2015 - 13:40
Mulle meeldisid väga mängud "Zip-zap-zop" ja "Auto", sest neid annab hästi vastavalt soovitud teemale ja laste vanusele kohandada ning võib ka mõlema mängu elemente koos kasutada. Juba varem olen lastega (5-6 aastased) mänginud pildi tegemise mängu. Seal tuli lapsi suunavate küsimustega toetada, muidu kippusid asjad ja tegevused korduma. Meie kindlaid teemasid ei võtnud - mängisime tavaliselt aja täiteks, näiteks enne lõunasööki, kui abiõpetaja lapsi veel lauda ei lubanud.
Kindlasti kasutan edaspidi kuude nimetuste (mis on lastele väga raske) harjutamiseks "Zip-zap-zopi" ja "Auto" elemente. Alustuseks saab eraldi harjutada sügiskuud, talvekuud, kevadkuud, suvekuud ("Zip-zap-zop") ja siis kasutades mängu "Auto" elemente mängu järjest huvitavamaks ja ühtlasi raskemaks muuta (teha STOPPi nt aastaaja nimetamisega - siis tuleb alustada nimetatud aastaaja kuude nimetustest). AVARII asemel saab öelda UUS AASTA ja kõik mängijad vahetavad kohad ning hüüdja alustab jaanuariga (võib kasutada ka erinevaid ilmastiku nähtusi, et kuude järjekorda segada ja kohti vahetada). Igal juhul võimalusi on palju. Suur aitäh koolitusel kogetud emotsioonide ja saadud teadmiste eest! EDU edaspidiseks!
Lisan omalt poolt ühe mängu, mis lastele väga meeldib (loominguline, nõuab julgust ja otsustavust, teistega arvestamist, näitab laste erinevust ja nende huvisid ning teadmisi).
"Tšau, mis teed?"
Lapsed seisavad ringis. Ringi keskel on üks laps, kes näitab mingit tegevust (nt ujub - teeb ujumise liigutusi). Keegi mängijatest (alati ainult üks) astub ujuja juurde ja küsib: "Tšau, mis teed?" Ujuja ütleb hoopis teise tegevuse, nt püüan kala. Nüüd jääb küsija ringi sisse kala püüdma seniks kuni uus "Tšau, mis teed?" küsija tema välja vahetab. See on nii vahva, missuguse hääletooni või hoiakuga keegi ringi astub ja kui toredaid tegevusi lapsed välja pakuvad. Samas annab seda mängu ka kohandada (erinavate aastaaegade või rahvakalendri tähtpäevade tegevustega). HEAD MÄNGIMIST!
Ly Pähn
Sisestas Ly Pähn, K, 10/21/2015 - 07:26
Tere!
Olen proovinud kõik mängud läbi. Lastele meeldisid kõik. Suurema tähelepanu alla sattus mäng"zip- zap- zop".Olen kasutanud seda mängu nädalapäevade kinnistamiseks, kuude õppimisel ja natuke ka värvide segamisel saadud värvide kinnistamiseks.
Mänge viin läbi tavaliselt hommikuringis, üksikud korrad olen teinud ka õuesõppe ajal. Lastel on nüüdseks ka"harjumus" iga õpetaja korralduse peale öelda"jaa!", mis on väga positiivne .
Koolitus oli väga hea ja sai palju positiivset energiat. Jõudu teile ja kui midagi uut teete , tulen kindlasti koolitusele.
Anu Parts
Sisestas Anu Parts, N, 10/22/2015 - 16:55
Tere!
Minu rühmas on lapsed alles neljaseks saanud aga katsetasin nendega mänge "zip, zap, zop", "Hakkame kõik" ja "Klimbisupp". Zip, zap, zop-i proovisime mängida nädalapäevadega aga lastel ei olnud need veel kinnistunud ning mäng ei edenenud. Vajab harjutamist teise ootamine ja mängureeglitega harjumine. Ühesõnaga, jäi see neile igavaks. Elavama liigutamisega mängud nagu "Klimbisupp" ja "Hakkame kõik" meeldisid lastele aga väga. "Hakkame kõik" mängus kasutasin tooli ja lapsed ei roninud sinna otsa vaid istusid. Teised teadsid siis keda kuulata ja olid tähelepanelikud. Leppisime kokku, et pakume erinevaid tegevusi mida teevad emad või isad ja lapsed said sellega väga hästi hakkama. Kõik soovisid oma tegevusi pakkuda ja välja eraldusid ka üllatuslikud väga tublid pakkujad. Ise oleksin pidanud rohkem jälgima, et tegevustele hõigataks alati: "Jaa, hakkame!". Mänge mängisime ära jäänud liikumistunni ajal saalis.
