Tähelepanu! Google Drive-i failide lisamine otse liideses ei ole enam võimalik. Kasutadage failide jagamiseks linke.

VÕÕRKEELE AINEDIDAKTIKA VAATLUSÜLESANNE 2

Vaatlusülesande teema. Õpivara roll võõrkeeletunnis õpilaste arengu ja õppimise toetamisel.

 

Vaatlusülesande eesmärk. Vaadelda õpetaja- ja õpilastepoolset tegevust õpivara kasutamisel võõrkeeletundides.

 

Vaatlusülesande teostamise korraldus. Üliõpilased vaatlevad õpivara kasutamise võtteid kolmes võõrkeeletunnis; täidavad kolme  tunni kohta ühise vaatlusprotokolli (vt. vormi allpool) ja seejärel vormistavad kokkuvõtliku analüüsi.

 

Ülesande kirjeldus.

Vaadelge õpivara kasutamist kolmes võõrkeeletunnis, pöörates tähelepanu õpetaja- ja õpilastepoolsele tööle õppekomplektiga:

- Millist õpivara õpetaja tunnis kasutab?

- Millistes tunni osades õppekomplekti või muud õpivara kasutatakse?

- Millised on õpivara kasutamise eesmärgid (osaoskuste arendamine, grammatika, sõnavara, foneetika harjutamine, maiskondlike teadmiste vahendamine jne)?

- Millistes tegevustes õpivara kasutatakse? Mida teeb õpetaja, mida teevad õpilased?

 

Tunnivaatlusprotokolli vorm

 

 

1. tund

2. tund

3.tund

Millist õpivara õpetaja tunnis kasutab?

 

 

 

Millistes tunni osades õppekomplekti vm õpivara kasutatakse?

 

 

 

Millised on õpivara kasutamise eesmärgid (osaoskuste arendamine, grammatika, sõnavara, foneetika harjutamine, maiskondlike teadmiste vahendamine jne)?

 

 

 

Millistes tegevustes õpivara kasutatakse? Mida teeb õpetaja, mida teevad õpilased?

 

 

 

Kokkuvõte:

 

 

 

  

Soovituslik lugemismaterjal:

  • Douglas Brown, H. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. Sec. ed. New York: Longman-Pearson (Chapter 9 Techniques, Textbooks, and Technology, p. 142).
  • Bimmel, P.; Kast, B.; Neuner, G. (2011). Deutschunterricht planen. München: Langenscheidt, S. 7-38.
  • Puren, Ch.; Bertocchini, P.; Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues, Ellipses, pp. 31-32.