Tähelepanu! Google Drive-i failide lisamine otse liideses ei ole enam võimalik. Kasutadage failide jagamiseks linke.

VÕÕRKEELE AINEDIDAKTIKA VAATLUSÜLESANNE 3

Vaatlusülesande teema. Keeleliste osaoskuste arendamine võõrkeeleõppes.

 

Vaatlusülesande eesmärk. Vaadelda keeleliste osaoskuste (kuulamine, lugemine, rääkimine, kirjutamine) arendamist  ja metoodikat võõrkeeletunnis.

 

Kokkulepete sõlmimine juhendava õpetajaga iseseisva tunni/tunniosa andmise ülesande jaoks!

 

Vaatlusülesande teostamise korraldus. Üliõpilased vaatlevad erinevate keeleliste osaoskuste arendamist kolmes võõrkeeletunnis, täidavad kolme tunni ühise vaatlusprotokolli (vt. vormi allpool) ja vormistavad kokkuvõtliku analüüsi keeleliste osaoskuste arendamise kohta.

 

Ülesande kirjeldus

Vaadelge ja analüüsige võõrkeele tunde või tunni osi keeleliste osaoskuste arendamise osas,

lähtudes järgnevatest küsimustest:

- Milliseid osaoskusi tunnis arendati?

- Kas vaadeldud osaoskused olid retseptiivsed või produktiivsed?

- Milliseid meetodeid ja ülesandeid õpetaja iga osaoskuste arendamiseks kasutas?

 

Fookus

1.       tund

2.       tund

3.       tund

Milliseid osaoskusi tunnis arendati?

 

 

 

Kas vaadeldud osaoskused olid retseptiivsed või produktiivsed?

 

 

 

 

Milliseid meetodeid ja ülesandeid õpetaja iga osaoskuse arendamiseks kasutas?

 

 

 

 

Soovituslik lugemismaterjal:

  • Kaivapalu, A.; Martin, M. (2010). Mis on võõrkeeleõpe ja kuidas võõrkeelt õpitakse. Põhikooli valdkonnaraamat Võõrkeeled. Koostaja Piret Kanne. https://oppekava.innove.ee/mis-on-voorkeeleope-ja-kuidas-voorkeelt-opitakse 
  • Harmer, Jeremy (2007). The practice of English language teaching. Fourth ed. Harlow: Pearson-Longman, Part 7: Language Skills, pp. 265-363).
  • Koeppel, R. (2013). Deutsch als Fremdsprache: Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, S. 221-334.
  • Tardieu, C. (2008). La Didactique des Langues en 4 Mots-Clés : Communication, Culture, Méthodologie, Évaluation, Paris: Ellipses, pp. 130-131