Aitäh väga toredate mängude eest. Mänge saab kindalsti kohandada väikematele lastele ka ja ma annan kindlasti mängude õpetused edasi meie lasteaia koolieelikutele. Harjutamine teeb meistriks!
Anu
Marika Samson
Sisestas Marika Samson, R, 10/23/2015 - 13:09
Tegin kodutöö koos Kadri Virkusega, kuna töötame hetkel samas rühmas. Kasutasime baasmänguna koolitusel õpitud mängu “Mis saab edasi?” Selle mängu abil soovisime lastele selgitada sõpruse, hoolimise ja teistega arvestamise tähtsust. Mängu viisime läbi õhtupoolikul, kohe peale õhtuoodet, kuna hommikuringis ei jäänud selleks aega.
Mängisime läbi 3 situatsiooni. Kuna meie lapsed on 3-4-aastased, siis kartsime, et lapsed ei saa veel ülesandest aru ja olime ise näitlejad. Kutsusime appi ka õpetaja abi. Lapsed olid need, kes meie tegevust suunasid. Esimeses situatsioonis mängisime lapsi, kes ei tahtnud ühte last mängu võtta. Teises situatsioonis olime lapsed, kes läksid mänguasja pärast kaklema. Kolmandas situatsioonis oli üks meist lapsevanem, kes oma lapsele õhtul lasteaeda järgi tuli, kuid laps ei tahtnud koju minna. Kõik need situatsioonid olid võetud meie rühma igapäevasest elust.
Lapsed vaatasid huviga ja tulid kergesti mänguga kaasa. Alguses pakkusid nad lahendusi tagasihoidlikult, kuid siis juba julgemini. Lapsed, kellega need situatsioonid olid aset leidnud, jälgisid mängu eriti suure huviga. Avastasime mängu käigus, et lahendused, mida nad pakkusid, olid väga asjakohased ja näitasid, et nad tegelikult oskavad ja teavad, kuidas sellistes situatsioonides on õige käituda.
Lootsime, et mäng mõjutab laste omavahelisi suhteid paremuse suunas, kuid samal õhtul juhtus siiski paar intsidenti, kus üks laps lõi teist last. Siis saime tehtud mängu meelde tuletada ja rääkida üle, milliseid lahendusi lapsed ise olid pakkunud (vabandamine, lohutamine, viisakalt küsimine jne).
Arvame, et see mäng sobib väga hästi sotsiaalsete oskuste kujundamiseks ja õigete käitumisviiside kinnistamiseks. Järgmine kord proovime panna lapsed näitlejate rolli ja vaadata, kuidas see välja tuleb J
Evely Lindsalu
Sisestas Evely Lindsalu, L, 10/24/2015 - 18:57
Tere!
Mina mängisin lastega mängu "Hakkame kõik koos". Ükskord oli teemaks linnud. Siin said lapsed ette näidata ühte lindu. Kuna linnu näitamine ei ole päris kerge, õppisime eelnevalt lindude liigutused selgeks. Lapsed said kinnistada lindude nimesid ja neid jäljendada. Kahe-nelja aastastega mängisime sama mängu. Seal näitasid lapsed lihtsaid tegevusi (kükitamine, hüppamine jne.). Lastele meeldis see mäng väga, eriti see koht, kus tuleb öelda JAA. Oli ka neid lapsi, kes esialgu kartsid ringi sees mängujuhina olla, kuid mida rohkem mängisime, seda julgemaks läksid. Uus mäng tekitas palju rõõmu ja elevust. Aitäh!
