Tähelepanu! Google Drive-i failide lisamine otse liideses ei ole enam võimalik. Kasutadage failide jagamiseks linke.

Vaatlused ja vaatlusanalüüs

Üliõpilane vaatleb 8–10, õpitaval erialal töötav üliõpilane 4-5 tundi ja koostab vaadeldud tundide põhjal koondanalüüsi, mis seostab õpingutest saadud teoreetilised teadmised (nii erialased kui ka psühholoogia- ja pedagoogika teadmised) ning õpitud meetodid. Üliõpilane seab vaatluseks konkreetse vaatlusfookuse (nt õpimotivatsiooni toetamine, tunni ülesehitus, diferentseerimine vms) ja eritleb seda toetudes teoreetilistele teadmistele. Vaatlusanalüüsis käsitleda ka üldiseid tähelepanekuid, aga eritelu keskmes peaks olema valitud fookus, mis üliõpilase hinnangul vajaks temal endal kõige enam tähelepanu. Üliõpilane lähtub analüüsi koostades õpitust ja teoreetilisest kirjandusest ning kasutab tekstis vastavaid viiteid. Seejuures kasutatakse erialast terminoloogiat. Vaatlusanalüüs on sidus ja loogiline ning selles eristub üliõpilase lähenemisnurk.

Hindamiskriteeriumid

  • Vaatlusanalüüsis koondatakse õpingutest saadud teoreetilised teadmised (nii erialased kui ka psühholoogia- ja pedagoogikateadmised) ning õpitud meetodid
  • Seatud on konkreetne üliõpilase vajadusest väljakasvanud vaatlusfookus
  • Viidatakse teoreetilisele kirjandusele ja kasutatakse erialast terminoloogiat