Praktikumi ülesande eesmärk: Tutvuda antud kooli käsitöö ja kodunduse ainekavaga, õpetaja koostatud tööplaaniga.
Vaatlusülesande teostamise korraldus
Esimene vaatlusülesanne ei eelda ainetundide vaatlust, vaid aineõpetajaga kohtumist. Üliõpilased võtavad ühendust aineõpetajaga ja lepivad kokku aja, mil õpetaja saab neile tutvustada aineõpetaja tööd ning antud kooli käsitöö ja kodunduse tööplaani, üliõpilased saavad infot, kuidas on õpetaja planeerinud aineõpingud erinevates klassides lähtuvalt ainekavast ning teha kokkuleppeid, milliste klasside ainetundides järgnevaid didaktika praktikumi ülesandeid sooritada. Pikemaajalisem ülesanne: üliõpilane saab kogu ainedidaktika praktikumi käigus jälgida õpetaja tööplaani tegelikku realiseerumist tööprotsessis (milliseid muudatusi võib ette tulla).
Ülesande kirjeldus
Enne praktikumi ülesande täitmist peab üliõpilane olema kursis õppekavas toodud käsitöö ja kodunduse ainekavaga: Põhikooli riiklik õppekava (2011) https://www.riigiteataja.ee/akt/129082014020 Lisa 7. Ainevaldkond „Tehnoloogia“ ning Käsitöö ja kodunduse õppeprotsessi kirjeldusega 4. ja 7. klassi näitel, hetkel saadaval http://vana.oppekava.ee/index.php/P%C3%B5hikooli_valdkonnaraamat_TEHNOLOOGIA või http://oppekava.innove.ee/kasitoo-ja-kodundus/
1. Üliõpilane tutvub enne kooli minemist kooli kodulehel oleva kooli olemuse ja põhiväärtustega. Üliõpilane toob välja vabas sõnastuses kooli eripära (mitte kopeerida infot kodulehelt).
2. Üliõpilane kohtub praktikumi päeval aineõpetajaga ning koostab praktikumi ülesannete täitmise tundide plaani (milliste klasside ainetundides ja mis aines on võimalik ülesandeid täita). Kokkulepitud plaani esitab üliõpilane vabas vormis koos kooli kirjeldusega e-didaktikumi.