Katri
Sisestas Katri, E, 10/26/2015 - 13:17
Tere, vabandan, et hiljem vastan.Eelmine nädal oli 2-4 last:) Lapsed on 3-4 aastased. Selle nädala teema on metsloomad ja oma hommikutegevust alustasime mõistatusega jänesest ja siis mängisime "Koopiamasinat". See kulges väga edukalt, lapsed said ilusti aru ja igaüks jäljendas eelnevat sõpra. Väga oodati oma korda. Mina tegin hääli ka juurde. Mõned lapsed ei teinud kaasa, aga põnev oli, et siis oli lapsi, kes poole ringi peal tegid ka hääle juurde, siis oli vaikus ja lõpus jälle tehti. Lastele väga meeldis ja haaras kaasa. Kasutan kindlasti ka teiste teemadega. Õppetegevuse lõpus mängisin ka mängu "Hakkame kõik..." (metsloomadeks). Samuti kulges edukalt. Panin lastele tooli, kuhu sai siis minna peale seisma ja öelda, kelleks me nüüd hakkame. Teadjamad lapsed läksid esimestena ja ütlesid, kelleks hakkame ja tagasihoidlikumaid suunasin. Väga meeldis lastele kooris "jaatamine". Kindlasti see kinnistas laste teadmisi metsas elavatest loomadest, fantaasia neid väljendad ja imiteerida hääli. Ka endal oli väga hea meel, sest lapsed tegid aktiivselt kaasa.
Anne Lii
Sisestas Anne Lii, T, 10/27/2015 - 10:03
Tegime kodutööd koos Kristi Massuriga, sest oleme ühest lasteaiast.Lastehommikule saali kutsusime terve meie väikse lasteaia.Alustasime soojenduseks mänguga "Koopiamasin".Lapsed tulid päris hästi järgi, sõimerühm jäi enamuses küll jälgijaks.Alustasime lihtsa liigutusega/plaks/ ja raskendasime järk-järgult liigutust.Vanemad rühmad said hästi hakkama.
Järgmiseks mängisime "Hakkame kõik", aastaaegade kinnistamiseks. /mida me teeme suvel, sügisel, talvel ja kevadel/.Siin võtsime toolile astumise asemel kasutusse kellukese, selle helistamine tekitas lastel rohkem elevust kui tegevuse välja hõikamine.
Kõige rohkem meeldis lastele mäng"Puu". Lapsed olid aktiivsed pilti looma.Natuke oli alguses vaja juhendada pildi loomisel, kuidas keegi pildile jääb.
Teised õpetajad lubasib meie mänge oma rühmas tegevustes kasutada.
Triin Toom
Sisestas Triin Toom, T, 10/27/2015 - 12:30
Tere!
Täna mängisime kõige pisematega „Hakkame kõik….“ Teemaks olid metsaloomad, kes lähevad talveunne. Nii said lapsed korrata üle hommikuringis õpituid loomanimed ning liikuda nende moodi. Mängu juures kõige positiivsemaks pean, et kaasmängijate heakskiitev „JAAAA“ pani ka kõige häbelikuma lapse ennast hästi tundma.
Hea laps on mängiv laps :) Parimate tervitustega!
kaja kender
Sisestas kaja kender, K, 10/28/2015 - 13:57
Tere!
Vabandame töö hilinemise pärast!
Olen koolieelikute rühma õpetaja ja need mängud olid igati sobilikud koolieelikutega mängimiseks. Kõige rohkem inspiratsiooni pakkusid mängud "ZIP-ZAP-ZOP". Olen kasutanud seda mängu häälikuanalüüsi ja tähtede kinnistamiseks. Selle mänguga kinnistusid lastel hästi ööpäeva osad. Mängu "HAKKAME KÕIK" olen kasutanud hommikvõimlemise asemel. Mängu "KOOPIAMASIN"kasutasime numbrite ja nädalapäevade kinnistamiseks. Minu kolleeg, Kaja Siska töötab sõimerühmas (vanuses 1,6a.-2,7a). Nende lastega oli väga raske neid mänge mängida (kõnet esineb väga. vähestel) Kevade poole ehk on see juba võimalik. Tema proovis minu rühma lastega mängida õues "MIS SAAB EDASI?" ja "Piimaklimbisupp". Kuna tegemist on enamasti poiste rühmaga, siis neile meeldis see mäng väga. Aitäh hea koolituse eest meie mõlema poolt!
maire juhkam
Sisestas maire juhkam, N, 10/29/2015 - 19:56
Tere
Mängisin lastega vanuses 1,7 - 3a mängu "valgusfoor", arvestades seda vanust siis ringis me ei seisnud,vaid lapsed olid suvaliselt. Mänujuht (õpetaja) näitas lastele rohelist ringi, siis pidid kõik lapsed liikuma, kui tuli punane, siis seisid, sõna "avarii" järel, panid lapsed ennast pikali põrandale. Avarii sai kohe selgeks, aga punasega seista oli keerulisem just kõige pisematel. Aga aitäh hea koolituse eest ja edaspidi kui lapsed saavad suuremaks , saab kasutada neid mänge rohkem. Edu Teile!