Tähelepanu! Google Drive-i failide lisamine otse liideses ei ole enam võimalik. Kasutadage failide jagamiseks linke.

VÕÕRKEELE AINEDIDAKTIKA ÜLESANNE 6

Vaatlusülesande teema. Tagasiside andmine ja hindamine.

 

Vaatlusülesande eesmärk. Omandada ja kinnistada võõrkeeletunnis rakendatavate hindamis- ja tagasisidestamisvõtteid puudutavaid teadmisi ja oskusi.

Vaatlusülesande teostamise korraldus

Üliõpilased vaatlevad ja analüüsivad hindamise ja tagasiside võtteid põhikooli- või gümnaasiumiastme 3 võõrkeeletunnis.

Ülesande kirjeldus:

Korrake üle vastavas loengus/ seminaris käsitletud materjal. Lugege soovituslikku õppekirjandust sihtkeeles. Vaadelge 3 võõrkeeletundi. Täitke allolev vaatlusleht eesti keeles, v.a. inglise keele õpetajad. Seejärel lisage vaadeldud tundide kokkuvõttev analüüs:  positiivsed ja negatiivsed tähelepanekud, nähtu vastavus teoorias õpitule, võimalikud soovitused hindamis-ja tagasisidestamiseks antud tundides.

Vaatluslehed inglise keeles asuvad siin.

 

Kriteerium

  1. tund

2.   tund

3.      tund

Milliseid hindamisviise õpetaja kasutab?

 

 

 

Kuidas õpetaja tagasisidet annab?

 

 

 

Milliseid vahendeid õpetaja tagasiside andmiseks kasutab:  töölehed, e-kool, IT-vahendid, muu?

 

 

 

Milline on õpilaste reaktsioon õpetaja tagasisidele?

 

 

 

Mis tüüpi vigu esineb kõige sagedamini? Tooge näiteid.

 

 

 

Milliseid vigu reeglina parandatakse?

 

 

 

Kuidas õpetaja vigu parandab?

 

 

 

Kuidas rakendatakse muid tagasisidestamisvorme nt. õpilaste vastastikune hindamine, enesehindamine?

 

 

 

Kuidas annab õpilane tagasisidet õpetajale?

 

 

 

Kuidas õpetaja arvestab saadud tagasisidega?

 

 

 

 

 

Observation point

Lesson 1

Lesson 2

Lesson 3

Which assessment strategies are used?

 

 

 

How does the teacher give feedback?

 

 

 

How is feedback delivered: worksheets, e-school, IT tools, other?  

 

 

 

How do the students respond to teacher feedback?

 

 

 

Which error types are most frequent? Give examples.

 

 

 

Which errors are typically corrected?

 

 

 

How does the teacher correct errors?  

 

 

 

How are other feedback – peer evaluation, self-evaluation -  types employed?

 

 

 

How do students give feedback to the teacher?

 

 

 

How does the teacher respond to student feedback?

 

 

 

Soovituslik lugemismaterjal:

Inglise keel:

Dylan Wiliam (2016) The Secret of Effective Feedback. 

https://www.ascd.org/el/articles/the-secret-of-effective-feedback

 Saksa keel:

Rösler, D. (2012) Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Stuttgart: Metzler, S. 151-156. Rösler: DaF Einführung

Prantsuse keel:

Puren Ch, (2001), « La problématique de l’évaluation en didactique scolaire », n° 2, 2001, pp. 12-29.

Puren Ch., Bertocchini P., Costanzo, E., (1998), Se former en didactique des langues, Unité 11, « L’évaluation », pp. 161-175.

Soome keel:

Hildén, R. (2016). Kokeita vai ei? Oppimisen monipuolinen arviointi. Teoksessa Cantell H. & Kallioniemi, A. (toim.) Kansankynttilä keinulaudalla. Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan? Jyväskylä: PS-Kustannus

Luostarinen, A; Nieminen, J.H. (2019) Arvioinnin käsikirja. Jyväskylä: PS-Kustannus.