Vaatlusülesande teema. Tagasiside andmine ja hindamine.
Vaatlusülesande eesmärk. Omandada ja kinnistada võõrkeeletunnis rakendatavate hindamis- ja tagasisidestamisvõtteid puudutavaid teadmisi ja oskusi.
Vaatlusülesande teostamise korraldus
Üliõpilased vaatlevad ja analüüsivad hindamise ja tagasiside võtteid põhikooli- või gümnaasiumiastme 3 võõrkeeletunnis.
Ülesande kirjeldus:
Korrake üle vastavas loengus/ seminaris käsitletud materjal. Lugege soovituslikku õppekirjandust sihtkeeles. Vaadelge 3 võõrkeeletundi. Täitke allolev vaatlusleht eesti keeles, v.a. inglise keele õpetajad. Seejärel lisage vaadeldud tundide kokkuvõttev analüüs: positiivsed ja negatiivsed tähelepanekud, nähtu vastavus teoorias õpitule, võimalikud soovitused hindamis-ja tagasisidestamiseks antud tundides.
Vaatluslehed inglise keeles asuvad siin.
Kriteerium |
|
2. tund |
3. tund |
Milliseid hindamisviise õpetaja kasutab? |
|
|
|
Kuidas õpetaja tagasisidet annab? |
|
|
|
Milliseid vahendeid õpetaja tagasiside andmiseks kasutab: töölehed, e-kool, IT-vahendid, muu? |
|
|
|
Milline on õpilaste reaktsioon õpetaja tagasisidele? |
|
|
|
Mis tüüpi vigu esineb kõige sagedamini? Tooge näiteid. |
|
|
|
Milliseid vigu reeglina parandatakse? |
|
|
|
Kuidas õpetaja vigu parandab? |
|
|
|
Kuidas rakendatakse muid tagasisidestamisvorme nt. õpilaste vastastikune hindamine, enesehindamine? |
|
|
|
Kuidas annab õpilane tagasisidet õpetajale? |
|
|
|
Kuidas õpetaja arvestab saadud tagasisidega? |
|
|
|
Observation point |
Lesson 1 |
Lesson 2 |
Lesson 3 |
Which assessment strategies are used? |
|
|
|
How does the teacher give feedback? |
|
|
|
How is feedback delivered: worksheets, e-school, IT tools, other? |
|
|
|
How do the students respond to teacher feedback? |
|
|
|
Which error types are most frequent? Give examples. |
|
|
|
Which errors are typically corrected? |
|
|
|
How does the teacher correct errors? |
|
|
|
How are other feedback – peer evaluation, self-evaluation - types employed? |
|
|
|
How do students give feedback to the teacher? |
|
|
|
How does the teacher respond to student feedback? |
|
|
|
Soovituslik lugemismaterjal:
Inglise keel:
Dylan Wiliam (2016) The Secret of Effective Feedback.
https://www.ascd.org/el/articles/the-secret-of-effective-feedback
Saksa keel:
Rösler, D. (2012) Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Stuttgart: Metzler, S. 151-156. Rösler: DaF Einführung
Prantsuse keel:
Puren Ch, (2001), « La problématique de l’évaluation en didactique scolaire », n° 2, 2001, pp. 12-29.
Puren Ch., Bertocchini P., Costanzo, E., (1998), Se former en didactique des langues, Unité 11, « L’évaluation », pp. 161-175.
Soome keel:
Hildén, R. (2016). Kokeita vai ei? Oppimisen monipuolinen arviointi. Teoksessa Cantell H. & Kallioniemi, A. (toim.) Kansankynttilä keinulaudalla. Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan? Jyväskylä: PS-Kustannus
Luostarinen, A; Nieminen, J.H. (2019) Arvioinnin käsikirja. Jyväskylä: PS-Kustannus.